• جمعه / ۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8802-02143

نماينده‌ي كردستان عراق در تهران در گفت‌وگو با ايسنا: تروريست‌ها به دنبال تيره كردن روابط ايران و عراق هستند

نماينده‌ي كردستان عراق در تهران در گفت‌وگو با ايسنا:
تروريست‌ها به دنبال تيره كردن روابط ايران و عراق هستند

نماينده‌ي كردستان عراق در تهران، اقدام گروه‌هاي تروريستي عليه زوار ايراني را ناشي از خواست عده‌اي براي خارج نشدن نيروهاي ائتلافي از عراق دانست.

ناظم دباغ، نماينده‌ي كردستان عراق در تهران و مسوول دفتر اتحاديه ميهني كردستان عراق در ايران، با محكوم كردن اقدام تروريستي روز گذشته عليه زوار ايراني در استان دياله عراق گفت: اين قبيل اقدامات از طرف گروه‌هايي صورت مي‌گيرد كه خواهان ايجاد ناامني هستند و ما القاعده و مجموعه تروريست‌ها را عامل اين اقدام مي‌دانيم و اعتقاد داريم برخي گروه‌هايي كه نمي‌خواهند با برقراري امنيت، زمينه‌ي خروج نيروهاي ائتلاف از عراق فراهم شود به اين كار اقدام كرده‌اند.

وي ادامه داد: هرچه به زمان خروج اين نيروها از عراق نزديك مي‌شويم اين قبيل اقدامات را شاهد هستيم. ضمن اين‌كه اين تروريست‌ها خواستار تامين منافع خود با ايجاد اخلال و جدايي در روابط شيعيان، سني‌ها و اكراد عراق هستند.

دباغ هم‌چنين اين اقدام را در جهت سوءاستفاده برخي از تيرگي احتمالي روابط ايران و عراق عنوان كرد و گفت: ايران همواره نسبت به مسائل عراق نظر مثبت داشته و خواهان برقراري امنيت در عراق است اما گروه‌هايي وجود دارند كه مي‌خواهند با ايجاد مساله بين ايران و عراق از آن سوءاستفاده كنند.

به گفته‌ي نماينده‌ي كردستان عراق در تهران، احساس مسووليت رهبران شيعه، سني و كرد عراق اين اجازه را به تروريست‌ها نخواهد داد كه بتوانند به اين نيات خود دست يابند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha