• دوشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8802-12656

نايب رييس جامعه‌ي هتل‌داران استان همدان: پس از ادغام، آموزش نيروهاي هتل‌ها به‌شكل رسمي فراموش شد

نايب رييس جامعه‌ي هتل‌داران استان همدان:
پس از ادغام، آموزش نيروهاي هتل‌ها به‌شكل رسمي فراموش شد
نايب رييس جامعه‌ي هتل‌داران استان همدان معتقد است: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور عملكرد ضعيفي را در آموزش مديريت و پرسنل هتل‌داري داشته است. حميدرضا لطفيان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: در گذشته، دوره‌هاي آموزشي بسيار عالي در مركز آموزش ايران‌گردي و جهان‌گردي برگزار مي‌شدند. متأسفانه پس از ادغام سازمان ايران‌گردي و جهان‌گردي با سازمان ميراث فرهنگي، آموزش نيروهاي هتل‌ها به‌شكل رسمي فراموش شد و به‌جرأت مي‌گويم كه فقط در حد نام است. او گفت: اكنون مديران هتل‌هاي استان‌ها سرگردان‌اند كه در كدام دوره‌ي آموزشي شركت كنند تا مدرك آن‌ها از سوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري قابل رسيدگي و اعتبار باشد. وي ادامه داد: درست است كه آموزش هتل‌داري را در مؤسسه‌ها داريم؛ اما آيا مدرك آن‌ها در تمام كشور قابل قبول است؟ مركز آموزش سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به آن‌ها كد داده، اما آيا آموزش آن‌ها صحيح است. لطفيان اظهار داشت: آموزش‌ هتل‌داري بايد به شكلي باشد كه پرسنل هتل بياموزند، هتل‌داري شغل ظريفي است و به حساسيت‌هاي آن پي ببرند، نه اين‌كه براي پيدا كردن مدرك يا شغل، در كلاس‌ها شركت كنند. نايب رييس جامعه‌ي هتل‌داران استان همدان توضيح داد: در هتل‌داري عرضه و تقاضا وجود دارد، اما هتل‌، يك فروشگاه يا سوپرماركت نيست. مهمان، مهمان‌نوازي مي‌خواهد. متأسفانه غرور و تكبر در ميان مديران هتل‌ها و پرسنل زياد شده و اين بزرگ‌ترين ضربه به صنعت هتل‌داري است. وي با اشاره به ضرورت آموزش زبان‌هاي خارجي به پرسنل هتل‌ها، بيان كرد: آموزش زبان بسيار مهم است. ما ايرانيان كه به زبان انگليسي مسلط نيستيم، اگر به كشوري برويم كه در آن، پرسنل هتل‌ها با ما به زبان خودمان صحبت كنند، بسيار خوشحال مي‌شويم. او گفت: اي كاش به جاي استانداردسازي هتل‌ها كه بودجه براي آن هدر رفت، به پرسنل هتل‌ها زبان ياد مي‌دادند. حتا اگر در هتل‌ها كيفيت نداشته باشيم، با آموزش زبان به پرسنل مي‌توانيم در سراسر دنيا بازاريابي كنيم. البته معاونت گردشگري سازمان خوب كار كرده، اما مركز آموزش چه كار كرده است؟ وي ادامه داد: با اين وضعيت اقتصادي، اگر به ما بودجه بدهند، چرا پرسنل خود را آموزش ندهيم. ما اصلا بودجه‌ي نقدي نمي‌خواهيم، در هر كدام از بخش‌هاي شمال، جنوب، شرق و غرب كشور يك استان مي‌تواند كارگزار شود و كلاس آموزشي برگزار كند. از پشت صحنه تا ويترين هتل، همه بايد آموزش ببينند. آموزش، فروش و مشتري هتل را چند برابر مي‌كند. لطفيان اضافه كرد: گرچه هتل در ايران به‌عنوان ستون گردشگري محسوب مي‌شود، اما متأسفانه تمام ستون‌هاي سيستم گردشگري ايران سست‌اند و شرايط به‌گونه‌اي شده است كه بايد در ايام غيرپيك پرسنل هتل را اخراج كنيم و دوباره در ايام پيك آن‌ها را به كار گيريم. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha