• دوشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8802-18326
  • خبرنگار : 71342

«تئاتر‌شهر» نفس مي‌كشد؟! كوروش نريماني: اتفاقات اطراف «تئاتر‌شهر» از كج‌سليقگي فراتر رفته است

«تئاتر‌شهر» نفس مي‌كشد؟!
كوروش نريماني: اتفاقات اطراف «تئاتر‌شهر» از كج‌سليقگي فراتر رفته است

كوروش نريماني معتقد است: آنچه در اطراف «تئاترشهر» رخ مي‌دهد، اتفاقاتي غيرفرهنگي است كه از حد كج‌سليقگي هم فراتر رفته است.

اين نمايشنامه‌نويس و كارگردان تئاتر در گفت‌وگويي با خبرنگار بخش تئاتر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين مطلب ادامه داد: آنچه در اطراف تئاتر‌شهر رخ مي‌دهد، تعمدي است، چرا كه هر كودكي در هر كجاي دنياي اين را مي‌داند كه مكان‌هاي فرهنگي زيبايي مانند تئاتر‌شهر جزء جذابيت‌هاي فرهنگي آن شهر هستند و نيازمند نگهداري ويژه‌اند.

نريماني تئاتر‌شهر را يكي از جذابيت‌هاي فرهنگي شهر تهران دانست و افزود: اگر اين مجموعه در هر كشور ديگري قرار گرفته بود، اطراف آن را خالي نگه مي‌داشتند تا جلوه و زيبايي آن چشمگير‌تر شود و اين‌گونه است كه نمي‌توانم باور كنم كارشناسان فرهنگي و شهري متوجه زيبايي ديداري اين بنا و تاثير آن در زيباتر‌كردن جلوه بصري شهر تهران نبوده‌اند.

به اعتقاد كارگردان نمايش‌هايي هم‌چون «والس مرده شوران» و «شب‌هاي آوينيون» تنها در يك صورت مي‌توان اتفاقات اطراف تئاتر‌شهر را توجيه كرد و آن هم اين‌كه مسوولان فرهنگي، مسوولانه عمل نكرده‌اند و دلايل اين مساله هم كاملا روشن است.

 نريماني توضيح داد: اصلي‌ترين دليل اين اتفاقات اين است كه مسوولان در جاي خودشان به‌درستي به كار گرفته نشده‌اند. مسوولان ميراث فرهنگي بايد نسبت به اين مقوله حساسيت داشته باشند و اما هم‌اكنون مديران به صرف روابط به‌كار گرفته مي‌شوند.

 كارگردان «دن كاميلو» و «هتل پلازا» راه‌اندازي ايستگاه مترو را اتفاقي مثبت تلقي كرد و يادآور شد: راه‌اندازي ايستگاه مترو در كنار تئاترشهر اتفاقي مثبت و ضروري است، اما اتفاق منفي اين است كه تئاتر‌شهر پاركينگ نداشته باشد و اين درحالي است كه اين روزها شاهد ساخت پاركينگ‌هاي طبقاتي هستيم. اما پاركينگ مجموعه فرهنگي _ هنري تئاتر‌شهر تصر‌ف‌شده و اين حوادث از روي سهل‌انگاري رخ نمي‌دهد بلكه تعمدي است. عده‌اي از درهم ريختگي اوضاع سوءاستفاده مي‌كنند و اين چنين است كه در طول اين سال‌ها هرگز نفهميديم پاركينگ «تئاتر‌شهر» توسط چه كسي و به چه عنواني از اين مجموعه گرفته شد.

 انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha