• دوشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۸۸ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8809-00464.150071
  • خبرنگار : 90003

لاله اسكندري: «در چشم باد» آلبومي است كه من هم عكسي از آن شده‌ام روايت60 سال تاريخ ايران در يك سريال برايم جذاب بود

لاله اسكندري:
«در چشم باد» آلبومي است كه من هم عكسي از آن شده‌ام
روايت60 سال تاريخ ايران در يك سريال برايم جذاب بود

لاله اسكندري درباره همكاري با سريال «در چشم باد» گفت: برايم بسيار جذاب بود كه تاريخ 60 ساله ايران در سه مقطع زماني در سريالي روايت مي‌شود؛ در حقيقت «در چشم باد» براي من آلبومي بود كه من هم عكسي از آن بودم.

اين بازيگر در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا با بيان اين كه « من در سريال «در چشم باد» در دو مقطع سني بازي داشتم و از اين جهت كه تا به حال نقش پيري را تجربه نكرده بودم برايم جذابيت داشت.» گفت: توليد اين سريال از سال 82 شروع شد و همكاري من با اين پروژه از فاز دوم آغاز شد؛ در حقيقت من از سال 84 به اين مجموعه پيوستم. حضور آقاي جوزاني به عنوان كارگردان در بدو امر باعث پذيرش بازي در اين سريال شد. وقتي فيلمنامه را گرفتم دو روز نشستم و 36 قسمت را يك جا خواندم؛ فيلمنامه به حدي پركشش بود كه نقشم در سريال «در چشم باد» را پذيرفتم.

وي از سريال «در چشم باد» به عنوان مجموعه‌اي پر بازيگر ياد كرد و افزود: بسياري از بازيگراني كه در اين سريال نقش كوچك داشتند، در سريال‌هاي ديگر نقش‌هاي اصلي را به دوش مي‌گرفتند.

اين بازيگر با بيان اين كه « در اين سريال بسياري از مشكلاتي كه دوستان تحمل كردند را تحمل نكردم» گفت: چون در تايم كوتاهي حضور داشتم؛ اما بايد دوستان را تحسين كرد كه 5 - 6 سال توانستند شرايط سخت را تحمل كنند. خصوصا فاز دوم كه تجربه‌ي اولمان براي فيلمبرداري در كشور آمريكا بود و پيگيري و استقامت آقاي جوزاني را طلب مي‌كرد.

لاله اسكندري در بخشي ديگر به ايسنا خاطرنشان كرد: براي من جذاب بود كه در سريال «در چشم باد» 60 سال تاريخ ايران را از زبان تلويزيون تعريف مي‌كرديم؛ يك فيلم سينمايي نمي‌توانست 60 سال از تاريخ ايران و مقاطعي كه مورد تاخت‌ و تاز قرار گرفته بود را نشان دهد.

اين بازيگر سينما و تلويزيون ادامه داد: اين‌كه در اين مجموعه تعداد زيادي بازيگر طراز اول با عشق وسط ميدان آمدند، ويژگي برجسته‌يي بود؛ متاسفانه نمايش سريال‌هاي پيش پا افتاده کره‌يي و توليدانبوه کارهاي مشابه 90 شبي در سال‌هاي اخير مد شده كه ذائقه مخاطب را تغيير داده‌است؛ نه اين‌كه اين كارها بد باشند، اما نمايش بي‌رويه انبوه آن ها سطح سليقه‌ي مردم را پايين مي‌آورد و تماشاگر تنبل مي‌شود. اين درحالي است كه تا چند سال قبل چنين روشي را شاهد نبوديم.

به اعتقاد اين بازيگر سينما و تلويزيون، تماشاي سريال‌هاي روتين شبانه مثل استفاده از روزنامه روزمره است، ولي ساخته‌اي‌ مثل «در چشم باد» مثل كتاب است كه مي‌توان مدام به آن رجوع كرد.

اسكندري سپس اظهار كرد: آقاي جعفري‌جوزاني استقامتي تحسين شدني داشت كه هشت سال از زندگي خود را صرف ساخت اين سريال از زمان آغاز نگارش تا پايان فيلمبرداري كرد.

اين بازيگر با اعتقاد بر اين كه مي‌توان تاريخ را به زبان ساده براي نسلي تعريف كرد كه فرصت مطالعه ندارند، درباره‌ي اين مطلب اضافه كرد: از اين حيث سريال‌هاي تاريخي بسيار با ارزش هستند. يكي از شخصيت‌هاي محبوب من «اميركبير» بود كه آقاي نيكپور آن را بازي مي‌كرد و اين شخصيت همواره در ذهن من باقي مانده‌است.

لاله اسكندري در توضيح مطالبي كه درباره سريال هاي روتين تلويزيون گفته بود، تاكيد كرد: منظور من از تغيير ذائقه مخاطب به واسطه توليد سريال هاي روتين، تنها سريال‌هاي طنز نبود؛ من نمي‌گويم اين سريال ها بد هستند. اتفاقاً بعضي از آنها كارهايي بسيار پربيننده هم هستند.منظور من هم کپي هاي مشابه و تکراري است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha