• دوشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۸۷ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8711-07695

بزرگ‌ترين خصوصي‌سازي گردشگري كشور ابتر مانده است؟!

بزرگ‌ترين خصوصي‌سازي گردشگري كشور ابتر مانده است؟!

بيش از هشت‌ماه از اعلام مسؤولان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري درباره‌ي بزرگ‌ترين خصوصي‌سازي صنعت گردشگري ايران مي‌گذرد؛ اما ظاهر امر از ابتر ماندن اين خصوصي‌سازي حكايت دارد.

به گزارش خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خرداد‌ماه امسال پس از انتشار خبر فروش هتل‌ لاله‌ي تهران كه البته نام خريدار آن هيچ‌گاه به‌طور رسمي اعلام نشد و جزيياتي از چگونگي برگزاري مزايده و ديگر شركت‌كنندگان در آن به رسانه‌ها ارايه نشد، اسفنديار رحيم‌مشايي اعلام كرد كه هتل لاله را مشروط فروخته‌ايم.

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بازسازي بناي فعلي هتل و ساخت بال غربي آن را دو شرط اصلي براي فروش هتل لاله اعلام كرد و گفت: چون تقاضايي براي خريد هتل لاله نداشتيم، آب‌درماني سبلان، هتل لاله در سرعين و يزد را نيز همراه هتل لاله‌ي تهران با قيمت 120 ميليارد تومان به يك سرمايه‌گذار خصوصي فروختيم.

از زمان انتشار خبر فروش هتل لاله، بسياري از خبرنگاران تلاش كردند كه چگونگي اجراي مزايده يا واگذاري هتل را به سرمايه‌گذار خصوصي پي‌گيري كنند. در اين راستا، پي‌گيري خبرنگار ايسنا تا به‌حال بي‌نتيجه مانده است.

شنيده‌ها از برخي مسؤولان دست‌اندركار و مرتبط با سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مي‌گويند كه بزرگ‌ترين خصوصي‌سازي صنعت گردشگري كه به اعتقاد مسؤولان ره‌بالاي اين سازمان، بي‌سابقه بود و بايد براي آن، جشن ملي برگزار مي‌شد، ابتر مانده است و هتل لاله پس از كش‌وقوس‌هاي فراوان دوباره به جايگاه نخست‌اش بازگشته است و اكنون زير نظر شركت گروه هتل‌هاي لاله هم‌چنان به حيات خود ادامه مي‌دهد.

فعالان و خبرنگاران صنعت گردشگري مي‌دانند كه فروش هتل لاله از سال 1383 در دستور كار مديران قرار گرفت كه البته هر بار به دليلي، بي‌نتيجه ماند تا اين‌كه سرانجام مسؤولان فعلي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري موفق شدند، توجه همه را با اعلام خبر فروش اين هتل به‌سوي خود جلب كنند.

حميد بقايي ـ قائم‌مقام سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ـ در نشست رسانه‌يي برگزاري دومين همايش بين‌المللي معرفي جاذبه‌هاي سرمايه‌گذاري، با اشاره به فروش هتل لاله و پيش‌گامي اين سازمان در اجراي اصل 44 قانون اساسي، گفت: سد و انحصار سال‌هاي پيش، شكسته است و ما به‌طور جدي تلاش داريم تا هرگونه فعاليت قابل واگذاري را به بخش خصوصي انتقال دهيم.

او در آن جلسه تأكيد كرد كه ديدار با مديران سازمان يك ريال هم هزينه ندارد. هركسي به سازماني در استان‌ها مراجعه كرد و پاسخي نگرفت، به ما بگويد، پي‌گيري مي‌كنيم. ما با كسي تعارف نداريم.

گفته‌هاي صريح و بي‌پرده‌ي قائم‌مقام سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اين پرسش را ايجاد كرد كه آيا اين رسيدگي و پاسخگويي، شامل حال خبرنگاران نمي‌شود؟ آيا خبرنگاران مي‌توانند درباره‌ي بسياري از برنامه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از جمله فروش هتل لاله كه سرنوشتي مبهم دارد، پرسش كنند و پاسخ خود را به آساني بگيرند؟

ارايه‌ي گزارشي از وضعيت خصوصي‌سازي در صنعت گردشگري كه آغاز آن فروش هتل لاله‌ي تهران بود و توضيح درباره‌ي دليل واگذار ‌نشدن آن به سرمايه‌گذار خصوصي، حداقل كاري است كه مسؤولان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري براي پاسخ‌گويي به اذهان عمومي بايد انجام دهند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha