• یکشنبه / ۲۰ دی ۱۳۸۸ / ۱۸:۴۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8810-09900
  • منبع : سازمان میراث فرهنگی کشور

خبرهايي از حوزه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري

براي نخستين‌بار در کشور، تهيه‌ي طرح جامع بيمه‌ي گردشگران خارجي از سوي معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري انجام شد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، محمدرضا پوينده ـ مدير کل دفتر توسعه‌ي گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ـ گفت: همواره يکي از سياست‌هاي اصلي معاونت گردشگري، طراحي بيمه‌اي جامع بوده است که در پوشش آن، گردشگران داخلي و خارجي بتوانند با امنيت کامل به سفر بپردازند.

وي ادامه داد: با توجه به اين‌که در سال‌هاي گذشته، قراردادي ميان سازمان ميراث فرهنگي و يکي از شرکت‌هاي معتبر بيمه بسته شده بود، تصميم بر آن شد تا به‌منظور توسعه‌ي امر بيمه و رفع چالش‌هاي موجود، کنسرسيومي شامل چند شرکت بيمه تشکيل شود.

او با بيان اين‌که طرح بيمه‌ي يادشده با گستره‌ي اجرايي مطلوب و فارغ از محدوديت‌هاي گذشته، در خدمت گردشگران خواهد بود، يادآور شد: جبران هزينه‌هاي پزشکي ناشي از حوادث مشمول بيمه، هزينه‌ي مسؤوليت مدني و جبران هزينه‌ي دفاع حقوقي، پرداخت غرامت فوت و نقص عضو ناشي از حوادث مشمول بيمه، هزينه‌هاي مربوط به امداد و مفقود شدن اموال، بخشي از بندهاي ذکرشده در اين طرح به‌شمار مي‌آيند که به سبب آن خدمات‌رساني به گردشگران خارجي را دربرخواهد داشت.

وي با اشاره به مدت اعتبار بيمه در اين طرح، بيان كرد: گردشگران خارجي از لحظه‌ي ورود به خاک ايران بعد از تأييد گذرنامه و مهر ورود تا زمان خروج از مرز و ممهور شدن گذرنامه مي‌توانند از مزاياي بيمه مورد نظر برخوردار شوند.

پوينده با بيان اين‌که اولويت نخست اجراي اين طرح گردشگران خارجي هستند، اظهار داشت: امروزه وجود بيمه‌اي جامع که قادر باشد، بسياري از حوادث احتمالي و امداد و نجات گردشگران را پوشش دهد، از ضروريات برگزاري تور به‌شمار مي‌آيد. از همين رو، هم‌زمان با عملياتي شدن اين طرح، الزام به کارگيري آن از سوي دفاتر خدمات مسافرتي کشور، در دستور کار معاونت گردشگري قرار گرفته است.

مدير کل دفتر توسعه‌ي گردشگري درباره‌ي زمان اجرايي شدن طرح بيمه‌ي گردشگر، افزود: با امضاي توافق‌نامه‌ي اين طرح از سوي رياست سازمان و مديران عامل شش شركت بيمه عضو كنسرسيوم، طرح بيمه‌ي گردشگر در آينده‌اي نزديك به فاز اجرايي وارد خواهد شد.

~.~.~.~.~.~.~.~

نخستين همايش سراسري تشكل‌هاي مردم‌نهاد ميراث فرهنگي با هدف توسعه‌ي تعامل و تبادل آرا و نظرها ميان سازمان ميراث فرهنگي و انجمن‌ها و تشكل‌هاي غيردولتي برگزار مي‌شود.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، رييس مركز تشكل‌ها و انجمن‌هاي مردم‌نهاد سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با اعلام اين خبر، گفت : در اين همايش علمي كه اسفندماه امسال در تهران برگزار خواهد شد، صاحب‌نظران، پژوهش‌گران، نمايندگان تشكل‌ها و ديگر علاقه‌مندان اين حوزه سخنراني خواهند داشت.

صهبا كرماني اظهار كرد: از جمله اهداف برگزاري اين همايش، حمايت از تشكل‌ها و انجمن‌هاي ميراث فرهنگي و تعامل و تبادل نظر ميان سازمان ميراث فرهنگي به‌عنوان نهاد دولتي، انجمن‌ها و تشكل‌ها به‌عنوان نهاد مردمي در راستاي ترويج صيانت از ميراث فرهنگي كشور است.

وي با دعوت از علاقه‌مندان براي فرستادن مقاله به اين همايش، بيان كرد: استادان دانشگاه‌ها، صاحب‌نظران و علاقه‌مندان به شركت در اين همايش مي‌توانند مقالات خود را در قالب موضوع‌هايي با محوريت فرصت‌سازي تشكل‌هاي مردم‌نهاد، راه‌كارهاي توجه بيش‌تر مردم به مواريث فرهنگي و تاريخي ايران، نقش تشكل‌ها در توسعه‌ي گردشگري و توسعه و تقويت صنايع دستي، راه‌كارهاي خودكفايي و استقلال تشكل‌ها و ديگر موضوع‌هاي مرتبط تا 15 بهمن‌ماه امسال به مركز NGOهاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به نشاني خيابان آزادي، نبش زنجان جنوبي، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، ساختمان شماره‌ي 2 اداري بفرستند.

رييس مركز تشكل‌ها و انجمن‌هاي مردم‌نهاد سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: مجموعه مقالات ارسالي به‌صورت كتاب به چاپ مي‌رسد. هم‌چنين مقالات برتر و برگزيده در همايش ارائه و از پديدآورندگان ديگر مقالات پذيرفته‌شده تقدير مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha