• یکشنبه / ۲۴ آبان ۱۳۸۸ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8808-00943.137118
  • خبرنگار : 71342

«اي كاش كه جاي آرميدن بودي» جمشيد لايق به قطعه هنرمندان بدرقه شد

«اي كاش كه جاي آرميدن بودي»
جمشيد لايق به قطعه هنرمندان بدرقه شد

پيكر جمشيد لايق هنرمند پيشكسوت تئاتر، سينما و تلويزيون صبح امروز 24 آبان‌ماه از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا (س) تشييع شد.

 به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين مراسم كه با حضور هنرمنداني چون مرتضي احمدي، فردوس كاوياني، محمود عزيزي، رضا بابك، سهراب سليمي، جعفر والي، شهرام كرمي و حسين پارسايي مدير مركز هنرهاي نمايشي، برگزار شد،ايرج راد مديرعامل خانه تئاتر در سخناني گفت: جمشيد لايق هم از ميان ما رفت، اما ياد و خاطره او همواره در تاريخ هنر ما و در ذهن‌هايمان زنده و جاري خواهد بود و نمي‌توانيم بگوييم كه يك هنرمند كه با انگيزه، هدف و با فرهيختگي زندگي كرده از ميان ما رفته است.

 او با تقدير از تلاش‌هاي جمشيد لايق در عرصه‌ي هنري كشور تصريح كرد: هنرمندي مانند او سال‌هاي سال خدمات زيادي را در اين مملكت انجام داده و تأثير خدمات او را در تمام جواناني كه در تئاتر ايران مي‌درخشند مي‌بينيم.ما بايد قدر هنرمنداني از اين دست را زودتر بدانيم و ارزش‌هاي آنان را بازگو كنيم.

مديرعامل خانه تئاتر خاطرنشان كرد: جمشيد لايق يار و ياور ما در خانه تئاتر بود و با وجود بيماري در همه مراسم‌ها حضور پيدا مي‌كرد و با لبخندي كه هميشه بر لب داشت باعث دلگرمي ما بود، بازي‌هاي بسيار ارزنده او را به ياد داريم و صداي گرمش را هرگز فراموش نمي‌كنيم.

 در ادامه اين مراسم جمشيد مشايخي با بيان خاطره‌اي از جمشيد لايق او را انساني بزرگ دانست و گفت: پس از پرواز اين انسان بزرگ چيزي براي گفتن ندارم، او هنرمندي ارزشمند و بااخلاق بود.

همچنين جعفر والي هم با خواندن قطعه شعري «اي كاش كه جاي آرميدن بودي» گفت: امروز براي ما روز سختي است و اميدوارم آن‌طور زندگي كنم كه لايق‌ها زندگي كردند.

والي ادامه داد: هنر براي جمشيد لايق مذهب بود و همواره مي‌گفت تئاتر براي من حكم يك قديس را دارد.

سپس پيكر جمشيد لايق را به سمت قطعه‌ي هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه كردند.

 به گزارش ايسنا، جمشيد لايق در قطعه يك هنرمندان كنار فرزندش هومن لايق به خاك سپرده مي‌شود.

مراسم يادبود اين هنرمند روز چهارشنبه 27 آبان ماه از ساعت 15:30 تا 17 در مسجد نور واقع در ميدان فاطمي برگزار مي‌شود.

 انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha