• چهارشنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۸۸ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8806-05609.113180
  • خبرنگار : 71060

/در آستانه‌ي روز ملي سينما/ رييس انجمن طراحان فني و مجريان صحنه: مهم‌ترين دغدغه‌ي صنف ما امنيت شغلي است

/در آستانه‌ي روز ملي سينما/
رييس انجمن طراحان فني و مجريان صحنه:
مهم‌ترين دغدغه‌ي صنف ما امنيت شغلي است

سارا قراچه‌داغي معتقد است: اولين دغدغه صنف طراحان فني و مجريان صحنه، بحث امنيت شغلي است.

رييس انجمن طراحان فني و مجريان صحنه، در آستانه‌ي روز ملي سينما درباره‌ي دغدغه‌هاي اين صنف در گفت‌وگويي با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: امنيت شغلي مسئله‌اي است كه بسياري از صنوف سينمايي در رابطه با آن، با مشكل مواجه هستند، اما اين ناامني در صنف طراحان فني و مجريان صحنه تا حدي بيش از سايرين است، چراكه در اين زمينه، افراد و تهيه‌كنندگان به راحتي مي‌توانند از افراد كم‌تجربه و بي‌تجربه استفاده كنند.

وي در ادامه با اشاره به 13 بخشي كه زيرشاخه‌هاي طراحي فني و اجراي صحنه محسوب مي‌شوند، تصريح كرد: برخي از اين رشته‌ها حالتي بسيار تخصصي دارند و نمي‌توان براي انجام آن‌ها از هركسي كمك گرفت. اما برخي رشته‌ها هم هستند كه علي‌رغم نياز به تخصص، مي‌توان در آن‌ها از افراد بي‌تجربه استفاده كرد كه البته قطعا اين مسئله در كيفيت كار بي‌تأثير نخواهد بود. اما به‌هرحال از آن‌جا كه افراد غيرحرفه‌اي و بي‌تجربه معمولا دستمزدهاي كم‌تري درخواست مي‌كنند، گاه برخي تهيه‌كنندگان ترجيح مي‌دهند كه از آن‌ها استفاده كنند و همين مسئله امنيت شغلي اين صنف را با مشكل مواجه كرده است و همين موضوع مهم‌ترين دغدغه صنف ما محسوب مي‌شود.

قراچه‌داغي ادامه داد: البته بسياري از تهيه‌كنندگان هم هستند كه با دقت فراوان به انتخاب مي‌پردازند و پيش از عقد قرارداد حتما كارت‌هاي حرفه‌اي افراد را چك مي‌كنند، اما گاه هم اين اتفاق صورت نمي‌گيرد.

وي مشكل مسكن و بيمه بيكاري را نيز از ديگر مشكلات برشمرد و گفت: درحال حاضر، اكثر هنرمندان از بيمه تأمين اجتماعي برخوردارند، اما از آن‌جا كه افراد شاغل در سينما ممكن است، مدت‌ها بيكار باشند، آن‌چه براي آن‌ها اهميت دارد بيمه بيكاري است و اين مشكل درباره تمام صنف‌هاي سينمايي نيز صدق مي‌كند.

او در ارتباط با مشكل مسكن هم اظهار كرد: در صنف ما ميزان دستمزدها در مقايسه با صنوف ديگر پايين‌تر است و به همين دليل شاغلان اين رشته با مشكلات بيشتري مواجه شده‌اند، از سوي ديگر هم، با رونق گرفتن ساخت تله‌فيلم‌ها و پايين بودن هزينه ساخت آن‌ها در مقايسه با فيلم‌هاي سينمايي اين مشكلات دو چندان شده است.

قراچه‌داغي در پايان صحبت‌هايش هم اظهار اميدواري كرد: سينما اوضاع بهتري پيدا كند، چراكه مدتي است سينما با ركود مواجه شده و همين مسئله موجب شده است كه افراد هم از ديدن فيلم‌هاي خوب محروم باشند و هم از كار.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha