• شنبه / ۱۷ مرداد ۱۳۸۸ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 8805-08119
  • خبرنگار : 71245

متن كامل بخش دوم كيفرخواست پرونده متهمان وقايع پس از انتخابات/‌2/

متن كامل بخش دوم كيفرخواست پرونده متهمان وقايع پس از انتخابات/‌2/

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ادامه بخش دوم كيفرخواست پرونده متهمان وقايع پس از انتخابات آمده است:

شوراي فرهنگي آموزشي بريتانيا كه به عنوان بخش فرهنگي سفارت انگليس در ايران فعاليت مي‌كرد، سابقه حضور در كشور از زمان قبل از انقلاب اسلامي (تحت عنوان انجمن ايران و انگليس) را دارا بوده؛ و در دوره جديد از سال 2001 ـ 2000 ميلادي با نام شوراي فرهنگي و آموزشي انگليس آغاز به‌كار كرده است. شوراي فرهنگي انگليس سازماني مستقل و در بيش از 100 كشور دنيا داراي شعبه بوده و مركز آن در لندن مستقر است؛ اما در ايران بخش فرهنگي سفارت انگليس محسوب مي‌شود.

از جمله فعاليت‌هاي متعدد بريتيش كانسيل(BC) مي‌توان به: برگزاري آزمون‌هاي عمومي و تخصصي زبان انگليسي، مشاوره‌هاي آموزشي، اعطاي بورسيه در مقاطع مختلف تحصيلات تكميلي، و نيز به نخبگان، محققان، اساتيد دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي، مسوولان و كارمندان دستگاه‌هاي مختلف، روزنامه‌نگاران و نظاير اين‌ها اشاره كرد. از سوي ديگر هدايت پروژه هاي علمي، آموزشي، پژوهشي و هنري با مشاركت مراكز ايراني و انگليسي، پروژه‌هاي مشترك دانشگاهي و موارد متعدد ديگر در زمره امور محوله اين مركز قرار دارند.

اگرچه فعاليت‌هاي مذكور في نفسه اموري عادي به‌نظر مي‌رسند؛ اما نكته مهم آن است كه اين مركز انگليسي در پوشش اين پروژه‌ها اهداف و مقاصدي نظير: شناسايي و جذب نخبگان علمي و دانشگاهي، طرح‌ها و پروژه‌هاي مراكز آموزش عالي و تحقيقاتي كشور، جمع‌آوري اطلاعات در زمينه‌هاي مختلف در قالب نظرسنجي از مراجعان حضوري، برگزاري جلسات مشاوره عمومي و خصوصي براي افرادي كه قصد تحصيل و يا مهاجرت به خارج از كشور دارند؛ و موارد متعدد ديگري را دنبال مي‌كند.

اين شورا با هماهنگي و همكاري با سفارت انگليس در تهران هر سال در قالب بورس‌هاي چونينگ وزارت خارجه انگليس، تعدادي از بهترين دانشجويان و فارغ التحصيلان دانشگاه‌هاي ايران را براي ادامه تحصيل در مقاطع تحصيلات تكميلي و يا گذراندن فرصت مطالعاتي و تكميل پروژه‌هاي خود شناسايي، و با انجام مصاحبه نسبت به اعزام آن‌ها اقدام مي‌کند كه در همين رابطه برخي از اين افراد پس از اتمام مدت دوره تحصيلي ديگر تمايلي براي بازگشت به ايران ندارند.

در معرفي انواع ديگر بورس‌هاي اعطايي شوراي فرهنگي انگليس مي‌توان به بورس‌هاي كوتاه مدت و كمك هزينه‌هاي تحصيلي اشاره كرد كه به برخي اساتيد دانشگاه‌ها و افرادي از دستگاه‌هاي مختلف داخل كشور اختصاص مي‌يابد؛ و آن‌ها با سفر به انگلستان نيز از تسهيلات دفتر مركزي آن در لندن بهره‌مند مي‌شوند.

شوراي فرهنگي و آموزشي انگليس تلاش وافر دارد تا با تمامي افرادي كه تحت عناوين مختلف به انگليس اعزام مي‌كند، پس از بازگشت به كشور هم‌چنان ارتباط خود را حفظ كرده و از آن‌ها در مقاطع مختلف در جهت تامين منافع انگلستان استفاده كند. به عبارت ديگر اين قبيل افراد در زمره مرتبطان شوراي فرهنگي در سازمآن‌هاي مختلف داخلي قرار مي‌گيرند؛ و حتي از اين افراد به بهانه‌هاي مختلف براي شركت در مراسم و مناسبت‌هاي سفارت انگليس و شوراي فرهنگي دعوت به عمل مي‌آيد كه طي برگزاري اين قبيل مراسم‌ها ديپلمات‌هاي ارشد و مظنون به فعاليت‌هاي اطلاعاتي انگليس با طرح موضوعات مورد علاقه؛ اطلاعات كاملي از اين افراد، و هم‌چنين مشاغل و جايگاه‌هاي آن‌ها در مراكز دولتي را كسب مي‌كنند.

به هرحال اساس كار انگليسي‌ها به‌طور اعم و شوراي فرهنگي و آموزشي انگليس به‌طور اخص، بر شناسايي و جذب افرادي در دستگاه‌هاي گوناگون جمهوري اسلامي ايران قرار دارد تا با استفاده از آن‌ها به مقاصد و اهداف اطلاعاتي خود در كشور جامه عمل بپوشانند.

برگزاري دوره‌هايي با حمايت بريتيش كانسيل و مشاركت مراكز انگليسي و ايراني در داخل كشور است كه طي آن نمايندگاني از شوراي انگليس ضمن آشنايي با محققان ايراني؛ از آن‌ها دعوت مي كنند كه مراحل پاياني پروژه‌هاي خود را در قبال پرداخت كليه هزينه‌ها (سفر، اقامت، تحصيل و...) در انگليس به انجام رسانند. نكته مهم آن است كه برخي از اين پروژه‌ها به لحاظ اهميت در زمره پروژه‌هاي ملي قرار مي گيرند و محققان مربوطه نيز بعضاً طي همكاري آن‌ها با شوراي فرهنگي و آموزشي انگليس و يا ساير مراكز انگليسي زمينه ساز سوء استفاده بيگانگان را فراهم كرده‌اند.

با نزديك شدن به زمان برگزاري انتخابات و حضور جدي نامزدها در عرصه سياسي ـ تبليغاتي كشور، بخش سياسي سفارت با حضوري جدي و آرايشي منظم كه از كارمندان محلي و توانمند اين بخش تشكيل شده، از اواخر فروردين 88 با سازماندهي و تقسيم وظايف، جهت انجام جمع‌آوري اطلاعات و اخبار از موضوعاتي چون: ديدگاه‌هاي مسوولان نظام، نمازهاي جمعه، صدا وسيما، سپاه و بسيج و نظرات فرماندهان عالي‌رتبه، مساجد، محافل سياسي، نشريات و روزنامه‌ها وسايت‌هاي اينترنتي، شاخص‌هاي اقتصادي، بازار و تجارت و حضور در جوامع روستايي، اقدام كردند. بر همين اساس بخش سياسي هفته‌اي دو روز جهت جمع‌بندي اطلاعات و اخبارجمع آوري شده با حضور رييس بخش و آقاي توماس برن، اقدام به تشكيل جلسه كرده و جمع‌بندي گزارش نهايي تهيه مي‌شد. درهمين راستا؛ برخي از اقدامات اين كشور در راستاي پيگيري و تحريك اغتشاشات اخير عبارتند از: 1- سفارت انگليس چند ماه قبل از انتخابات با تشكيل كارگروهي جهت بررسي تحولات روزانه كشور مبادرت به رصد كردن اخبار خبرگزاري‌ها، وب سايت‌ها، وبلاگ‌ها، نظرات مردمي، دانشجويان،‌ روحانيون، ‌مقامات صداوسيما، سپاه و بسيج كرده و با نزديك شدن به ايام انتخابات؛ سفرهاي استاني ديپلمات‌ها وكارمندان محلي آغاز شد كه در اين راستا بررسي نظرات برخي اقوام مختلف ايراني نسبت به هر كانديدا مورد توجه آن‌ها بوده است.

2 ـ فعاليت گسترده اطلاعاتي انگليسي ها در جمع‌آوري اطلاعات از ناآرامي‌ها و اغتشاشات پس از انتخابات به‌گونه‌اي كه تقريباً به‌طور دائم كارمندان محلي خود را به صحنه‌هاي درگيري گسيل مي‌كردند و به دنبال جمع‌آوري اطلاعات بودند. ضمن اين كه به كارمندان محلي دستور داده شده بود تا با احزاب سياسي تماس گرفته و تحليل‌ها و نقطه نظرات آنان را گردآوري و گزارش كنند.

3 ـ بعد از مشخص شدن نتيجه انتخابات؛ سفارت انگليس مبادرت به خط دهي انتشار اخبارکذب مبني بر تقلب در انتخابات كرده و ضمن اعلام ساختگي و جعلي بودن آراء، اغتشاشات و تجمعات غيرقانوني را به عنوان اعتراض و حق مردم مطرح مي‌كرد.

برگزاري جلسه‌اي از سوي وزارت امور خارجه انگليس با حضور گروهك‌هاي اپوزيسيون (از جمله منافقين) در لندن پس از شكل گيري اغتشاشات كه در اين جلسه مقرر گرديد؛ استراتژي ذيل در دستور كار معترضان و اپوزيسيون قرار گيرد:

الف ) استمرار اغتشاشات و تجمعات غيرقانوني (به ويژه پس از اقامه نمازجمعه تاريخي مورخ 29/3/88؛

ب) مشاركت نكردن آشكار و تابلودار گروهك‌هاي اپوزيسيون؛

ج) تفكيك اعتراضات از خط خشونت (در قالب نافرماني مدني).

4 ـ شركت كليه ديپلمات‌هاي سفارت انگليس در راهپيمايي‌ها و تجمعات غيرقانوني پس از انتخابات.

5 ـ يكي از متهمان حوادث اخير؛ در بازجويي‌هاي انجام شده به حضور غيرقانوني در جمع طرفداران آقاي كروبي در سعادت‌آباد به همراه همسر خود، حضور در تجمعات غيرقانوني طرفداران ميرحسين موسوي در سعادت آباد و گيشا اعتراف كرده و به حضور الكس پينفيلد دبير اوّل سياسي و توماس برن (دبير دوم سياسي كه پس از حوادث اخير از كشور اخراج شد)؛ در مورخه 24/3/88 در خيابان سنايي حين درگيري و آشوب حضور كاردار انگليس در يكي از تجمعات غيرقانوني بعد از انتخابات، شركت ساموئل مورگان ديپلمات بخش روابط عمومي در مورخه 25/3/88 در حوالي خيابان مطهري و شريعتي حين آشوب و دستگيري برخي معترضان، حضور توماس برن در مورخه 28/3/88 در خيابان انقلاب در راه پيمايي غيرقانوني، شركت پاول بلامي معاون بخش ويزا (اخراجي از كشور) در تاريخ 28/3/88 در ميدان فردوسي وعكس‌برداري از تجمع آن روز، و حضور ساموئل مورگان در مورخه 27/3/88 در خيابان كريمخان در راهپيمايي غيرقانوني اعتراف كرده است. (حسين. ر؛ بازجويي 6/4/88 صفحات 12 و13)

هم‌چنين تعدادي از متهمان صراحتاً معترف هستند كه در جريان تجمع غيرقانوني طرفداران آقاي موسوي در بهارستان الكس پينفيلد، دبير اوّل سياسي سفارت از آن‌ها درخواست داشته كه به ميدان بهارستان رفته و مشاهدات خود را گزارش كنند. (آرش. م، حسين. ر)

سفير انگليس از كارمندان محلي درخواست داشته كه اوضاع در ساير شهرها را بررسي و گزارش كنند.

قبل از انتخابات الكس پينفيلد و يكي از كارمندان محلي بخش سياسي با چند نفر از اعضاء ستاد مركزي يكي از كانديداهاي معترض ملاقات داشته، و با برخي نفرات وابسته به احزاب و‌ مسوولان برخيNGOها نيز ملاقات كرده است. بعد از انتخابات نيز در مورخه 4/4/88 در قسمت VIPبخش كنسولي سفارت؛ آقاي پينفيلد با يكي از افراد مطرح سياسي اصلاح‌طلب (به هنگام اخذ ويزا) ملاقات كرده و پيرامون نامزدهاي انتخابات و حوادث پس از آن و خطبه‌هاي تاريخي نماز جمعه مورخ 29/3/88 مذاكره كرده است. (حسين. ر؛ بازجويي مورخه 9/4/88 صفحات 17 و18)

تخصيص بودجه 300 هزار پوندي براي پرداخت به NGOهاي داخلي. كمك به اين NGOها مي‌توانست شبكه‌اي منسجم و هماهنگ از سازمان‌هاي غيردولتي را براي بهره‌گيري در شرايط بحران سازماندهي كند.

شناسايي عناصر دسترسي‌دار از طريق برگزاري آزمون زبان انگليسي ILETS. در اين روش سفارت انگليس تلاش داشت تا با شناسايي افراد مؤثر، زمينه‌هاي بهره‌برداري از آن‌ها را در شرايط بحراني فراهم كند.

تلاش جهت پخش فيلم‌هاي داراي عدم مجوز پخش در داخل سفارت با هدف جلب نظر كارگردانان و تهيه‌كنندگان فيلم‌ها جهت استفاده در مواقع ضروري.

ايجاد بخش VIP (تشريفات) در بخش ويزا در راستاي بهره‌مندي از افراد داراي دسترسي در حوزه‌هاي مختلف كشور و نزديكي به آن‌ها به بهانه مصاحبه ويزا.

تلاش ديپلمات‌هاي سفارت جهت ارتباط با نخبگان قومي و فرهنگي در راستاي شناسايي و جلب آن‌ها در راستاي اهداف موردنظر.

حضور ديپلمات‌هاي سفارت در مناطق مختلف كشور تحت پوشش دانشجويان زبان فارسي و ارتباط‌گيري با مردم منطقه.

ايجاد زمينه‌هاي جذب شخصيت‌هاي سياسي ـ فرهنگي در انگليس در راستاي منافع مورد نظر. (عطاءالله مهاجراني)

ارتباط مؤسسات مطالعاتي ـ تحقيقاتي انگليس با مراكز مطالعاتي ـ تحقيقاتي داخل كشور در راستاي القاء و تاثيرگذاري. (چتهم هاوس، IISS)

پر كردن خلاء اطلاعاتي آمريكا و اسراييل توسط انگليسي‌ها در راستاي جبران حضور نداشتن آمريكا در ايران. ارتباط‌گيري با نخبگان، احزاب و شخصيت‌هاي سياسي به منظور جمع‌آوري اطلاعات و آماده‌سازي جهت همكاري با سرويس آن كشور.

تماس با اصحاب رسانه و مطبوعات به منظور تاثيرگذاري بر بدنه جامعه

نقش شبکه خبري دولتي BBC در حوادث پس ازانتخابات رياست جمهوري:

شبكه خبري دولتي BBC كه زيرنظر سرويس جهاني فعاليت مي‌كند و بودجه آن را وزارت خارجه انگليس تامين مي‌كند، از دو سال قبل با گزينش و اعزام خبرنگاران و افراد عادي تحت پوشش بنياد «تراست» اقدام به اعزام اين افراد در گروه‌هاي مختلف به تركيه و دوبي كرد تا آموزش‌هاي تخصصي به آنان داده و با اين آموزش‌ها بتوانند باصطلاح «روزنامه‌نگار شهروندي» را گسترش داده و با گزينش افراد مستعد از بين اين افراد، نيروهاي مورد نياز را براي ساير بخش‌هاي BBC گزينش كرده و در نهايت شبكه وسيعي از افراد مرتبط داخل كشور را هدايت و مورد استفاده قرار دهند.

بودجه بنياد تراست كه توسط وزارت خارجه انگليس، برخي کشورهاي اروپايي تامين مي‌شود، بالغ بر 30 ميليون دلار است.

BBC پس از آغاز فعاليت‌ها و در راستاي ايجاد تغييرات گسترده، اقدام به تاسيس تلويزيون فارسي BBC كرد كه فعاليت خود را در دي‌ماه سال گذشته (1387) آغاز كرد. اكثر افراد گزينش‌شده در اين رسانه دوره‌هاي آموزشي تراست را گذرانده و از خبرنگاران رسانه‌هاي منتقد نظام هستند.

رسانه BBC فارسي در ابتدا با اقدامات هدفمندي كه دنبال مي‌كرد، شروع به برقراري ارتباط گسترده با برخي مستندسازان داخلي كرد و آثار آنان كه در داخل فاقد مجوز و قابليت پخش نداشت را گردآوري كرد. سپس با برنامه «نوبت شما» كه رهبر اصلي آن يكي از دستگيرشدگان اغتشاشات 18 تير و از دست‌اندركاران اصلي تراست كه مدتي را در زندان به سر برده است؛ شروع به ايجاد چالش و مشكل در داخل كشور و بزرگ‌نمايي مشكلات داخلي و معضلات سياسي مي‌كند.

تلويزيون فارسي BBC قبل از برگزاري انتخابات، تداركات ويژه‌اي را براي خط دهي پوشش سالگرد 18 تير به عمل مي‌آورد تا بتوانند از اين طريق ضمن تحريك مردم و دانشجويان، اغتشاشاتي را ايجاد كنند. در آستانه برگزاري انتخابات رياست جمهوري، شبكه BBC فارسي با دعوت از برخي از عناصر معاند و مساله‌دار و پرداخت هزينه يك‌ماهه اقامت آنان در لندن و نيز پرداخت پول براي برگزاري ميزگردهاي سياسي، تخم فتنه و نيز بحث تقلب در انتخابات را مي‌كارد.

در مقطع انتخابات رياست جمهوري، حتي پيش از راه‌اندازي تلويزيون فارسي‌زبان BBC بارها اين سوال از جانب مسوولان آن شبکه خبرپراکني مطرح شد كه آيا مي‌شود خبرنگار به ايران فرستاد؟ نحوه پوشش چگونه باشد؟ و... نتيجه همه اين برنامه‌ريزي‌ها از يك‌سو و شرايط خاص پيش‌آمده قبل از انتخابات از سوي ديگر، باعث شد كه BBC خود را براي يك اقدام مداخله‌جويانه در جمهوري اسلامي آماده كند.

تلويزيون فارسي‌زبان BBC با تداركات وسيع در روز انتخابات، برنامه خود را 24 ساعته كرده و با افراد مساله‌دار در داخل كشور ارتباط برقرار كرده تا اخبار و گزارشات لحظه به لحظه را منتقل كند.

راهكارهاي اعلام شده از سوي بيگانگان درباره استمرار اعتراضات به نتيجه انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري:

1 ـ تاكيد بر استمرار روند اعتراضات و نپذيرفتن نتايج انتخابات تا حصول نتايج موردنظر؛

2 ـ معرفي سپاه و بسيج به عنوان عناصر كودتاي نظامي و ضرورت حذف و خروج نيروهاي مذكور از صحنه. (خاطرنشان مي‌شود اعلاميه‌هاي كشورهاي مختلف در قالب نقض حقوق بشر، ضرورت حضور ناظران بين‌المللي و... در اين راستا ارزيابي شده و حذف نيروي مردمي بسيج از صحنه در گزارشات راهبردي نهادهاي اطلاعاتي و امنيتي آمريكا؛ مورد تاكيد قرار گرفته است).

3 ـ ايجاد تمايز ميان حوزه‌ها و عرصه‌هاي مذهبي و غيرمذهبي؛

4 ـ بزرگنمايي اختلاف در سطوح مختلف جامعه، تاكيد بر حمايت نكردن برخي از نخبگان از نتايج انتخابات.

5 ـ تاكيد بر حمايت برخي از نخبگان و چهره‌هاي سرشناس از مخالفان و معترضان؛

6 ـ تشديد فشارها با هدف استعفاي رييس جمهور؛

ب) اقدامات گروهک‌هاي ضدانقلاب و تروريستي و نقش آن‌ها در حوادث پس از انتخابات و آشوب‌هاي اخير

با وجود اين که با نامه تاريخي حضرت امام (ره) گروهک نهضت آزادي از حوزه سياسي کشور به حاشيه رانده شد و تهديدات آن عليه مباني انقلاب اسلامي دورتر شد ولي اين گروهک با پافشاري بر مواضع براندازانه خود از ابتداي انقلاب اسلامي تا کنون با فراز و نشيب‌هاي گوناگون کوشيده تا ثمره خون صدها هزار شهيد و جانباز را به نيستي بکشاند. گروهک مذکور طي دوسال گذشته با ورود فعالانه‌تر به عرصه سياسي کشور تلاش كرده خود را به عنوان يکي از جايگزين‌هاي مهم حاکميت جمهوري اسلامي ايران، نزد کشورهاي خارجي و هم‌چنين گروه‌هاي معاند داخلي مطرح كند. به شکلي که در اين مدت دبيرکل گروهک سفرهايي به آمريکا، آلمان و... داشته است. ذيلاً به برخي موضع‌گيري‌ها و اقدامات نهضت آزادي طي دو سال گذشته اشاره مي‌شود:

1 ـ مواضع نهضت آزادي پس از سفر سه ماهه آقاي ابراهيم يزدي (رييس تشکيلات غيرقانوني گروهک) به آمريکا ( از30/11/86 تا 5/3/87 ) شکل تندتري به خود گرفته به گونه‌اي که پس از سال‌ها در جلسات دفتر سياسي گروهک، به صراحت «استراتژي براندازي نظام» مطرح و با قيد "مسالمت آميزي" كه يزدي به آن اضافه مي‌كند و همانا براندازي نرم است، تصويب مي‌شود.

2 ـ آقاي يزدي پس از بازگشت از آمريکا با جسارت و گزافه‌گويي ارکان اصلي نظام را هدف قرار داده و استراتژي حمله به «ولايت فقيه» را با هدف هنجار شکني از مقدسات نظام، در دستور کارخود قرار داد. وي در مصاحبه‌اي در مورخه 23/3/87 با سايت خبري روز عنوان كرد: "الان زمان آن است که عملکرد نظام مبتني بر نظام ولايت فقيه را مورد ارزيابي قرار بدهيم. ما معتقديم که مشکل اساسي ايران در سيستم ولايت فقيه است."

در مرداد سال گذشته سازمان مجاهدين انقلاب از سران گروهک نهضت آزادي براي شرکت و سخنراني در کنگره دوازدهم خود دعوت کرد و آقاي ابراهيم يزدي در جلسه هفتگي تشکيلاتي خود در اين‌باره اظهار كرد: «بنده به کنگره دعوت شده بودم و پيام هم دادم و در جلسه نيز قرائت شد و بايد ما از گذشته درس بگيريم تا بتوانيم در پيشبرد اصلاحات موفق باشيم.»

آقاي ابراهيم يزدي درباره پيوند مشترک بين نهضت آزادي با سازمان مجاهدين انقلاب و حزب مشارکت گفته است:«... ما از اين که گروه‌هاي سياسي آرام آرام به واقع‌گرايي نزديک مي‌شوند خوشحاليم؛ گروه‌هايي که 10 سال پيش مرزبندي خودي و غيرخودي را ابداع کرده بودند امروز به اين نتيجه رسيده‌اند که اين مرزبندي‌ها واقع‌بينانه نيست.کارگزاران امروز با 10 سال پيش متفاوتند... زماني بود که مجاهدين انقلاب اسلامي در وضعيتي نبودند که بتوانند با نهضت آزادي بنشينند. اما در کنگره امسال ما را دعوت کردند و ما هم شرکت کرديم.»

اين گروهک در پيام به کنگره حزب مشارکت نيز، فعاليت نهادمند سياسي، رشد و توسعه احزاب و سازمان‌هاي سياسي را لازمه تقويت فرآيند دمکراسي خواهي در کشور دانسته و عنوان كرد «... طرح‌هاي چند لايه و پيچيده تماميت خواهان تنها زماني مي‌توانند موفق باشند که احزاب سياسي امکان گفت‌وگو و مفاهمه در شکل همکاري‌هاي جمعي نداشته باشند...»

شاخه جوانان حزب مشارکت نيز از محمد توسلي (رييس دفتر سياسي نهضت آزادي) دعوت كرد که در سالن اجتماعات آن حزب سخنراني كند. توسلي در سال 86 گفته بود:"... بايد روي جريانات سياسي بيش‌تر کار شود. به‌طور مثال روي مشارکت بايد سرمايه‌گذاري کرد که مي‌تواند با گستردگي تأثيرگذار باشد."

3 ـ در يکي از جلسات هم‌انديشي جريانات اپوزيسيون که آذرماه سال86 با ميزباني گروهک نهضت آزادي وحضور نمايندگاني از گروهک غيرقانوني، ادوار تحکيم وحدت، دفترتحکيم، متنفذان ضدانقلاب، عناصر شاخص سياسي نظير؛ عبدا... نوري، انصاري‌راد و...) برگزار شده بود، بر اين موضوع تاکيد شده بود که؛ مشکل امروز کشور(آقاي) احمدي‌نژاد نبوده بلکه اصل ولايت فقيه است و نوک حمله ما بايد به آن سمت باشد. هم‌چنين در اين نشست مطرح شد که در اين مسير مي‌بايست بعضي از سران نظام همراه كرد.

4 ـ گروهک نهضت آزادي در انتخابات اخير بر خلاف دوره‌هاي گذشته به صورت فعال شرکت کرده و با حمايت از آقايان موسوي و کروبي انتظار خود را از اين افراد انجام تغييرات اساسي در کشور مطرح كرد.

در اين راستا نهضت آزادي پس از برقراري جلساتي با مسوولان ستادهاي آقايان موسوي و کروبي ضمن انجام توافقات همکاري تعدادي از عناصر خود در تهران و شهرستان‌ها را موظف به حضور در ستاد آقاي ميرحسين موسوي كرد که از اين ميان مي‌توان به حضور عماد بهاور رييس شاخه جوانان گروهک در ستاد 88 آقاي موسوي اشاره كرد که نامبرده نيز تعدادي از عناصر عضو شاخه جوانان را در اين ستاد به کار گيري كرده بود.

علاوه بر نهضت آزادي طيف ديگري از گروه‌هاي ضدانقلاب التقاطي و مدعي حقوق بشري با همکاري کشورهاي غربي فعاليت‌هايي را در راستاي بستر سازي جهت ايجاد و گسترش اغتشاشات پس از انتخابات داشته‌اند

ـ اظهارات برخي از سرکردگان و گروهک هاي ضد انقلاب در ايام رقابت‌هاي انتخاباتي:

برخي از سرکردگان وگروهک هاي ضد انقلاب در ايام رقابتهاي انتخاباتي با القاء تقلب و وقوع کودتاي انتخاباتي سعي در بستر سازي براي اغتشاشات پس از انتخابات داشته‌اند که از اين ميان مي‌توان به سرکرده گروهک نهضت آزادي و کيوان صميمي (عضو و از عناصر موسس کميته خود خوانده دفاع از انتخابات آزاد، سالم و عادلانه) اشاره داشت.

در عرصه‌هاي نظامي؛ گروهک هاي ضد انقلاب مسلح، از گروه‌هاي چپ کمونيستي و سوسياليستي گرفته تا جريانات التقاطي و منافقين کوردل و جريانات قومگراي جدايي‌طلب با پشتيباني اربابان غربي خود خون هزاران نفر از مردم بي‌گناه را بر زمين ريخته‌اند.

نکته جالب توجه درباره گروهک منافقين آن است که اين گروهک در يک حرکت حساب شده و توافق في مابين دول غربي و منافقين از فهرست گروههاي تروريستي خارج مي‌شود که اين امر در واقع اقدامي جهت مشروعيت بخشي و دادن قدرت مانور به اين گروهک جهت اقدامات براندازانه در بستر انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري اسلامي ايران بوده و نکته مهم در اين زمينه آن است اولين کشوري که در اين راستا اقدام كرده و گروهک منافقين را از فهرست گروه‌هاي تروريستي خارج كرد، کشور انگليس بود که رد پاي اين کشور در جاي جاي اغتشاشات اخير هويدا است.

گروهک تروريستي منافقين قبل از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري هم‌چون سنوات گذشته به‌دليل عناد با نظام مقدس اسلامي و نداشتن شناخت اوضاع داخل کشور، بار ديگر در تحليل‌هاي خود دچار اشتباه فاحشي شده گروهک مزبور پيش از برگزاري انتخابات، با تلاش فراوان در ستادهاي انتخاباتي آقايان ميرحسين موسوي و کروبي نفوذ كردند،{پرونده‌هاي کلاسه فرعي 570/85/88} هم‌چنين از ماه‌ها قبل برنامه‌ريزي‌هايي را جهت سازماندهي از اعتراضات صنفي رقابت‌هاي انتخاباتي و تشديد اختلافات ميان هواداران نامزدها طراحي كرده بودند که با شرکت غرور آفرين 85 درصدي مردم فهيم ايران اسلامي در انتخابات، تمام نقشه‌ها و برنامه‌هاي منافقين در انتخابات نقش بر آب شد.

عناصر گروهک منافقين با بهره‌گيري از همه توان خود و اعزام تيم‌هاي آموزش ديده براي ايجاد اغتشاش و موج سواري و سوق ‌دادن اعتراضات به سمت اقدامات خشونت‌آميز، ايذايي و تروريستي اقدام كردند. اين گروهك با صدور بيانيه‌هاي پي در پي از سوي سرکردگان خود و انتشار گسترده آن از طريق شبكه‌هاي ماهواره‌يي و فضاي مجازي اينترنتي در جهت گسترش دامنه و استمرار اغتشاشات و آشوب‌ها تلاش كردند. در اين رابطه به پيام سرکردگان گروهک در تاريخ 27 خرداد و 18 تير 1388 اشاره مي‌شود:

« آرى، اكنون شما زن و مرد جنگيد و، در هر كوى و برزن برمي‌خيزيد برمي‌خروشيد، هم‌چنان كه (منافق مريم رجوي) اعلام كرده است، بايد قويا از ابطال انتخابات اين رژيم استقبال كرد. انتخابات آزاد بايد تحت نظر ملل متحد، بر اساس اصل حاكميت مردم، صورت بگيرد... 27 خرداد 88 »

((تظاهرات برق‌آسا، در هر زمان و در هر مكان، به ويژه در نقاط ضعف و نقاط خلاء نيروهاى سركوبگر دشمن حتى در شرايطى كه هيچ‌گونه امكان تجمع نيست، هسته‌هاي 9 نفره، 5 نفره و حتى هسته‌هاي مقاومت 3 نفره جوانان انقلابي مي‌توانند نيروهاي سرکوب‌گر دشمن را تجزيه، خسته و فرسوده کنند. هسته‌هاي كوچك، موتور محرك و راهگشاى تجمعات بزرگترند. هسته‌ها و تيم‌هاى جداگانه تداركات و ترابرى و امداد پزشكى و ارتباطات را، تا آن جا كه براي‌تان امكانپذير است، فراموش نكنيد... 18 تير 1388))

هم‌چنين گروهك مزبور به برخي از مرتبطان خود که از قبل در اردوگاه اشرف واقع در عراق آموزش‌هاي تروريستي را گذرانده و با اهداف مشخص به داخل کشور اعزام شده بودند، دستورالعمل اقدام ايذايي و تروريستي اعم از آتش زدن اتوبوس ها، بانک ها، کيوسکهاي تلفن، حمله به مراکز نظامي انتظامي و نيروهاي بسيج را ابلاغ نمودند. در همين راستا يکي از اصلي‌ترين پايگاه‌هاي گروهك تروريستي منافقين مستقر در کشور انگليس (به شماره تلفن 00442032398487) هدايت تيم‌هاي ترور و اغتشاش داخلي را برعهده داشته و ضمن اعلام خط مبارزه مسلحانه، و ايجاد هرج و مرج در کشور و تحريك معترضان به سر دادن شعارهاي تند عليه مسوولان و ارکان اصلي نظام اقدام كرده، و با القاء بي‌اعتمادي مردم نسبت به نظام، بستر لازم را براي به‌وجود آمدن شكاف ميان مسوولان و مردم فراهم كرده و از انجام هرگونه حركتي كه اين هدف را محقق نمايد فرو گذار نكنند. اقارير متهم پرونده کلاسه 88/11597/ط د در اين خصوص بدين قرار است:« از مهرماه سال 86 از طريق يکي از هواداران گروه وصل به آن‌ها (منافقين) شدم و در دي‌ماه همان سال به‌صورت غيرقانوني توسط قاچاقچي مرتبط با گروهک عازم عراق شدم و مدت سه ماه در قرارگاه آن‌ها آموزش‌هاي مختلفي از قبيل کار با کامپيوتر، اقدامات تبليغي، جذب نيرو، کلاس‌هاي ايدئولوژي، جمع‌آوري اطلاعات، اقدامات ايذايي و... را گذراندم و به‌صورت غير قانوني جهت انجام ماموريتهاي محوله به داخل کشور بازگشتم. در اين مدت آن‌ها در ازاء اقدامات صورت گرفته توسط بنده، مبلغ يک ميليون و چهارصد هزار تومان به حساب من و نفر مرتبطم واريز كردند. از جمله محورهاي ماموريت من در انتخابات جمع آوري اخبار و اطلاعات از حوزه‌هاي انتخاباتي و اخذ عکس و فيلم و ارسال آن به منافقين بود. بعد از آغاز اغتشاشات تاکيد آنان بر حضور من در صحنه‌هاي درگيري بود که در تاريخ 27/3/88 سرپل من به نام زهره از شماره تلفن 00442032398487 طي تماسي به من گفت: همه مردم ايران مشکلات شخصي دارند... ولي ريشه مشکلات کجاست؟... بايد ريشه رو زد... الان فکر کنم وقتش باشه، نبايد دست روي دست گذاشت...، ما آمده‌ايم به کمک تو، پس جنگ مسلحانه امروز صداي ماست... با دوستانت برويد يک جايي رو آتش بزنيد، جاهايي که بسيج است، پنج شش تايي جمع شويد يواشکي برويد مرکز اين‌ها را آتش بزنيد بنزين ببريد (کوکتل) پرت کنيد سمتشون پمپ بنزين‌ها را آتش بزنيد، اتوبوس‌هاي عمومي رو... مردم رو بياريد پايين بعد وسط خيابون آتش بزنيد...»

در همين رابطه تعدادي از مرتبطان گروهک که با هدايت منافقين جهت ايجاد آشوب و بلوا در صحنه حضور يافته بودند حين درگيري‌ها کشته و يا زخمي مي‌شوند که منافقين نيز بنا به خصلت منافقانه خود به منظور مصادره بخشي از اعتراضات به نفع خود در تاريخ 3/5/88 اقدام به ايجاد نماد يادبود براي ايشان در اردوگاه اشرف مي‌كنند.

لازم به ذکر است عناصر نفاق به منظور جمع آوري اطلاعات داخل کشور ضمن پرداخت مبالغي به صورت ماهيانه به برخي نفرات، اقدام به فريب ايشان از طريق ارتباط‌گيري با پوشش‌هايي از قبيل آژانس‌هاي خبري مانند خبرگزاري هما، آژانس ايران خبر، هم‌چنين کميته‌هاي به اصطلاح دفاع از حقوق بشر و زندانيان سياسي و... كرده‌اند.

با لطف و عنايت حضرت حق و تلاش‌هاي شبانه‌روزي سربازان گمنام امام زمان (عج) تعدادي از مرتبطان اصلي گروهک که در آشوب‌هاي خياباني نقش فعالي داشتند شناسايي و دستگير شدند و تلاش تروريست‌هاي منافق جهت خدشه به نظام مقدس اسلامي ناکام باقي ماند.

گروه‌هاي قوم‌گرا و تجزيه‌طلب نيز که سال‌هاست با هدايت دشمنان قسم خورده اين مرزوبوم براي فروپاشي اين سرزمين تلاش مي‌کنند نيز در اين دوره از انتخابات رياست جمهوري بيکار ننشسته و اجراي بخشي ديگر از سناريو را بر عهده گرفته بودند.

بر اساس اسناد و مدارک و متهمان موجود، اين جريانات با هدايت سرويس‌هاي اطلاعاتي دشمن اقدامات ايذايي مختلفي براي ايجاد و گسترش اغتشاشات در دستور کار داشته که توسط وزارت اطلاعات قبل از هر اقدامي بازداشت شدند. در ذيل به بخشي از اقدامات و برنامه‌هاي آنان اشاره مي‌شود:

آنان در ستاد انتخاباتي آقاي کروبي با هدف جمع‌آوري اطلاعات و تاثيرگذاري نفوذ مي‌کنند و در راستاي تقويت اختلافات بين طرفداران کانديداها و اغتشاشگري از اين رهگذر مي‌پردازند و اقدام به طراحي انفجار حين سخنراني آقاي ميرحسين موسوي در استاديوم شهر تبريز مي‌كند.

لازم به ذکر است از متهمان اين پرونده دو قبضه سلاح و تعداد 20 بمب به‌دست آمده است.

در عرصه‌هاي فرهنگي؛ عوامل ناتوي فرهنگي دشمن با بهره‌گيري از امپراطوري رسانه‌يي سعي در اجراي طرح‌ها و برنامه‌هاي براندازانه داشته‌اند که در اين چارچوب مي‌توان به فعاليت‌هاي رسانه‌يي غرب در راستاي براندازي جمهوري اسلامي ايران با بهره‌گيري از فضاي التهابات و اغتشاشات پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري اشاره داشت. در اين زمينه موارد ذيل قابل توجه است:

اقدامات رسانه‌يي و عمليات رواني کشورهاي انگليس و آمريکا بيش‌ترين تلاش را براي گسترش آشوب‌ها داشته و در اين ميان نقش انگليس بيش‌تر و تاثيرگذارتر بود. به جرأت مي‌توان گفت شبکه BBC فارسي از فعال‌ترين عوامل تحريک کننده در جريان اغتشاشات بوده و عمليات رواني اين شبکه در بالاترين سطح نسبت به ساير شبکه‌هاي ماهواره‌يي قرار داشت. با بررسي عملکرد اين رسانه در روزهاي پيش و پس از آشوب‌ها، دو چهره کاملاً متفاوت از BBC فارسي قابل مشاهده است. در روزهاي پيش از اغتشاشات و ايام رقابت‌هاي انتخاباتي اين شبکه جهت جذب مخاطب سعي در نمايش شور و حال انتخاباتي در ايران و هم‌چنين ارائه ديدگاه‌هاي متفاوت سياسي موجود در کشور داشت. اين اقدام باعث شد زمينه براي اجراي مرحله بعدي طرح اين شبکه آماده شد.

در مرحله بعدي و با شروع آشوب‌ها اين شبکه تبديل به رسانه اغتشاشگران شده و ضمن برزگ‌نمايي ارائه اخبار، فيلم‌ها، گزاشات، مصاحبه‌ها و ... درباره اغتشاشات، اقدام به جنگ رواني عليه جمهوري اسلامي ايران كرد. BBC فارسي در اين بخش از برنامه عمليات رواني کوشيد تا ضمن القاء مساله تقلب در انتخابات با ارائه فضايي حماسي و احساسي بينندگان را براي حضور در جمع اغتشاشگران ترغيب كند.

اين شبکه کماکان مي‌کوشد با پخش تصاوير آرشيوي مربوط به اغتشاشات و يا هر تصوير جديد فضاي کشور را ملتهب نشان دهد.

در ميان شبکه‌هاي آمريکايي نيز VOA (صداي آمريکا) بيش‌ترين نقش را در دامن زدن به اغتشاشات داشت. اين شبکه البته در سطحي پايين‌تر و غيرحرفه‌يي‌تر از BBC پيش از شروع رقابت‌هاي انتخاباتي با اتخاذ روندي تخريبي دو هدف را در دستور کار قرار داده بود:

1ـ تخريب اعتبار و مشروعيت انتخابات در جمهوري اسلامي ايران از رهگذر غيردمکراتيک توصيف کردن آن

2ـ تخريب وجهه و اعتبار رييس‌جمهور

پس از انتخابات و با شروع اغتشاشات نيز اين شبکه کوشيد با ارائه اخبار جهت‌دار، انجام مصاحبه با عناصر ضدانقلاب فراري و... حرکت اغتشاشگران را حرکتي مردمي در راستاي براندازي نظام اسلامي معرفي كند.

علاوه بر شبکه‌هاي فوق ده‌ها شبکه وابسته به گروهک‌هاي ضد انقلاب که با حمايت‌هاي مالي و فني کشورهاي غربي به فعاليت مشغول هستند نقش مکمل شبکه‌هاي BBC و VOA را بر عهده داشته‌اند.

کشورهاي غربي علاوه بر فعاليت در حوزه شبکه‌هاي تلويزيوني در عرصه اينترنت نيز سرويس‌هايي را به اغتشاشگران ارائه دادند که بخشي از آن‌ها به شرح ذيل است:

1 ـ قرار دادن نرم‌افزار ترجمه انگليسي به فارسي و بالعکس براي استفاده عمومي

2 ـ ارائه نرم افزارهاي پيشرفته براي ديدن فيلم هاي مربوط به اغتشاشات با اينترنت سرعت پايين

3 ـ ارائه برنامه‌هاي فيلترشکن متناسب با ساختار شبکه ايران

4 ـ سرويس‌دهي از سوي شرکت Twitter براي مخاطبان ايراني (اين شرکت آمريکايي به روزرساني سرويس خود را که مستلزم قطع چند روزه در مورخه4/6/2009 بود را با هدف حمايت و سرويس‌دهي به آشوبگران به تاخير انداخت)

5 ـ فعال کردن شرکت آمريکايي فيس‌بوک در راستاي تسهيل ارتباطات ميان کاربران ايراني و ساير کشورها. اين شرکت در مقطع اغتشاشات نسخه آزمايشي فارسي خود را ارائه کرد تا آشوبگران بهتر بتوانند از آن استفاده کنند.

از جمله ديگر جريانات فعال در عرصه مقابله با نظام ديني جمهوري اسلامي ايران گروه‌هاي سلطنت‌طلب بوده‌اند که با فروپاشي نظام ظالمانه پادشاهي در 22 بهمن1357 تا به امروز با هدايت و پشتيباني نظام سلطه بين‌المللي و در رأس آن آمريکاي جهانخوار و صهيونيسم خون‌آشام به مقابله با انقلاب اسلامي پرداخته و در اين مسير از هيچ جنايتي کوتاهي نکرده‌اند. اين گروه‌ها که سوداي بازگرداندن نظام سلطنت و پادشاهي به کشور را در سر مي‌پرورانند با بهره‌گيري از تمام ظرفيت‌هاي تبليغي ـ رسانه‌يي، سياسي، نظامي و فرهنگي برگرفته از اربابان غربي‌شان در تلاش براي نابودي اعتقادات ديني جامعه و جايگزيني باورهاي پوسيده شاهنشاهي هستند.

از جمله گروه‌هايي که در اين روند طي دو سال گذشته، با حمايت‌هاي مالي، اطلاعاتي، نظامي، آموزشي و رسانه‌يي غرب فعال شده، گروهکي به نام "انجمن پادشاهي" است.

اين گروهک که با اتخاذ استراتژي براندازي جمهوري اسلامي ايران از طريق اقدامات تروريستي با حمايت سرويس‌هاي اطلاعاتي کشورهاي آمريکا، انگليس و رژيم صهيونيستي تشکيل شده برنامه‌هاي گسترده‌اي را جهت براندازي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران طراحي كرده که با لطف الهي و تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) اين برنامه‌ها در نطفه خفه شده و مجال تحقق نيافته است.

سياست‌هاي گروه تروريستي انجمن پادشاهي جهت تحقق هدف براندازي به شرح ذيل بوده است:

1 ـ گسترش شبکه رسانه‌يي گروهک با استفاده از فضاي تلويزيون‌هاي ماهواره‌يي و اينترنت.

2ـ دين‌زدايي از افکار و انديشه بينندگان، مستمعان و مرتبطان با هدف قرار دادن آن‌ها در مقابل حکومت ديني و الهي جمهوري اسلامي ايران و تبديل اين افراد به پياده نظام دشمن در براندازي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران.

3 ـ ارائه آموزش‌هاي نظامي و اطلاعاتي به افراد جذب شده جهت ايجاد و ارتقاء توان عملياتي عليه جمهوري اسلامي ايران.

4 ـ استفاده از عناصر جذب شده جهت انجام اقدامات اطلاعاتي و جاسوسي در راستاي اهداف سرويس‌هاي اطلاعاتي دشمن و همچنين اهداف و برنامه‌هاي گروهک.

5 ـ شناسايي و انجام اقدامات اطلاعاتي عليه عناصر و نيروهاي طرفدار نظام جهت ترور.

6 ـ طراحي جهت انجام اقدامات تروريستي.

7 ـ ايجاد رعب و وحشت در کشور با انجام عمليات‌هاي تروريستي کشتار جمعي با هدف گرفتن حداکثر کشته در اين عمليات‌ها و ايجاد بحران غيرقابل مهار در کشور.

8 ـ طراحي ترور شخصيت‌هاي سياسي و صاحبان انديشه و نظر در جامعه و...

گروهک انجمن پادشاهي بر اساس سياست‌هاي فوق‌الذکر در فروردين ماه سال 1387 اقدام به بمب‌گذاري و عمليات تروريستي در حسينيه حضرت سيد الشهداء شيراز كرد که در اين عمليات 14 نفر از عزاداران حسيني به شهادت رسيده و بيش از 200 نفر زخمي و جانباز شدند، که در ميان شهدا از افراد خردسال و بانوان نيز وجود داشتند.

پس از اين اقدام ددمنشانه که عاملان آن توسط وزارت اطلاعات شناسايي و به چوبه دار سپرده شدند، گروهک مزبور جهت انجام اقدامات متعدد تروريستي و براندازانه برنامه‌ريزي كرد که هر بار توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسايي و عوامل آن دستگير شدند.

از جمله اقدامات گروهک موسوم به انجمن پادشاهي استفاده از فضاي انتخاباتي در جهت پي‌گيري اهداف براندازانه گروهک در چارچوب استراتژي آمريکا، انگليس و اسراييل در اين زمينه بوده است، که در اين خصوص برنامه‌هاي ذيل از طريق سرويس‌هاي اطلاعاتي دشمن و سران گروهک در دستور کار عوامل داخلي آن قرار داشته است:

1 ـ جمع‌آوري اطلاعات درباره فضاي انتخاباتي دوره دهم رياست جمهوري.

2ـ جمع‌آوري اطلاعات درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و بسيج.

3 ـ شناسايي مراکز مهم و پرجمعيت رأي‌گيري با هدف بمب گذاري.

4 ـ شناسايي و انجام اقدامات لازم جهت آمادگي براي بمب‌گذاري و انجام اقدام تروريستي در دو مرکز پرجمعيت رأي‌گيري حسينيه ارشاد تهران و مسجد النبي نارمک.

5 ـ بمب‌گذاري در مراکز پر جمعيت منجمله امام زاده حضرت علي اکبر( ع) چيذر و امامزاده زيد(ع) واقع در بازار تهران.

6 ـ بمب‌گذاري در حسينيه فاطميون واقع در خيابان مجاهدين.

7ـ استفاده از بمب‌هاي شيميايي و سمي در مراکز پرجمعيت.

8ـ شناسايي مراکز حساس دولتي براي بمب گذاري.

9ـ شناسايي انبارهاي مهم سوخت و مواد غذايي.

10 ـ برنامه‌ريزي جهت آلوده‌سازي آب شرب تهران به مواد سمي بسيار قوي.

11 ـ ارائه آموزش هاي ذيل به اغتشاشگران جهت گسترش آشوبها:

آموزش تشکيل هسته هاي مبارزاتي

آموزش اصول حفاظت اطلاعات

آموزش ساخت بمب ها و نارنجک هاي دست ساز

آموزش مقابله با پليس ضد شورش

آموزش مبارزات پارتيزاني

آموزش ساخت دستگاه شوک الکتريکي

آموزش ساخت اسپري اشک‌آور و روش‌هاي مقابله با آن

آموزش شنود و ضد شنود

آموزش عبور از فيلترينگ و مقابله با راه‌هاي شناسايي در اينترنت

آموزش روش‌هاي مقابله با امواج پارازيت

آموزش تعقيب و مراقبت و ضد تعقيب

آموزش کار با اسلحه

موارد پيش گفته حکايت از آن دارد که گروهک تروريستي انجمن پادشاهي طي دو سال گذشته در مسير براندازي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران حرکت نموده و اعضاي اين گروهک با علم به موضوع در راستاي اهداف سرويس هاي اطلاعاتي دشمن و سرکردگان گروهک قدم برداشته اند.

هم‌چنين شواهد موجود نشان دهنده آن است که اين گروهک در جريان اغتشاشات پس از انتخابات بر اساس طراحي دشمنان جمهوري اسلامي ايران به عنوان قطعه‌اي از پازل براندازي مخملين به عنوان يکي از بازوهاي قهري جريان برانداز براي به چالش کشيدن اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران بحران سازي هاي گسترده و غيرقابل مهار، تشجيع اغتشاشگران وارد ميدان شده است که از جمله مي توان به طراحي و برنامه ريزي جهت انفجار بمب در حرم مطهر حضرت امام راحل در مورخه 30/3/88، توسط فردي به نام بيژن عباسي اشاره نمود که با هشياري ماموران قبل از نزديک شدن به ضريح مقدس امام (ره) به علت انفجار به هلاکت رسيد.

متهمين خارجي پرونده انجمن پادشاهي عبارتند از:

1 ـ جمشيد شارمهد: وي از سرکردگان گروهک بوده و در لس آنجلس آمريکا مستقر مي باشد. نامبرده رابط سرويس اطلاعاتي CIA و تشکيلات انجمن پادشاهي بوده و نقش اصلي را در گروهک ايفا مي نمايد.

2ـ ايمانوئل آفار: نامبرده يهودي الاصل، افسر اطلاعاتي موساد بوده و در کشورهاي آمريکا و اسرائيل حضور دارد.

3ـ دردانه منوچهري: نامبرده در شهر لندن انگليس مستقر بوده و رابط گروهک با سرويس اطلاعاتي انگلستان مي باشد.

لازم به ذکر است پس از واقعه انفجار حسينيه سيد الشهداء شيراز براي نامبردگان توسط دستگاه قضايي wanted قرمز اخذ و به پليس بين الملل ارائه گرديده که متاسفانه پليس کشورهاي آمريکا و انگليس (عليرغم اقدامات تروريستي توسط نامبردگان و پذيرش موضوع در رسانه‌ها) هيچ نوع همکاري در دستگيري و تحويل متهمين نداشته اند.

متهمان رديف اول پرونده مذکور در داخل کشور عبارتند از:

1 ـ محمد رضا علي زماني، فرزند اسماعيل،

2ـ احمد کريمي، فرزند محمود

3ـ حامد روحي نژاد، فرزند محمدرضا

4 ـ آرش رحماني پور، فرزند داود

5ـ امير رضا عارفي، فرزند احمد

شرح اتهامات هر يک از متهمان در پرونده منعکس است و در کيفرخواست آنان دلايل اتهام و ميزان دخالت هر يک در فتنه هاي اخير احصا شده که در نوبت اعلامي قرائت و تبيين مي‌شود.

معاون دادستان عمومي و انقلاب تهران

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha