• جمعه / ۴ بهمن ۱۳۸۷ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ2
  • کد خبر: 8711-00648.87002
  • خبرنگار : 71191

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اصفهان: مصوبه‌ي شوراي عالي ترافيك روشن‌تر از آن است كه آن را بتوان توجيه كرد از سازمان قطار شهري اصفهان شكايت شده است

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اصفهان:
مصوبه‌ي شوراي عالي ترافيك روشن‌تر از آن است كه آن را بتوان توجيه كرد
از سازمان قطار شهري اصفهان شكايت شده است

چند روز پيش، شهردار اصفهان اعلام كرد كه پروژه‌ي قطار‌ شهري براساس مصوبات شوراي عالي ترافيك اجرايي و عملياتي شده است.

مرتضي سقاييان‌نژاد گفت: قسمت‌هايي از مترو از چهارباغ عبور کرده و تونل مترو از ميدان امام حسين (ع) ـ ابتداي چهارباغ عباسي ـ به بعد با فاصله گرفتن از غرب خيابان چهارباغ عبور کرده است که با رسيدن به مدرسه‌ي چهارباغ به‌جاي 14 متر، عمق به 24 متر افزايش يافت.

در اين‌باره، رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: من حرف‌هاي پيشين خود را تكرار و اعلام مي‌كنم، تفسير‌هايي كه به اين شكل از مصوبه‌ي شوراي عالي ترافيك اعلام مي‌شوند، به‌نظر ما تفسير‌هاي درستي نيستند. مصوبه‌ي شوراي عالي ترافيك روشن‌تر از آن است كه آن را بتوان توجيه كرد.

احمد امين‌پور با تأكيد بر اين‌كه سازمان قطار ‌شهري اصفهان از مصوبه‌ي شوراي عالي ترافيك تخطي كرده است، بيان كرد: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به‌شكل مستقيم از اين سازمان شكايت كرده است.

او درباره‌ي نامه‌ي يونسكو و موضوع آن، گفت: اگر نامه‌نگاري انجام شده باشد، اين نامه‌نگاري كاملا با مسايل حقوقي مرتبط نيست. ممكن است فقط در حد رد‌وبدل كردن اطلاعات بوده باشد. فكر نمي‌كنم، آن‌ها پاسخ بخواهند و توضيح خواستن آن‌ها يك ارتباط فرهنگي است.

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اصفهان ادامه داد: پروژه‌ي مترو اصفهان در محدوده‌ي آثار ثبت‌شده در فهرست ميراث جهاني نيست، بلكه در محدوده‌ي آثار ثبت‌شده در فهرست آثار ملي است. زماني كه اثري در فهرست آثار ملي است، بايد طبق قوانين داخلي همان كشور بررسي شود.

امين‌پور اضافه كرد: مجموعه‌ي ميدان امام (ره) اصفهان كه در فهرست ميراث جهاني به ثبت رسيده است، محدوده‌اي مشخص دارد؛ اما محدوده‌ي چهارباغ عباسي، محدوده‌اي ثبت‌شده در فهرست آثار ملي است. به همين دليل، اظهار ‌نظر درباره‌ي نوع مداخله در محدوده‌ي يك اثر ثبت‌شده در فهرست آثار ملي در حيطه‌ي اختيارات سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور است.

به گزارش ايسنا، چندي پيش خبري منتشر شد مبني بر اين‌كه رييس كميته‌ي ميراث جهاني يونسكو نامه‌اي را به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري فرستاده و گويا توضيح‌هايي را از اين سازمان درباره‌ي عبور مترو از محور چهارباغ خواسته است. البته تاكنون معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و ديگر مسؤولان اين سازمان در اين‌باره و پاسخي كه ايران به نامه‌ي يونسكو داده است، توضيحي نداده‌اند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha