• دوشنبه / ۳ اسفند ۱۳۸۸ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: ورزشی2
  • کد خبر: 8812-01954

كميته‌ مزد كانون شوراهاي اسلامي كار تهران اعلام كرد: * سبد هزينه خانوار 546 هزار تومان * لزوم حذف فاصله حداقل حقوق با سبد هزينه از سوي دولت

كميته‌ مزد كانون شوراهاي اسلامي كار تهران اعلام كرد:
* سبد هزينه خانوار 546 هزار تومان
* لزوم حذف فاصله حداقل حقوق با سبد هزينه از سوي دولت

كميته‌ دستمزد كانون شوراهاي اسلامي استان تهران طي اطلاعيه‌اي، نظرات خود را درباره دستمزد سال آينده كارگران ارائه كرد.

به گزارش خبرنگار كار و اشتغال خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين اطلاعيه آمده ‌است: پس از بحث و بررسي و استفاده از ديدگاه نخبگان و اساتيد دانشگاهي و با نرخ‌هاي اعلامي از سايت بانك مركزي جمهوري اسلامي و مقدار نياز جسماني به كالري مورد نياز، قيمت سبد هزينه‌ ماهيانه‌ خانواده چهار نفره كارگري مبلغ پنج ميليون و 465 هزار ريال تعيين شده‌ است.

در ادامه اين اطلاعيه آمده ‌است: از اعضاي شوراي عالي كار درخواست داريم ضمن التزام عملي كامل به قانون (علي‌الخصوص ماده 41) به دور از حاشيه بالاخص مسائل سياسي و رعايت كامل اصل سه‌جانبه‌گرايي، حداقل معيشت و تاثير نرخ تورم در سبد هزينه‌ خانوار را مدنظر قرار دهند.

با توجه به كاهش قدرت خريد كارگران كه قشر عظيمي از جامعه هستند، قطعا بسياري از صنايع و توليدات داخلي دچار معضل خواهند بود، لذا با افزايش قدرت خريد كارگران به وضعيت توليد داخلي سر و سامان بخشيم.

از مسوولان مصرانه درخواست داريم در راستاي حفظ توليد داخلي و صيانت از نيروي كار از واردات بي‌رويه محصولات خارجي، از مجاري قانوني و غيرقانوني جلوگيري كنند.

با توجه به نرخ تورم اعلامي از سوي بانك مركزي در اسفند ماه سال 87 و تغيير دستمزد كارگران، با توجه به اينكه نرخ تورم واقعي 4/25 درصد بوده است و هم‌اكنون نيز در آمارهاي اعلامي اين عدد ثبت شده است، خواهان اصلاح حقوق سال 88 و جبران كاهش قدرت خريد كارگران هستيم.

كميته معتقد است بايد مقداري از بار فاصله فاحش حداقل حقوق بخش كارگري با سبد هزينه خانوار را دولت با تمهيداتي با تعيين سبدهاي حمايتي به عهده بگيرد.

كميته از كليه‌ مردم بالاخص كارگران زحمتكش درخواست دارد در راستاي حفظ توليد داخلي و رونق كسب و كار از خريد اقلام خارجي خودداري كنند.

از دولت درخواست داريم معيشت كارگران زحمتكش را مورد توجه قرار داده و با حمايت از كارآفرينان و كارگران و حفظ كرامت انساني آنها صنعت كشور را رونق بخشند.

كميته اعتقاد دارد با توجه به تورم احتمال ناشي از اجراي طرح هدفمندسازي يارانه‌ها با لحاظ كردن درصدي شناور با قابليت‌هاي اجرايي در مبناي افزايش مزد سال آينده، ضروري به نظر مي‌رسد از اعضاي شوراي عالي كار انتظار مي‌رود كه نسبت به اين موضوع توجه لازم داشته باشند.

خط فقر اعلامي هفت ميليون 800 هزار ريال در تهران، سبد هزينه‌ خانوار پنج ميليون و 465 هزار ريال و حداقل دستمزد كارگران در سال جاري دو ميليون و 635 هزار و 200 ريال است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha