• چهارشنبه / ۱۶ دی ۱۳۸۸ / ۱۸:۱۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8810-08353
  • منبع : مطبوعات

*پيشنهاد به وزير صنايع براي پروژه‌هاي ناتمام ساخت كشتي* رييس هيات‌مديره انجمن مهندسي دريايي: كميته بحران تشكيل دهيد

رييس هيات مديره انجمن مهندسي دريايي ايران از وزير صنايع و معادن خواست تا با اقدامي فوري براي حل پروژه‌هاي نيمه‌تمام ساخت كشتي و اختصاص اعتبارات لازم، مانع از آن شود كه اين پروژه‌ها به پيراهن عثماني عليه توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي اين صنعت تبديل شود. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدسعيد سيف كه در جلسه هيأت‌مديره انجمن مهندسي دريايي ايران با وزير صنايع و معادن سخن مي‌گفت، افزود: در كنار اقدامات كلاني كه شوراي‌عالي صنايع دريايي بايد پيگيري كند، ضروري است به حل مسايل كوتاه‌مدت نيز توجه شود. وي با بيان اين‌كه مجموع اعتبار لازم براي تكميل شناورهاي نيمه‌تمام بين 20 تا 30 ميليون دلار است، تصريح كرد: وزارت صنايع و معادن همانطور كه زماني براي نجات صنعت نساجي وارد عمل شد، مي‌تواند با تشكيل يك كميته بحران، پروژه‌هاي بلاتكليف ساخت كشتي را نيز فعال كند. رييس هيأت‌مديره انجمن مهندسي دريايي ايران با تاكيد بر اين‌كه مسؤول دبيرخانه شوراي‌عالي صنايع دريايي بايد داراي اختيارات و موقعيت مناسبي در ساختار وزارت صنايع و معادن باشد، افزود: بدون اختيارات لازم در دبيرخانه، نمي‌توان به پيشرفت فعاليت‌هاي شوراي‌عالي صنايع دريايي اميدوار بود. * * دبير انجمن: به قطعنامه همايش صنايع دريايي توجه شود حسن‌رضا صفري - دبير انجمن مهندسي دريايي ايران - نيز در اين نشست خواستار توجه شوراي‌عالي صنايع دريايي به مفاد و مطالبات قطعنامه يازدهمين همايش صنايع دريايي شد و گفت: در اين قطعنامه تلاش شده از طرح مطالب كلي و شعارگونه خودداري و مسايل اجرايي و كاربردي مطرح شود. * * رييس كميته كشتي‌سازي انجمن مهندسي دريايي: برنامه‌ريزي، نظارت و ثبات مديريت در بخش كشتي‌سازي وزارت صنايع ضروري است امير بابايي - رييس كميته كشتي‌سازي انجمن مهندسي دريايي ايران - نيز در اين نشست بر ضرورت برنامه‌ريزي، نظارت و ثبات مديريت در صنايع كشتي‌سازي وزارت صنايع و معادن تأكيد كرد و گفت: تجربه شخص من در وزارت دفاع، نشانگر اهميت اين موضوع است. وي كه سمت معاونت هماهنگ‌كننده سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع را برعهده دارد، يادآور شد: در دوره‌اي كه مسووليت صنايع دريايي شهيد درويشي بندرعباس را برعهده داشتم 6 بار مديريت شركت ايزوايكو تغيير كرد كه نتيجه اين تغييرات را نيز شاهد هستيم. او همچنين با انتقاد از عدم حمايت بانك و صنعت بيمه از صنعت كشتي‌سازي گفت: در طرح وجوه اداره ‌شده سازمان بنادر و دريانوردي، شاهد تأخير و حتي توقف پرداخت تسهيلات از سوي بانك‌هاي عامل هستيم كه ضرر آن، متوجه سازندگان و متقاضيان پروژه‌ها مي‌شود. بابايي با بيان اين‌كه هرچه پروژه ساخت كشتي دچار تأخير شود، بانك خسارت بيشتري مي‌گيرد و عملا سود مي‌كند، تأكيد كرد: شوراي‌عالي صنايع دريايي بايد با مصوبات و احكام صريح، مانع از ادامه اين وضعيت شود. رييس كميته كشتي‌سازي انجمن مهندسي دريايي ايران در پايان با بيان اين‌كه در مديريت و اجراي پروژه‌ها با مشكل چنداني مواجه نيستيم، گفت: مشكل اصلي در بخش تأمين پروژه‌هاست كه چه در زمينه تأمين مالي و چه تأمين تجهيزات، با موانع مختلفي مواجه هستيم. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha