• چهارشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8802-05825
  • خبرنگار : 71021

مصوبه‌ي شوراي عالي اداري لغو شده است؟ مدير روابط عمومي سازمان حج و زيارت: ابلاغ يا منتفي شدن مصوبه را تا اين لحظه دريافت نكرده‌ايم

مصوبه‌ي شوراي عالي اداري لغو شده است؟
مدير روابط عمومي سازمان حج و زيارت:
ابلاغ يا منتفي شدن مصوبه را تا اين لحظه دريافت نكرده‌ايم

مدير روابط عمومي سازمان حج و زيارت گفت: تا اين لحظه، ابلاغ يا منتفي شدن مصوبه‌ي شوراي عالي اداري را درباره‌ي انتزاع اين سازمان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دريافت نكرده‌ايم.

عبدالله نصيري در گفت‌وگو با خبرنگار بخش حج و زيارت خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين‌كه ما در اين سازمان به كار خود هم‌چنان ادامه مي‌دهيم و اين مصوبه را تاكنون دريافت نكرده‌ايم، افزود: گفته شده اين مصوبه، لغو شده است؛ اما تا اين لحظه، ابلاغ يا منتفي شدن مصوبه‌ي شوراي عالي اداري را دريافت نكرده‌ايم.

شوراي عالي اداري مصوبه‌ي انتزاع سازمان حج و زيارت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و الحاق آن را به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با هدف هماهنگي و بالا ‌بردن كارآيي و اثر‌بخشي سازمان حج و زيارت با توجه به افزايش سفر به حج، عراق و اماكن مقدسه و لزوم گسترش آن، بنا به تقاضاي فراواني كه در اين زمينه است و نظر به گسترش سفرهاي گردشگري در داخل و خارج و افزايش چشمگير تقاضا براي سفر خارجي‌ها به داخل براي زيارت و گردشگري، ضرورت هماهنگي كامل، انسجام در سياست‌گذاري واحد و متناسب در برنامه‌هاي راهبردي خط مشي، نظارت، هدايت و اداره‌ي امور حج و عتبات و تأثير معنوي بر ديگر سفرهاي مربوط به گردشگري در ارتباط با خارج كشور و ... را 29 فروردين‌ماه امسال صادر كرد.

اين در حالي بود كه همان زمان، رييس سازمان حج و زيارت در عربستان براي پي‌گيري قراردادهاي حج آينده و نظارت بر عمره كه درحال انجام است، حضور داشت و براساس گفته‌هاي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، هيچ‌يك از نمايندگان اين وزارتخانه و سازمان حج و زيارت در جلسه‌ي شوراي عالي اداري حضور نداشتند و هنگام تصويب اين مصوبه از آن بي‌اطلاع بودند.

پس از انتشار اخباري مبني بر لغو اين مصوبه، پنج‌شنبه‌ي هفته‌ي گذشته (سوم، ارديبهشت‌ماه) پايگاه اطلاع‌رساني دولت اعلام كرد كه اين مصوبه پس از تأييد رييس‌جمهور توسط ابراهيم عزيزي ـ معاون توسعه‌ي سرمايه‌ي انساني رييس‌جمهور و دبير شوراي عالي اداري ـ‌ براي اجرا ابلاغ شده است.

پنجم ارديبهشت‌ماه، در حالي كه مسؤولان سازمان حج و زيارت همراه برخي دستگاه‌هاي كشور درحال رسيدگي به وضعيت شهدا و مجروحان ايراني انفجارهاي اخير در عراق بودند و رييس اين سازمان هم‌چنان مشغول پي‌گيري و امضاي قراردادهاي حج آينده بود، رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري حكم سرپرست سازمان حج و زيارت را صادر كرد.

به‌دنبال اين اتفاق، آيت‌الله محمدي ري‌شهري ـ نماينده‌ي ولي فقيه در امور حج و زيارت ـ واكنش صريحي را نسبت به اين تصميم‌ها نشان داد و اعلام كرد: از آنجا كه موضوع حج و زيارت از شئون ولي فقيه است و براساس اطلاع واصله، الحاق سازمان حج و زيارت به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بدون اخذ نظر از مقام معظم رهبري انجام شده و حكم انتصاب سرپرست جديد نيز بدون هماهنگي با اينجانب صادر شده است، اين اقدام مبناي قانوني ندارد.

او هم‌چنين از مصطفي خاكسار قهرودي خواست، با جديت به كار خود ادامه دهد.

در ادامه‌ي اين جريان، تعدادي از مراجع تقليد و برخي نمايندگان مردم در مجلس نسبت به اين مصوبه و ابلاغ حكم سرپرست سازمان حج و زيارت بدون اطلاع نماينده‌ي ولي فقيه در امور حج و زيارت و برخلاف آنچه در يكي از بندهاي مصوبه‌ي شوراي عالي اداري آمده است، واكنش‌هايي را نشان دادند و خواستار لغو اين مصوبه و حتا اتخاذ تدبيري براي تشكيل وزارت حج و زيارت شدند.

هم‌چنين برخي مسؤولان سازمان حج و زيارت كه اعلام كرده‌اند، اين مصوبه تاكنون به اين سازمان ابلاغ نشده است و حكم منتفي بودن آن را نيز دريافت نكرده‌اند، به خبرنگار ايسنا گفتند كه به‌نظر مي‌رسد، اين مصوبه لغو شده، اما اين موضوع تاكنون رسمي نشده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha