• دوشنبه / ۲۵ آبان ۱۳۸۸ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 8808-00006.128787
  • خبرنگار : 71251

جنگل‌ ابر جان سالم به‌در مي‌برد؟ وزير راه در گفت‌وگو با ايسنا: يك درخت هم قطع نشده است؛ دروغ مي‌گويند منتظر پاسخ محيط زيست هستيم؛ هنوز كاري نكرده‌ايم

جنگل‌ ابر جان سالم به‌در مي‌برد؟
وزير راه در گفت‌وگو با ايسنا:
يك درخت هم قطع نشده است؛ دروغ مي‌گويند
منتظر پاسخ محيط زيست هستيم؛ هنوز كاري نكرده‌ايم

وزير راه و ترابري با تاكيد بر اينكه براي ساخت جاده علي‌آباد ـ شاهرود هنوز يك درخت هم قطع نشده و دروغ مي‌گويند، اعلام كرد: هم‌اكنون كارشناسان وزارت راه و سازمان حفاظت از محيط زيست براي انتخاب راه‌حل در حال بحث و بررسي هستند و هنوز سازمان حفاظت از محيط زيست جوابي به طرح ارائه شده وزارت راه نداده و ما هم هنوز هيچ كاري نكرده‌ايم.

حميد بهبهاني در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، درباره ساخت جاده در جنگل‌ ابر و مخالفت سازمان حفاظت از محيط زيست و منابع طبيعي، گفت: طرح وزارت راه به سازمان حفاظت از محيط زيست ارائه شده و هم‌اكنون كارشناسان با يكديگر در حال بحث و بررسي هستند كه چه راه حلي انتخاب كنيم. اينكه گفته مي‌شود درختان قطع شده، نادرست است.

وي با تاكيد بر اينكه هنوز درختي بريده نشده و هنوز به جنگل نرسيده است، قطع درختان جنگل‌هاي گلستان و آغاز عمليات ساخت اين جاده را تكذيب كرد و گفت: يكي از روزنامه‌ها نوشته « ميليون‌ها اصله درخت قطع شده است!» آيا تمام ايران ميليون‌ها درخت دارد كه قطع شود يعني ما همه ايران را صاف كرده‌ايم؟!

بهبهاني تصريح كرد: اين طرح هنوز به منابع طبيعي و به اجرا نرسيده و در حال حاضر با سازمان حفاظت از محيط زيست مذاكره و بررسي مي‌كنيم و هنوز سازمان حفاظت از محيط زيست جوابي به طرح ارائه شده وزارت راه نداده و ما هم هنوز هيچ كاري نكرده‌ايم.

وزير راه و ترابري درباره تشكيل جلسه وي با مسوولان مربوطه در اين زمينه و ارسال صورت جلسه آن به كميسون امور زيربنايي صنايع و محيط زيست مبني بر اينكه اگر سازمان حفاظت از محيط زيست از تاريخ آن( 10 آبان ماه ) تا دو هفته اصلاحات و نظرات خود را به طرح وزارت راه و ترابري ارائه نكند اين وزارتخانه حق اجرا دارد، اظهار كرد: اين اختيار به آنها داده شده است. طرح مربوطه كه در اين جاده تونل وجود دارد و درختي بريده نمي‌شود را ارائه كرده‌ايم كه بررسي كنند و اشكالات آن را بگويند و اينگونه نبوده كه ما بدون اطلاع سازمان محيط زيست كار كنيم.

وي در پاسخ به اينكه چگونه مي‌توان در جنگل‌ بدون قطع درخت جاده احداث كرد؟ گفت: تكنيك‌هاي بسياري وجود دارد با ساخت تونل و ... مي‌توان اين كار را انجام داد. اين مسائل به نادرست و دروغ مطرح مي‌شود.

بهبهاني افزود: ممكن است سه تا بوته هم از بين رود اما درختي از بين نمي‌رود.

وزير راه و ترابري در پاسخ به اينكه آيا براي ساخت اين جاده هيچ درختي قطع نمي‌شود؟ گفت: به راحتي براي ساخت جاده درخت قطع نمي‌كنيم و حتي مردم هم موافق نيستند.

وي درباره اينكه آيا به ازاي درختان قطع شده براي اجراي اين طرح وزارت راه درخت مي‌كارد؟ اظهار كرد: قطعا اين گونه خواهد بود؛ البته سعي مي‌شود درختي قطع نكنيم. بريده باد دستي كه بخواهد درخت قطع كند و بريده باد زباني كه به دروغ بگويد درخت قطع شده است!

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha