• شنبه / ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8803-08587
  • خبرنگار : 71012

*پخش زنده مناظره‌ها همزمان از العالم،پرس تي وي و الجزيره* مديركل اطلاعات و اخبار خارجي سيما خبر داد: 200 ميليون مخاطب بيننده‌ي مناظره‌ي احمدي‌نژاد و موسوي

*پخش زنده مناظره‌ها همزمان از العالم،پرس تي وي و الجزيره*
مديركل اطلاعات و اخبار خارجي سيما خبر داد:
200 ميليون مخاطب بيننده‌ي مناظره‌ي احمدي‌نژاد و موسوي

مديركل اطلاعات و اخبار خارجي سيما با اشاره به پخش مناظره‌ي تلويزيوني ميرحسين موسوي و محمود احمدي‌نژاد از شبكه‌هاي پرس تي وي، العالم و الجزيره عربي و انگليسي، پيش بيني كرد كه در مجموع 150 تا 200 ميليون بيننده در داخل و خارج از كشور بيننده تمامي يا بخش‌هايي از اين مناظره بوده باشند.

حسن عابديني در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، درباره‌ي پخش مناظره‌هاي نامزدهاي انتخاباتي از تلويزيون خاطرنشان كرد: با توجه به اين‌كه مناظره‌هاي نامزدهاي دهمين انتخابات رياست جمهوري براي نخستين‌بار است كه پخش مي‌شود و با توجه به اين كه براي نخستين بار است كه چنين گفت‌وگوهاي صريحي صورت مي‌گيرد، اين برنامه‌ها موردنظر بسياري از دست‌اندركاران رسانه‌هاي خارجي و داخلي بوده‌است.

وي ادامه داد: در حوزه رسانه‌هاي فرامليتي، مناظره‌هاي نامزدهاي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري مورد توجه ويژه‌اي قرار گرفته و در اين بين مناظره‌ي آقايان محمود احمدي‌نژاد و ميرحسين موسوي بيش از ساير مناظره‌ها مورد توجه بوده است.

به گفته وي، علاوه بر شبكه سه سيما، شبكه‌هاي پرس‌تي‌وي و العالم نيز به زبان‌هاي انگليسي و عربي اين مناظره را پخش كردند. هم چنين شبكه‌هاي الجزيره انگليسي و عربي نيز به نقل از شبكه‌ي پرس‌تي‌وي و العالم اين مناظره را به صورت زنده به روي آنتن برد.

وي هم چنين يادآور شد كه شبكه‌هاي سي‌ان‌ان‌، العربيه، اسكانيوز، يورونيوز، فرانس 24، بي‌بي‌سي‌ و شبكه‌هايي مانند روسيه اليوم و راشيا تودي شبكه‌هاي فرامليتي بودند كه در بخش‌هاي خبري خود بخش‌هايي از اين مناظره را پخش كرده‌اند.

عابديني سپس گفت: شبكه‌هاي ملي چون ان‌اچ‌كي ژاپن، سي‌سي‌تي‌وي چين و شبكه‌هاي كشورهاي عربي نيز به فراخور سياست‌هايي كه داشتند بخش‌هايي از مناظره‌ي محمود احمدي‌نژاد و ميرحسين موسوي را به روي آنتن بردند.

مدير كل اطلاعات و اخبار خارجي سيما پيش‌بيني كرد: با توجه به مخاطب گسترده‌اي كه شبكه الجزيره انگليسي و عربي و هم چنين شبكه‌هاي العالم و پرس‌تي‌وي دارند، مي‌توان در برآوردي اوليه گفت كه حدود 100 تا 150 ميليون تن در خارج از كشور تمام مناظره يا بخش‌هايي از آن را به تماشا نشسته‌اند و اين ميزان جدا از تعداد مخاطبان بخش‌هاي خبري است كه شبكه‌هاي خارجي با پخش بخش‌هايي از اين مناظره به خود جلب كردند.

حسن عابديني هم چنين در پاسخ به پرسش ايسنا در خصوص تعداد مخاطبان اين مناظره در داخل كشور، گفت: با توجه به اين‌كه بخش‌هاي فني صداوسيما اعلام كرده‌اند كه 12 ميليون گيرنده از سينگال شبكه سه استفاده كرده‌اند اگر هر گيرنده را خانواري شامل چهار نفر در نظر بگيريم، مي‌توان بيننده‌اي 50 ميليوني را براي برنامه مناظره محمود احمدي‌نژاد و ميرحسين موسوي تخمين زد.

وي هم چنين اعلام كرد كه شبكه سه سيما براي پخش اين مناظره به دليل آن‌ كه هيچ‌گونه اختلالي در كار به وجود نيايد از هر دو سيستم ماهواره‌اي و زميني استفاده كرده‌است.

وي خاطرنشان كرد: صداوسيما براي پخش اين برنامه‌ها از چند شيوه به طور همزمان استفاده كرد تا سينگال‌رساني با دقت و تضمين صددرصدي صورت گيرد.

اين كارشناس رسانه و خبر در پاسخ به اين پرسش كه آيا آمار دقيقي از تعداد بينندگان برنامه‌هاي انتخاباتي و ميزان رضايت‌مندي آن‌ها مي‌توان ارائه داد؟ گفت: بعد از قانوني‌شدن تبليغات و موج سراسري كه در شور و نشاط انتخاباتي شكل گرفت من فكر مي‌كنم رضايت‌مندي از برنامه‌هاي صداوسيما خوب است و من كسي را نديده‌ام كه به طور مستدل ابراز كند ما از برنامه‌هاي نامزدها مطلع نيستيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha