اكبر عبدي كه در سريال «در چشم باد» ايفاگر نقش «حسن آقا حسيني قشنگه» است، با ابراز علاقمندي نسبت به ايفاي نقش در سريالهاي تاريخي، خاطرنشان كرد: همواره تاريخ ايران قديم را دوست داشتم؛ چرا كه با مرحوم علي حاتمي 20 سال كار و زندگي كردم؛ بنابراين با خواندن بخشهايي از فيلمنامهي «در چشم باد» بلافاصله با اين پروژه قرار داد بستم.
اين بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون در گفتوگو با خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، نقش «حسن آقا حسيني قشنگه» را زاييده ذهن نويسنده خواند و افزود: موقع اجرا در سريال «در چشم باد» همراه با آقاي جوزاني به آن شكل داديم.
عبدي كه در مقطعي در سريالهاي طنز شبانه تلويزيون بازي ميكرد، درباره بازگشت مجدد به سريالهاي تاريخي، متذكر شد: بازي در كارهاي تاريخي را ترجيح ميدهم؛ بازي در طنزهاي شبانه يك بار براي من اتفاق افتاد كه به خاطر آن از مردم همه و كساني كه به مقوله هنر پررنگ نگاه ميكنند، عذرخواهي كردم.
وي سپس ادامه داد: فيلمنامهي كارهاي روتين بايد از قبل نوشته شود؛ چرا كه همه آنها پس از 13 قسمت اول به مشكل كمبود سوژه برخورد ميكنند و مجبور به تكرار خودشان ميشوند. وضعيت «زيرآسمان شهر» هم در آن زمان همين طور بود؛ بنابراين قرار بود تا 60 قسمت با اين سريال همكاري كنم كه تنها در 38 قسمت بازي كردم.
به اعتقاد اكبر عبدي، براي بازيگر مهم نيست در سينما، تلويزيون يا تئاتر بازي كند، بلكه آن چه اهميت دارد بازي در كاري است كه از متني خوب و كارگرداني توانمند برخوردار باشد.
اين بازيگر در گفتوگو با ايسنا، تاكيد كرد: آن چه بازيگر را به ايفاي نقش در فيلم يا سريالي راغب ميكند، عوامل معنوي و مادي است.
عبدي گفت: براي من فرقي نميكند كه در تلويزيون، سينما يا تئاتر بازي كنم، آن چه اهميت دارد نخست پسنديدن فيلمنامه و سپس شناخت كافي از كارگردان يا تهيهكننده است.
وي فيلم - سريال «در چشم باد» را عظيم خواند و افزود: فيلمبرداري اين سريال حدود 5 سال به طول انجاميد و كارگردان بزرگي مانند آقاي جعفري جوزاني ساخت آن را برعهده داشت.
اين بازيگر در پاسخ به پرسش ايسنا، دربارهي حضور بازيگران در سريالهايي كه متن آنها پيش از كليد خوردن به اتمام نرسيدهاست، اظهار كرد: بازيگر نبايد چنين كارهايي را قبول كند، چرا كه در حين كار با مشكل مواجه خواهد شد. بسياري از كارهاي تلويزيوني در ابتدا شروع خوبي دارند اما در اواسط كار ريتم ساخت كند و در انتها خراب ميشود.
به اعتقاد اكبر عبدي، بسياري از ضعفهاي سريالها به علت كامل نبودن فيلمنامه پيش از آغاز فيملبرداري است.
اين بازيگر در پايان با تشبيه فيلمنامه به نقشه مهندسي، متذكر شد: براي ساختن يك بنا نيز ابتدا بايد نقشه كشيده و جاي هر اتاق مشخص شود. اين در حاليست كه هم اينك شاهد كليد خوردن سريالهاي 30 قسمتي هستيم كه 10 قسمت اول به دليل فرصت كافي به دقت نوشته و بازنويسي شدهاند، اما پس از آن كار با مشكل مواجه ميشود.
انتهاي پيام
نظرات