رييس جامعهي هتلداران هرمزگان: آموزش گردشگري و هتلداري را بايد از مقطع دبيرستان آغاز كرد
رييس جامعهي هتلداران استان هرمزگان با تأكيد بر ضرورت آموزش هتلداري براي پيشرفت صنعت گردشگري، تأكيد كرد: آموزش گردشگري و هتلداري را بايد از مقطع دبيرستان آغاز كرد. صنعت گردشگري ظرفيتها و پتانسيلهاي بسيار بالايي دارد، اما متأسفانه به آن توجه لازم نشده است.
ناصر احمدي در گفتوگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: قرار است، با همكاري هتلها، دفاتر خدماتي و اتاق بازرگاني، شركتي را به نام «شركت توسعهي گردشگري» در استان هرمزگان تأسيس و آموزش را بهصورت مستمر از طريق اين شركت پيگيري كنيم.
وي با اشاره به اينكه سال گذشته، فقط يك كلاس نيمروزه براي آموزش هتلداري در اين استان تشكيل شد، اظهار داشت: با جهاد دانشگاهي براي تأمين استاد و مدرك اين دورههاي آموزشي صحبت كردهايم. سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نيز بايد در تأمين بودجه به جامعهي هتلداران كمك كند.
او با بيان اينكه دانستن زبان بينالمللي در پذيرش هتلها لازم است، ادامه داد: در هتلهاي بزرگ، كاركنان پذيرش در حد برطرف شدن نياز مسافران خارجي، قادر به صحبت كردن به زبان انگليسي هستند؛ اما نياز آن به دانستن زبان بهصورت تخصصي بهشدت احساس ميشود. گردشگران تخصصي مانند طبيعتگردان به اطلاعات مختلف نياز دارند و ارايهي اطلاعات به آنها در هتل برآورده نميشود.
وي افزود: مديريت، پذيرش و تأسيسات از جمله بخشهاي يك هتل هستند كه به آموزش نياز دارند.
احمدي دربارهي عملي شدن آموزش هتلداري در استان هرمزگان، گفت: در زمان فعاليت سازمان ايرانگردي و جهانگردي، دو درصد از دريافتيهاي هتل را به آن سازمان ميداديم تا براي آموزش پرسنل هتل استفاده شود. اكنون پيشنهاد ميكنم، هر هتل دو درصد خود را صرف آموزش پرسنل كند.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات