• یکشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۸۸ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8807-02270

سخنگوي كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي: كميسيون شيب حذف يارانه‌ را ملايم كرد و از 3 سال به 5 سال تغيير داد

سخنگوي كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي گفت: به كليات لايحه راي دهيد تا بعدا گفته نشود مجلس مخالف اين طرح است.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سيدكاظم دلخوش در پايان اظهارات موافقان و مخالفان با كليات لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها گفت: شدت انرژي در جهان رو به كاهش است و اگر راه فعلي را ادامه دهيم، در ده سال آينده نفتي براي صادرات نخواهيم داشت.

وي با طرح اين سوال كه آيا ثروتمند و فقير هر دو بايد به يك ميزان از منابع كشور بهره‌مند شوند؟ گفت: بايد در اين موضوع حال تعادل ايجاد شود، چرا يك فرد در شمال شهر چند ماشين دارد و از انرژي و سوخت ارزان استفاده كند، بعد ما بگوييم كه بي‌عدالتي است كه بخواهيم يارانه را حذف كنيم و فقط به خانواده‌هاي نيازمند بدهيم.

وي ادامه داد: ما مي‌گوييم چيزي كه اكنون در حال اتفاق افتادن است، به نفع محرومان نيست، ضمن آنكه كميسيون ويژه اين مساله را به صورت تخصصي بررسي كرده است.

دلخوش گفت: ما در اين لايحه شيب حذف يارانه‌ را ملايم كرديم و آن را از 3 سالي كه دولت تعيين كرده بود به 5 سال تغيير داديم تا فشار به مردم وارد نشود.

نماينده صومعه‌سرا در مجلس با اشاره به ارتباط اقتصادي ايران با دنيا گفت: آيا مي‌توانيم با دنيا قطع رابطه كنيم و روال قبل را در پيش بگيريم؟

وي اظهار كرد: اگر به فكر فقرا هستيد به كليات آن‌ راي دهيد و سپس بر روي جزييات آن كار مي‌كنيم ضمن آنكه مجلس بايد به تحقق قانون برنامه كمك كند.

دلخوش تصريح كرد:‌ كشاورزي و صنعت از دغدغه‌هاي ما در كميسيون ويژه بوده است و 30 درصد از پول دريافتي به بخش كشاورزي وارد مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha