• شنبه / ۲۳ آبان ۱۳۸۸ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 8808-00418.133705
  • خبرنگار : 71251

*كلنگ‌زني آزادراه همت ـ كرج* مديركل راه و ترابري استان تهران: شرط اول احداث آزادراه، آزادسازي اراضي است

عمليات احداث ادامه آزادراه همت به كرج امروز طي مراسمي با حضور معاون اول رييس جمهوري، وزير راه و ترابري، استاندار تهران و تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كلنگ‌زني شد.

به گزارش خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، احمد صديقي ـ مديركل اداره راه و ترابري استان تهران در اين مراسم با اشاره به اينكه ساخت اين آزادراه در سفر اول رياست جمهوري مصوب شده بود، اظهار كرد: مراحل مطالعه و واگذاري آن به پيمانكار از دي ماه سال گذشته به اداره راه و ترابري استان تهران محول شد.

وي با اشاره به اينكه اين آزادراه تا اتصال به عوارضي مهرشهر 24 كيلومتر طول دارد، گفت: طول اين آزادراه از انتهاي اتوبان همت به كرج 10.5 كيلومتر است كه سه خط رفت و سه خط برگشت دارد.

به گفته صديقي براي ساخت اين مسير كه 10.5 كيلومتر طول دارد 38 ميليارد و 500 ميليون تومان هزينه برآورد شده است و براي ساخت آن تا مهرشهر به طول 24 كيلومتر نيز 320 ميليارد تومان اعتبار لازم است.

وي بزرگترين مشكل ساخت اين آزادراه را تملك اراضي و عبور آن از پادگان‌هاي مربوط به ارتش و سپاه عنوان كرد و گفت: شرط اول احداث اين آزادراه آزادسازي اراضي است و به دليل بالا بودن قيمت زمين‌ها مجبور شديم حريم آزادراه را كمتر ( 90 متر) در نظر گيريم.

مديركل اداره راه و ترابري استان تهران تاكيد كرد: با توجه به اينكه هر متر اين آزادراه يك ميليون تومان قيمت دارد و ارزش افزوده آن به زمين‌هاي اطراف آن منتقل مي‌شود اميد است مسوولان و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طرحي ارائه كنند كه حداقل زمين‌هاي عمومي را معاف از پول و پرداخت هزينه سازد و زمين‌هاي خصوصي نيز طبق حق اشرافيت نيز برخورد شود والا اين آزادراه را به اين زودي نمي‌توان ساخت.

وي با اشاره به اينكه عمده زمين‌هاي اين مسير متعلق به بخش عمومي و دولت است، تصريح كرد: براي تملك اراضي دولتي نبايد مشكل زيادي داشته باشيم چراكه اين زمين‌ها متعلق به دولت و به نوعي انتقال اين جيب به آن جيب است و با تصميم مسوولان مراتب بالا به راحتي مي‌توان به توافق رسيد.

صديقي براي رفع سريع‌تر مشكلات تملك اراضي در اين مسير توصيه كرد: زمين‌هاي بخش خصوصي كه به‌طور كلي در مسير و جاده قرار مي‌گيرد برآورد هزينه مي‌شود و پول آن به صاحبان ملك پرداخت مي‌گردد اما صاحباني كه بخشي از زمين آنها در مسير جاده قرار مي‌گيرد و بخشي برايشان باقي مي‌ماند با توجه به اينكه ارزش زمين‌هايشان بيشتر مي‌شود، بايد زمين‌هاي در مسير خود را ببخشند و نبايد پولي به آنها پرداخته شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha