• سه‌شنبه / ۲۸ مهر ۱۳۸۸ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 8807-00293.121377
  • خبرنگار : 71295

*رسانه ‌اخلاق‌گرا؛رسانه ‌سالم*‌ نجفي‌ توانا در گفت‌وگو با ايسنا: رسانه اخلاق‌گرا با هدف ارتقاي ارزش‌هاي اخلاقي فعاليت مي‌كند

*رسانه ‌اخلاق‌گرا؛رسانه ‌سالم*‌
نجفي‌ توانا در گفت‌وگو با ايسنا:
رسانه اخلاق‌گرا با هدف ارتقاي ارزش‌هاي اخلاقي فعاليت مي‌كند
يك مدرس دانشگاه اظهار كرد كه رسانه‌ اخلاق‌گرا در بيان اطلاعات و ارايه‌ پيام‌هاي خود از قالب‌هايي تبعيت مي‌كند كه ضمن اطلاع‌رساني، ارزش‌هاي اخلاقي كه وجود آن براي جامعه سالم و پويا ضروري است را تقويت و سعي به تعميق ارزش‌هاي مورد نياز جامعه مي‌كند. دكتر علي نجفي‌توانا در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي ايسنا، در تعريف رسانه‌ اخلاق‌گرا، اظهار كرد: ارايه‌ تعريفي از رسانه‌هاي اخلاق‌گرا به تعريف اخلاق معطوف است و تعريف اخلاق حول دو محور اخلاق نظري و عملي معمول و عرف قابل بيان است. وي تصريح كرد: معمولا رسانه‌ها با توجه به طبيعت وظايف‌شان و نوع رسالتي كه در اهداف خود پيش‌بيني كرده‌اند، به تلفيقي از اخلاق نظري با لحاظ اصول حاكم بر اخلاق كه معمولا در طول زمان كمتر تغيير مي‌كند و اخلاق عملي يعني آنچه در زندگي روزمره مردم با آن مي‌گروند و عمل مي‌كنند، توجه دارند. با لحاظ اين داده‌ها مي‌توان گفت رسانه‌ي اخلاق‌گرا رسانه‌اي است كه با هدف ارتقاي ارزش‌هاي اخلاقي در اجتماع مبادرت به انجام وظايف خود مي‌كند. اين وكيل دادگستري در تشريح ديگر ويژگي‌هاي رسانه‌هاي اخلاق گرا افزود: رسانه‌ي اخلاق‌گرا حتي در بيان اطلاعات و ارايه‌ پيام‌هاي خود در حوزه‌ اقتصادي، سياسي و در مسائل مربوط به حوادث روزمره از قالب‌هايي تبعيت مي‌كند كه ضمن اطلاع‌رساني، ارزش‌هاي اخلاقي كه وجود آن براي جامعه سالم و پويا ضروري است، را تقويت و سعي به تعميق ارزش‌هاي مورد نياز جامعه مي‌كند. نجفي‌توانا در ادامه گفت: رسانه‌ي اخلاق‌گرا رسانه‌اي است كه به آينده مي‌انديشد و با حفظ و تامين ارزش‌هاي اخلاقي ضمن انجام رسالت خود، جامعه را در بستر مناسب قرار مي‌دهد. وي درباره‌ي اولويت‌هاي رسانه‌ي اخلاق‌گرا در حوزه‌ي رعايت اخلاق، گفت: اولويت‌هاي رسانه‌هاي اخلاق‌گرا در جوامع مختلف متفاوت است. آنچه مسلم است مهمترين اولويت براي هر رسانه‌ي اخلاق‌گرا حفظ امانت، ارايه‌ي اطلاعات درست و پيشه كردن روشي است كه بر اساس آن اعتماد مردم به يكديگر افزايش پيدا كند و به باورهاي سنتي كه با لحاظ شرايط عيني جامعه قابل اعتنا باشد، را در مردم تقويت كند. اين مدرس دانشگاه، درباره‌ي عملكرد ايسنا در حوزه‌ي رعايت اخلاق كه امسال با شعار «رسانه اخلاق‌گرا؛ رسانه سالم» در جشنواره مطبوعات شركت كرده است، اظهار كرد: ايسنا يكي از معدود رسانه‌هايي است كه با وصف تاثيرپذيري از نوسانات سياسي در كشور و پذيرش برخي تعميدها، در طول سال‌هاي گذشته در اطلاع‌رساني موفق‌تر از بسياري از رسانه‌هاي ديگر عمل كرده و يكي از منابعي است كه معمولا افراد براي دريافت اطلاعات نزديك به حقيقت به آن مراجعه مي‌كنند. نجفي‌توانا گفت: معتقدم مديران جامعه به ويژه در حوزه‌ي اجرا بايد با حفظ اصول عرفي و نظري در گستره‌ي اخلاق و با ارايه آزادي بيشتر اين امكان را به مطبوعات بدهند كه اطلاع‌رساني درست‌تر و بهتر انجام دهند تا در نتيجه مردم از رسانه‌هاي داخلي اطلاعات درست را بشنوند و طبيعتا رسانه‌ها بايد ضوابط و ارزش‌هاي اخلاقي را رعايت كنند. وي در پايان خاطرنشان كرد: آزادي بيان و مطبوعات باعث تعميق ارزش‌هاي مورد نياز در جامعه خواهد شد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha