• شنبه / ۳ مرداد ۱۳۸۸ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8805-14718.101403

رييس جامعه‌ي هتل‌داران هرمزگان: وزارت بازرگاني درباره‌ي نرخ‌گذاري هتل‌ها نمي‌تواند اظهار نظر كند

رييس جامعه‌ي هتل‌داران هرمزگان:
وزارت بازرگاني درباره‌ي نرخ‌گذاري هتل‌ها نمي‌تواند اظهار نظر كند
رييس جامعه‌ي هتل‌داران استان هرمزگان بيان كرد: هتل‌داري و نظارت بر آن، يك كار كاملا تخصصي است و در شرايطي كه وزارت بازرگاني افراد متخصص ندارد، نمي‌تواند درباره‌ي نرخ‌گذاري هتل‌ها اظهار نظر كند. ناصر احمدي در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: در سال‌هاي پيش، در استان‌هايي كه تشكل هتل‌داري در قالب اتحاديه در آن‌ها فعال ست، نرخ پيشنهادي هتل توسط اتحاديه‌ي هتل‌داران در كميسيوني با حضور نماينده‌ي وزارت بازرگاني مصوب مي‌شد. از سال اول دولت نهم، قرار بود كه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و وزارت بازرگاني در اين‌باره با يكديگر هماهنگ شوند و يك اتحاديه‌ي كشوري هتل‌داري تشكيل شود؛ اما اين دو سازمان با يكديگر به توافق نرسيدند. او ادامه داد: از آنجا كه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و وزارت بازرگاني در اين بحث به توافق نرسيدند، هتل‌هاي كشور در قالب يك جامعه‌ي كشوري با نام جامعه‌ي هتل‌داران ايران فعال‌اند كه نرخ‌هاي پيشنهادي هتل‌ها را مي‌گيرد. جامعه‌ي هتل‌داران ايران از سال 1375 فعال است و تاكنون در ارتباط با اين جامعه با مشكلي مواجه نشده‌ايم. احمدي گفت: اكنون نرخ هتل‌ها از طريق نظارت سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و جامعه‌ي هتل‌داران استان بررسي مي‌شود و پس از رسيدن به يك قيمت مشترك و تصويب، يك نسخه از نرخ مصوب به سازمان بازرگاني ارائه مي‌شود. وي بيان كرد: اگر در استان‌ها، اتحاديه‌ي‌ هتل‌داري تشكيل شود، نماينده‌ي وزارت بازرگاني هم در كميسيون نرخ‌گذاري حضور خواهد داشت؛ اما هنوز اتحاديه‌ي استاني هتل‌داري تشكيل نشده‌ و اين امر، نيازمند هماهنگي وزارت بازرگاني و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري است. رييس جامعه‌ي هتل‌داران استان هرمزگان ياد‌آور شد: از سال 1375 تا كنون، جامعه‌ي هتل‌داران ايران تشكيل شده و به‌لحاظ نرخ‌گذاري بر هتل‌ها و آموزش، كارهاي بزرگي انجام داده است. احمدي درباره‌ي درج نام جاذبه‌هاي گردشگري در هتل‌ها، گفت: بهره‌گيري از نماد جاذبه‌هاي گردشگري يك شهر در هتل آن خوب است؛ اما درج نام جاذبه‌ها به‌عنوان شماره‌ي اتاق‌هاي هتل عملي نيست و فقط در حد يك صحبت است. او تأكيد كرد: اگر صنعت گردشگري در ايران بخواهد جان بگيرد، بايد سرمايه‌گذاري‌هاي بسياري درباره‌ي آن انجام شوند و كانال‌هاي تلويزيوني استاني مي‌توانند در اين امر نقش بسيار مؤثري داشته باشند. به گزارش ايسنا، محمدشريف ملك‌زاده ـ معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ـ نهم تيرماه امسال درباره‌ي افزايش نرخ‌گذاري هتل‌ها و تورها، از بررسي پيشنهاد وزارت بازرگاني براي تشكيل كميسيون نرخ‌گذاري خبر داد و گفت: وزارت بازرگاني پيشنهاد داده است تا كميته‌اي شامل جامعه‌ي هتل‌داران، نماينده‌ي وزارت بازرگاني و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، كميسيون نرخ‌گذاري را تشكيل دهند. ما در حال بررسي اين پيشنهاد هستيم و قطعا تا پايان هفته، نظر خود را درباره‌ي تشكيل اين كميسيون اعلام مي‌كنيم. وي هم‌چنين اظهار كرد: نظارت بر عملكرد مراكز اقامتي تا پايان مرداد‌ماه براي درج نام جاذبه‌هاي گردشگري استان‌ها در طبقات و اتاق‌ها و هم‌چنين تغيير نام آژانس‌هاي مسافرتي پيشين و تعيين نام آژانس‌هاي جديد، از ديگر برنامه‌هاي اين اداره كل هستند. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha