• دوشنبه / ۲۰ مهر ۱۳۸۸ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8807-03064
  • خبرنگار : 71078

*ضرورت خلق پليس ايراني جذاب در فيلم و سريال‌ها* جواد افشار در گفت‌وگو با ايسنا: خلق شخصيت‌هاي پليسي جذاب بودجه و امكانات مناسب مي‌خواهد

يك كارگردان معتقد است: خلق شخصيت‌هاي پليسي جذاب نيازمند برخورداري از بودجه، امكانات و شرايط توليدي مناسب و شخصيت‌پردازي درست است.

جواد افشار- كه براي هفته‌ي جشنواره فيلم‌هاي پليسي، تله‌فيلم «قول» را روي آنتن داشت - در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي راهكارهاي خلق شخصيت‌هاي پليسي جذاب ايراني در تله‌فيلم‌ها و سريال‌هاي سيما افزود: حول يك شخصيت پليسي بايد حوادث و اتفاقات جذاب مختلفي طراحي شود و او فراز و نشيب‌هاي زيادي را پشت سر بگذارد. زماني‌كه او از يك شرايط اكشن عجيب و غريب جان سالم به در مي‌برد يا كسي را نجات مي‌دهد يا مجرمي را دستگير مي‌كند، براي مخاطب جذاب مي‌شود؛ اما اگر فقط حرف بزند، راه برود و قصه‌اي را تعريف كند كه ما مجبوريم در ساخت قصه‌هايمان از آن استفاده كنيم، جذابيت به وجود نمي‌آيد.

او با اشاره به سريال‌هاي پليسي خارجي ايراني اظهار كرد: براي ساخت سريالي مانند «هشدار براي كبرا 11» اتوبان مي‌سازند، صدها ماشين به آنتن مي‌كنند و بودجه زيادي صرف مي‌كنند، اين درحاليست كه در سيما تله‌فيلم امكانات چپ كردن يك ماشين يا به آتش كشيدن آن را نداريم و كل بودجه‌ي يك تله فيلم بايد صرف چنين كاري شوذد.

اين كارگردان با اشاره به تله‌فيلم‌هاي پليسي گفت: اين‌گونه آثار به اندازه‌ي سريال‌ها در ذهن مخاطب ماندگار نمي‌شوند علاوه بر آن فيلم تلويزيوني پليسي ايراني را با نمونه‌هاي خارجي آن بايد مقايسه كنيم نه با سريال‌هاي پليسي، از اين ديدگاه در ساخت تله‌فيلم‌هاي پليسي ايراني به طور نسبي موفق بوده‌ايم.

افشار در پايان به اين پرسش ايسنا كه آيا سيما توانسته است در آثار نمايشي خود پليس ايراني به تصوير درآورد، پاسخ مثبت داد و تصريح كرد: به همان اندازه كه مجرمان، ايراني هستند و بزه‌هايي به پيچيدگي خلافكاران غربي از ‌آنان نمي‌بينيم، پليس‌ها هم ايراني به تصوير كشيده شده‌اند و در اين زمينه تناسب نسبي و معقولي ديده مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha