• چهارشنبه / ۷ مرداد ۱۳۸۸ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8805-02977

رييس جامعه‌ي هتل‌داران خوزستان: نرخ‌گذاري هتل‌ها طبق قانون به وزارت بازرگاني ارتباط ندارد

رييس جامعه‌ي هتل‌داران خوزستان:
نرخ‌گذاري هتل‌ها طبق قانون به وزارت بازرگاني ارتباط ندارد
رييس جامعه‌ي هتل‌داران استان خوزستان درباره‌ي پيشنهاد حضور نماينده‌ي وزارت بازرگاني در كميسيون نرخ‌گذاري هتل‌ها، گفت: طبق قانون، وزارت بازرگاني اجازه‌ي دخالت در اين امر را ندارد. عبدالحميد حرمتي در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: طبق آيين‌نامه، نه‌تنها وزارت بازرگاني، بلكه سازمان مركزي ميراث فرهنگي و گردشگري نيز حق دخالت در نرخ هتل‌ها را ندارد، چون اين موضوع طبق قانون به استان‌ها سپرده شده است. او ادامه داد: هتل‌هايي كه گواهي‌نامه‌ي استاندارد گرفته‌اند، نرخ آن‌ها با پيشنهاد مدير واحد و تأييد جامعه‌ي هتل‌داران آن استان قابل اجراست و نيازي به تأييد سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان نيست. مديران اين هتل‌ها صلاحيت تعيين نرخ را دارند و همه‌ي جوانب را براي بازاريابي هتل خود در نظر مي‌گيرند و به ضرر هتل خود كار نمي‌كنند. وي توضيح داد: هتل‌هايي كه گواهي‌نامه‌ي استاندارد نگرفته‌اند، نرخ مورد نظر خود را به جامعه‌ي هتل‌داران اعلام مي‌كنند كه با تأييد سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري قابل اجراست. رييس جامعه‌ي هتل‌داران استان خوزستان تأكيد كرد: نرخ‌گذاري هتل‌ها طبق قانون به وزارت بازرگاني يا سازمان بازرسي ارتباط ندارد، چون در اين‌باره، هتل‌ها با توجه به شرايط آب و هوايي، فصل، ميزان كيفيت هتل‌ها، موقعيت جغرافيايي و ... تصميم‌گيري مي‌كنند. حرمتي اظهار داشت: بسياري از درگيري‌هايي كه بر سر نرخ‌گذاري هتل‌ها به‌وجود مي‌آيند، به اين دليل‌اند كه سازمان مركزي ميراث فرهنگي و گردشگري در اين امر دخالت مي‌كند و تشكل‌ها در برابر آن اعتراض مي‌كنند، چون سازمان مركزي حق دخالت ندارد و اين امر به استان‌ها واگذار شده است. وي درباره‌ي طرح درج نام جاذبه‌هاي گردشگري در اتاق‌هاي هتل گفت: به‌لحاظ اصولي من تا به‌حال در هيچ جاي دنيا چنين كاري را نديده‌ام. در اين شرايط، مدير هتل در كنترل اتاق‌ها دچار مشكل مي‌شود. او افزود: به جاي اين كار، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مي‌تواند از پوسترها در راهروي هتل، رستوران، اتاق كنفرانس و ... بهره گيرد و اين طرح با اين روش بيش‌تر جواب مي‌دهد. هم‌چنين با اين هدف، طرح‌هاي بهتري مي‌توانند اجرا شوند و بايد به اين موضوع بيش‌تر فكر كرد. به گزارش ايسنا، محمدشريف ملك‌زاده ـ معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ـ نهم تيرماه امسال درباره‌ي افزايش نرخ‌گذاري هتل‌ها و تورها، از بررسي پيشنهاد وزارت بازرگاني براي تشكيل كميسيون نرخ‌گذاري خبر داد و گفت: وزارت بازرگاني پيشنهاد داده است تا كميته‌اي شامل جامعه‌ي هتل‌داران، نماينده‌ي وزارت بازرگاني و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، كميسيون نرخ‌گذاري را تشكيل دهند. ما در حال بررسي اين پيشنهاد هستيم و قطعا تا پايان هفته، نظر خود را درباره‌ي تشكيل اين كميسيون اعلام مي‌كنيم. وي اظهار كرد: نظارت بر عملكرد مراكز اقامتي تا پايان مرداد‌ماه براي درج نام جاذبه‌هاي گردشگري استان‌ها در طبقات و اتاق‌ها و هم‌چنين تغيير نام آژانس‌هاي مسافرتي پيشين و تعيين نام آژانس‌هاي جديد، از ديگر برنامه‌هاي اين اداره كل هستند. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha