• یکشنبه / ۴ بهمن ۱۳۸۸ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: فرهنگ2
  • کد خبر: 8811-01356
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

استاندار اصفهان: بخشي از هزينه‌ي تخريب برج جهان‌نما به شهرداري داده شده است ما يونسکو را به رسميت مي‌شناسيم

استاندار اصفهان:
بخشي از هزينه‌ي تخريب برج جهان‌نما به شهرداري داده شده است
ما يونسکو را به رسميت مي‌شناسيم

استاندار اصفهان تأكيد كرد: آغاز تخريب برج جهان‌نما در 30 دي‌ماه يک حرکت نمادين نبود، بلکه يک حرکت واقعي است و طبق دستور رييس‌جمهور به‌منظور اجراي مصوبه‌ي يونسکو، يک طبقه‌ي ديگر از برج جهان‌نما درحال تخريب است.

به گزارش خبرنگار بخش ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در اصفهان، عليرضا ذاکر اصفهاني در حاشيه‌ي شوراي اداري شهرستان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تا اجراي کامل و تأمين نظر مثبت يونسکو، تخريب برج جهان‌نما ادامه خواهد داشت.

وي در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا درباره‌ي اظهار بي‌اطلاعي رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان از آغاز تخريب برج جهان‌نما با اين عنوان که تخريب اين برج بدون مصوبه‌ي شوراي شهر غيرقانوني است و تا وقتي ميراث فرهنگي سه‌ميليارد تومان بدهي خود را به شهرداري پرداخت نکند، شورا اجازه‌ي تخريب صادر نمي‌کند، گفت: هم‌زمان با دور سوم سفر هيأت دولت به استان اصفهان، بخشي از اين هزينه به حساب شهرداري واريز شد. در مراسم آغاز تخريب برج جهان‌نما نيز علاوه بر معاون حفظ و احياي سازمان ميراث فرهنگي، چند نفر از اعضاي شوراي اسلامي شهر حضور داشتند. هم‌چنين از قبل، براي حضور در اين مراسم از شهردار و رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان دعوت شده بود و از شهردار اصفهان هم درخواست همکاري داشتيم که او براي انجام کار، قول همکاري داده است.

استاندار اصفهان در پاسخ به ديگر پرسش خبرنگار ايسنا درباره‌ي اظهار نظر رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان در مورد يونسکو، بيان كرد: آنچه در برج جهان‌نما اتفاق افتاده، سبب شده تا اين بنا طبق نظر يونسکو بر ميدان نقش جهان که در فهرست ميراث جهاني به ثبت رسيده است، خدشه وارد کند. استانداري و سازمان ميراث فرهنگي اصفهان براي نشان دادن حسن نيت خود به سازمان‌هاي بين‌المللي، بويژه يونسکو در تلاش‌اند، به سرعت با تعديل يک طبقه‌ي باقي‌مانده، نظر مثبت يونسکو را جلب و ميدان نقش جهان را هم‌چنان در فهرست آثار جهاني حفظ كنند.

وي تصريح کرد: ما يونسکو را به رسميت مي‌شناسيم و تمايل داريم، ارتباطات خود را با تمام سازمان‌هاي بين‌المللي فرهنگي و هنري بيش از گذشته گسترش دهيم، زيرا اکنون اين سطح از ارتباطات با يونسکو شايسته‌ي اصفهان با داشتن ميراث و هنري غني نيست.

استاندار اصفهان ادامه داد: همه بايد به‌صورت قانونمند اين موضوع را بپذيريم، چون بي‌توجهي به اين موضوع سبب مي‌شود، اصفهان جايگاه خود را به‌عنوان مهد هنر و فرهنگ در جهان از دست بدهد.

وي در اين‌باره كه رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان بحث تعديل برج جهان‌نما را سياسي مي‌داند، تأكيد كرد: هرچند در مقطعي، افرادي تلاش کردند، به‌صورت سياسي بر موضوع تاثرگذار باشند، اما موضوع به هيچ عنوان سياسي نيست و مصوبه‌ي يونسکو است. اگر ما خواهان ادامه‌ي همکاري با اين سازمان هستيم، بايد به آن تن دهيم و آن را به‌طور کامل اجرا کنيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha