• دوشنبه / ۳ اسفند ۱۳۸۸ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 8812-01484
  • خبرنگار : 71251

*ساخت جاده در جنگل ابر تصويب شد* مديركل راه و ترابري سمنان به ايسنا خبر داد: براي آغاز عمليات ساخت، منتظر تامين اعتبار هستيم

*ساخت جاده در جنگل ابر تصويب شد*
مديركل راه و ترابري سمنان به ايسنا خبر داد:
براي آغاز عمليات ساخت، منتظر تامين اعتبار هستيم

مديركل اداره راه و ترابري استان سمنان از تصويب ساخت جاده در جنگل ابر در كميسيون امور زيست محيطي خبر داد و گفت: اختلاف‌نظر ميان ارگان‌هاي مختلف در اين زمينه برطرف شده و منتظر تامين اعتبار براي آغاز عمليات ساخت هستيم.

به گزارش خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پس از اخذ سه مصوبه هيات دولت براي ساخت جاده در جنگل ابر و اتصال علي آباد گلستان به شاهرود سمنان در پي درخواست‌هاي مردم دو استان سمنان و گلستان و ارسال نامه‌هاي مكرر به رياست جمهوري، ساخت اين جاده به طور جدي مورد پيگيري مسوولان امر و مديران راه و ترابري دو استان قرار گرفت و بالاخره پس از چند ماه كشمكش و اختلاف‌نظر ميان منابع طبيعي و سازمان حافظت از محيط زيست با وزارت راه و ترابري، ساخت اين جاده در كميسيون ماده 32 راي مثبت گرفت.

در اين زمينه رجب قربان‌پور- با بيان اين خبر به ايسنا گفت: اين كميسيون متشكل از سازمان برنامه و بودجه، اقتصاد و دارايي، راه و ترابري، منابع طبيعي، معاونت راهبردي رياست جمهوري و معاونت اجرايي رياست جمهوري است.

وي با بيان اينكه اختلاف‌نظر ارگان‌هاي مختلف در اين زمينه برطرف شده است، گفت: براي آغاز عمليات ساخت جاده منتظر تامين اعتبار هستيم.

قربان‌پور با اشاره به اينكه 26كيلومتر از اين جاده در جنگل است، ميزان هزينه ساخت آن را وابسته به شرايط اجراي آن عنوان و اظهار كرد: اگر اعتبار لازم اختصاص يابد اين جاده يك‌ساله ساخته خواهد شد.

وي چندي پيش هزينه ساخت اين پروژه را حدود 20 ميليارد تومان و با كمترين تخريب بر جنگل عنوان كرده بود.

طبق وعده مديركل راه و ترابري سمنان، به‌ازاي هر تعداد درختي كه وزرات راه براي ساخت اين جاده قطع كند، بايد درخت بكارد و هر تعداد كه كارشناسان محيط زيست بگويند درخت كاشته مي‌شود.

وزير راه و ترابري نيز در اين باره در گفت‌وگو با ايسنا تاكيد كرده بود: اين طرح با لحاظ كردن تمام شرايط زيست محيطي انجام خواهد شد.

وي با تاكيد بر اينكه براي ساخت جاده به راحتي درخت قطع نمي‌كنيم، اظهار كرده بود: با تكنيك‌هاي بسيار مي‌توان كمترين درخت را قطع كرد و وزارت راه قطعا به ازاي درختان قطع شده درخت مي‌كارد.

به گفته مسوولان مربوطه بيش از چهار هزار اصله درخت براي ساخت اين جاده قطع نخواهد شد كه هيچ كدام از گونه‌هاي نادر و كهن نيستند، عليرغم اينكه ساخت اين جاده باعث رونق و توسعه پايدار جنگل ابر مي‌شود.

گفتني ‌است: وزارت راه و ترابري طي چند سال اخير براي ساخت اين جاده شش مشاور گرفته و چندين طرح ارائه شده است كه طرح‌هاي ارائه شده به دليل تخريب و هزينه‌هاي بسيار بالا مورد قبول وزير راه و ترابري قرار نگرفت كه نهايتا با استفاده از مشاور ديگر طرح جديدي با هزينه ساخت حدود 20 ميليارد تومان و با كمترين تخريب مورد قبول واقع شد.

لازم به ذكر است در حال حاضر مسير فعلي، جاده گاز است كه به دليل داشتن شيب بسيار بالا ماشين‌هاي غيركمك‌دار قادر به عبور از آن نيستند و به گفته مسوولان به دليل غيراستاندارد بودن جاده سالانه افراد زيادي در تصادفات اين مسير كشته مي‌شوند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha