• سه‌شنبه / ۲۸ مهر ۱۳۸۸ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8807-00003.113882

/رسانه اخلاق‌گرا، رسانه سالم/ لطف‌الله فروزنده در گفت‌وگو با ايسنا: رسانه اخلاق‌گرا از فضاسازي‌هاي بي‌جهت، شايعه‌سازي‌ها و جوسازي‌ها دوري مي‌كند

/رسانه اخلاق‌گرا، رسانه سالم/
لطف‌الله فروزنده در گفت‌وگو با ايسنا:
رسانه اخلاق‌گرا از فضاسازي‌هاي بي‌جهت، شايعه‌سازي‌ها و جوسازي‌ها دوري مي‌كند
سخنگوي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: در حال حاضر لازم است رسانه‌ها مدلي بومي بر اساس مباني اخلاقي و ايراني اسلامي‌مان را مورد توجه قرار دهند. لطف‌الله فروزنده در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) با بيان اين‌كه " اصولا در قانون اساسي هدف عالي نظام رشد فضايل اخلاقي در جامعه است و ماحصل آن براي مردم عدالت، آسايش و رفاه خواهد بود" اظهار كرد: طبيعي است كه در راه رسيدن به چنين هدف بزرگي اخلاق بايد در تمامي حوزه‌ها از جمله حوزه رسانه مورد توجه قرار بگيرد. وي افزود: اگرچه در فضاي انتخابات بحث اخلاق آسيب ديد و شاهد فضاي غيراخلاقي بوديم ولي هم‌اكنون كه فضاي مربوط به انتخابات فروكش كرده است و انتخاباتي با حضور گسترده مردم انجام شد، بايد دانست كه هرچه فضاي جامعه ما بيشتر اخلاقي شود زندگي فردي، خانوادگي و اجتماعي موفق‌تري خواهيم داشت و به نتايج مطلوبي دست پيدا خواهيم كرد. وي سپس به مولفه‌هاي يك رسانه اخلاق‌گرا پرداخت و گفت: رسانه‌اي كه از فضاسازي‌هاي بي‌جهت، شايعه‌سازي‌ها، جوسازي‌ها دوري كند و سعي كند تا زبان گويا و حقيقي مردم باشد و مشكلات اساسي مردم را بازگو كند و در امر خبررساني افراط و تفريط نداشته باشد، رسانه‌اي خواهد بود كه مردم به آن اعتماد مي‌كنند و متوجه مي‌شوند كه اين رسانه منعكس كننده مشكلات و مسائل واقعي آنان است. سخنگوي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با تاكيد بر اين‌كه " رسانه بايد به دنبال پاسخگو كردن مسوولين و روشنگري باشد" افزود: در حال حاضر چارچوب‌هاي رسانه به طور بومي تعريف نشده و به خاطر همين شاهد هستيم كه فعاليت برخي رسانه‌ها به نوعي الگوبرداري از غرب است. وي با بيان اين‌كه " در جامعه ما رسانه‌ها بايد مدل‌سازي بر اساس مباني اخلاقي و اسلامي ايراني داشته باشند" اظهار كرد: در يك مدل رسانه‌اي بومي مي‌توانيم رعايت اصول اخلاقي را تعريف كنيم؛ البته ما هنوز اول راه هستيم و براي رسيدن به چنين هدفي بايد كار و تلاش كرد. وي در ارزيابي خود از عملكرد خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) نيز ن كه امسال با شعار ـ « رسانه اخلاق‌گرا؛ رسانه سالم» در جشنواره مطبوعات شركت كرده است ـ گفت: با توجه به آن‌چه خودمان ديده‌ايم به اين نتيجه رسيده‌ايم كه ايسنا با قضايا صادقانه برخورد مي‌كند ولي به هر ترتيب ايسنا بايد خود را آسيب‌شناسي كند تا خداي ناكرده دچار جهت‌گيري خاصي نشود. من تقريبا ايسنا را يك رسانه اخلاق‌گرا مي‌دانم. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha