عضو هيأت مديرهي جامعهي تورگردانان: شركت در نمايشگاههاي گردشگري ژاپن و انگليس قول داده شده است هنوز خبري از بودجه نيست
عضو هيأت مديرهي جامعهي تورگردانان ايران گفت: براساس اعلام ستاد تبليغات و نمايشگاههاي گردشگري، امسال حضور در نه نمايشگاه بينالمللي گردشگري پيشبيني شده است.
محمدعلي واقفي در گفتوگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه نمايشگاهها يكي از ابزارهاي اساسي در گردشگري بهشمار ميآيند و بايد در دفتر بازاريابي و تبليغات زير نظر معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري قرار گيرند و با ديگر ابزارهاي تبليغاتي همسو باشند، افزود: ستاد تبليغات و نمايشگاههاي گردشگري، مسؤوليت مستقلي دارد و جداگانه كار ميكند.
وي ادامه داد: در آخرين نشست آژانسها با مسؤولان ستاد تبليغات و نمايشگاههاي گردشگري قرار شد، امسال در نه نمايشگاه (جاتا) ژاپن، (WTM) لندن، (BIT) ميلان، (فيتور) مادريد، (ITB) برلين، (Topresa) فرانسه، مسكو، (ATM) دبي و پكن شركت كنيم؛ اما رييس ستاد تبليغات و نمايشگاههاي گردشگري ـ محمدحسين برزين ـ تاكنون فقط براي حضور در جاتاي ژاپن و WTM لندن كه در فهرست نخست نمايشگاههاي امسال هستند، قول داده است.
واقفي اظهار كرد: اگر قرار است، در نمايشگاههاي گردشگري بينالمللي امسال شركت كنيم، انتظار داريم با توجه به شرايط موجود و لغو تورهاي گردشگري، اين حضور در نمايشگاهها نسبت به سالهاي گذشته، متفاوت و پررنگ باشد، يعني تعداد غرفهها و تنوع غرفهداران بيشتر شود و بخشهايي مانند صنايع دستي و موسيقي سنتي ارائه شوند. البته با اعتبارات موجود در بخش گردشگري بعيد ميدانيم اين اتفاق رخ دهد و تحقق اين انتظار امكانپذير نيست.
وي در پاسخ به اينكه از بودجهي نمايشگاههاي گردشگري در نشست ستاد تبليغات و نمايشگاهها، موضوعي مطرح نشده است، گفت: هنوز خبري از بودجه نيست و رييس اين ستاد در نشست با آژانسها دربارهي بودجه مطلبي نگفته است؛ ولي قول داد كه در جاتاي ژاپن و WTM لندن شركت كنيم.
او دربارهي هزينهي حضور در غرفهي اين نمايشگاهها، بيان كرد: تاكنون همان نرخ سال گذشته را براي غرفههاي نمايشگاه جاتا اعلام كردهاند.
عضو هيأت مديرهي جامعهي تورگردانان ايران ادامه داد: معتقديم، دعوت براي حضور در نمايشگاههايي مانند جاتاي ژاپن و WTM لندن دير صورت گرفته است. البته در نشستي با ستاد تبليغات و نمايشگاهها اين موضوع مطرح شد كه ما بايد دربارهي نمايشگاههاي سال 2010 ميلادي صحبت كنيم و اكنون وقت صحبت كردن دربارهي نمايشگاههاي سال 2009 نيست.
واقفي گفت: برخي افرادي كه ژاپن بازار هدفشان است، هنوز بهطور كامل براي شركت در نمايشگاه جاتاي ژاپن اعلام آمادگي نكردهاند و يكي از گلايههاي رييس ستاد تبليغات و نمايشگاههاي گردشگري همين مسأله بود كه اگر دير فراخوان داده شده است، شركتكنندگان نيز اعلام آمادگي قطعي نكردهاند.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات