• سه‌شنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۸۸ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8806-00047.104816
  • منبع : سازمان میراث فرهنگی کشور

خبرهايي از حوزه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري

عرصه و حريم پيشنهادي شهر تاريخي شوش با هدف حل مشكلات موجود تعديل مي‌شود.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، اين مطلب بخشي از خبري است كه اداره كل روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري خوزستان منتشر كرده و در آن آمده است: با توجه به مشكلات متعددي كه درباره‌ي حريم پيشنهادي شهر شوش به‌وجود آمده بود،‌ نشست بررسي مسائل و مشكلات تعيين حريم محوطه‌ي باستاني شوش با حضور كارشناسان، باستان‌شناسان، اعضاي شوراي فني و متخصصان در امور شهري و نيز با حضور فرماندار، شهردار، اعضاي شوراي شهر و اعضاي انجمن دوست‌داران ميراث فرهنگي برگزار شد. در اين نشست با توافق حاضران، مقرر شد با استفاده از يك گروه خبره و كارشناس در عرصه و حريم پيشنهادي شهر شوش تجديد نظر و حريم و ضوابط آن تعديل شود.

~.~.~.~.~.~.~.~

نمايشگاه گردشگري جاتا 2009 ژاپن که از آن به‌عنوان بزرگ‌ترين رويداد صنعت گردشگري آسيا ياد مي‌شود، 26 شهريور تا 29 مهرماه امسال با حضور ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها گشايش خواهد يافت.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، جاتاي ژاپن يکي از مهم‌ترين و تخصصي‌ترين نمايشگاه‌هاي جنوب شرق آسيا به‌شمار مي‌رود و سالانه با همکاري انجمن آژانس‌هاي مسافرتي ژاپن در فضايي به مساحت 80هزار و 660 مترمربع در سالن نمايشگاه‌هاي بين‌المللي Tokyo Big Sight در شهر توکيو برگزار مي‌شود.

رييس ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها با تأکيد بر حضور هدف‌مند ايران در اين نمايشگاه و ارائه‌ي برنامه‌ي مدون نمايشگاهي و تبليغاتي براي توسعه‌ي مناسبات گردشگري ميان شرکت‌کنندگان ايراني و همتايان جهاني خود در جاتا، گفت: ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها سرفصل جديدي را از حضور حرفه‌يي ايران در نمايشگاه‌هاي جهاني به‌عنوان کشوري مدعي در عرصه‌ي صنعت گردشگري آغار کرده است. اميدواريم با مذاکرات صورت‌گرفته ميان بخش خصوصي گردشگري کشور با حاضران در جاتا 2009 شاهد افزايش تعاملات دوجانبه ميان ايران و ژاپن در عرصه گردشگري باشيم.

وي با اشاره به برنامه‌هاي صنايع توريسم ژاپن به‌عنوان بازاري بسيار قوي در جهان و خروج سالانه 18ميليون گردشگر ژاپني به سوي مرزهاي جهاني، اظهار كرد: اميدواريم با اتخاذ تمهيدات مناسب در حوزه‌ي بازاريابي و تبليغات، سهم ايران از گردشگران ژاپني و مسافران کشورهاي جنوب شرق آسيا که اشتراکات فرهنگي و تمدني زيادي با ما دارند، افزايش يابد.

برزين با بيان اين‌که نمايشگاه جاتا از دو واقعه‌ي «کنفرانس يا همايش گردشگري» و «نمايشگاه جاتا» تشکيل شده است، افزود: گسترش صنعت توريسم و مسافرت و ارتقاي کيفيت خدمات ارائه‌شده به مصرف‌کنندگان ژاپني، هدف بزرگي از مجموع اهداف نمايشگاهي جاتا را دربرمي‌گيرد.

~.~.~.~.~.~.~.~

كتابخانه و مركز اسناد پژوهشكده‌ي حفاظت آثار و اشياي تاريخي ـ فرهنگي به «انجمن كتابخانه‌هاي ديجيتال» پيوست.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، عليرضا ناصري ـ مسؤول كتابخانه و مركز اسناد پژوهشكده‌ي حفاظت آثار و اشياي تاريخي فرهنگي ـ با اعلام اين مطلب و اين‌كه اين كتابخانه پنجمين كتابخانه در سطح كشور است كه به عضويت انجمن كتابخانه‌هاي ديجيتال پيوسته است، گفت: اين كتابخانه كه تاكنون در بخش اينترانتي پژوهشكده قابل دسترسي و استفاده‌ي همكاران بوده است، پس از کتابخانه‌ي ايکروم و گتي، سومين در جهان و در خاورميانه نخستين کتابخانه‌ي تخصصي در زمينه‌ي حفاظت و مرمت آثار و اشياي فرهنگي تاريخي به‌شمار مي‌رود.

ناصري تبديل 100 عنوان كتاب فارسي، 200 عنوان كتاب لاتين، بيش از 3500 عنوان ‌مقاله‌ي لاتين روز دنيا از منابع تخصصي هم‌چون مجله‌ي Studies in Conservation و Journal of Cultural Heritage و بيش از 400 عنوان مقاله‌ي فارسي در زمينه‌ي مرمت آثار اسلامي مانند گچ‌بري‌ها، كاشي‌كاري و تزيينات وابسته به مساجد، آثار اسلامي ديگر و اشيا منقول دوران پيش از اسلام و دوران شكوفايي هنر اسلامي را از جمله اقداماتي دانست كه از سوي اين كتابخانه صورت گرفته‌اند.

وي با اشاره اين‌كه در عصر اطلاعات مؤسسات و نهادهاي مختلف در تلاش هستند تا اسناد و متون خود را به‌صورت الکترونيکي در اختيار محققان و علاقه‌مندان قرار دهند، گفت: با ديجيتالي شدن كتابخانه و مركز اسناد اين پژوهشكده، پژوهشگران و علاقه‌مندان مي‌توانند با صرفه‌جويي در زمان، به آخرين اطلاعات اين كتابخانه دسترسي پيدا كنند.

صفحه‌ي اصلي كتابخانه‌ي ديجيتال در پرتال پژوهشكده‌ي حفاظت آثار و اشياي تاريخي فرهنگي در آدرس www.rcccr.org است و به‌زودي اطلاعات كتابخانه به آن متصل مي‌شود و همه‌ي امكانات در اختيار محققان و پژوهشگران سراسر كشور و حتا خارج از كشور قرار خواهد گرفت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha