• شنبه / ۲۳ آذر ۱۳۸۷ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8709-13737
  • خبرنگار : 71021

رييس سازمان حج و زيارت: 25 درصد اسکان زايران در مدينه براي حج آينده هماهنگ شده است سفر مأموريتي مسؤولان در زمان حج به اين سازمان ارتباطي ندارد

رييس سازمان حج و زيارت:
25 درصد اسکان زايران در مدينه براي حج آينده هماهنگ شده است
سفر مأموريتي مسؤولان در زمان حج به اين سازمان ارتباطي ندارد

رييس سازمان حج و زيارت گفت: اقدامات و هماهنگي‌ها براي حج آينده آغاز شده‌اند و 25 درصد اسکان زايران در مدينه براي سال آينده نهايي شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به مکه‌ي مکرمه، مصطفي خاکسار قهرودي با ارايه‌ي گزارشي درباره‌ي حج امسال در نشست خبري که همراه نماينده‌ي ولي فقيه در امور حج و زيارت ـ آيت‌الله ري‌شهري ـ با حضور خبرنگاران اعزامي به حج برگزار شد، اظهار داشت: رسانه‌ها بايد نتيجه‌ي توفيق در حج امسال را به تصوير بکشند، چون آن‌ها در گسترش و تعميق حج به‌عنوان بزرگ‌ترين دستاورد فرهنگي، نقش بزرگي مي‌توانند اجرا کنند.

وي بيان کرد: در حج امسال به‌جز با برنامه‌ريزي به نتايج بهتري دست نمي‌يافتيم. با وجود اين‌که در مدينه با نقاط ضعف مواجه بوديم، اما توانستيم به اين نتيجه برسيم که حج تا امروز مورد رضايت باشد.

او با اشاره به استفاده از محصولات داخلي در حج امسال و افزايش آمادگي و امکانات در بخش بهداشتي و درماني، ادامه داد: هماهنگي‌ها براي حج آينده آغاز شده‌اند و 25 درصد اسکان زايران به نتيجه رسيده است. در مکه نيز مقدمات اجرايي درحال انجام‌اند.

قهرودي يادآوري کرد: امسال براي نخستين‌بار از تمام ظرفيت حج استفاده شده و حتا سهميه‌ي يک نفر از دست داده نشده است.

وي به محدوديت‌ها و مشکلات بهداشتي در منا اشاره کرد و افزود: امسال همکاري‌ها و اقدامات جدي‌تري در اين سرزمين انجام شدند و وضعيت بهداشتي آن نسبت به سال گذشته خوب بود و اين مسأله موجب شد، تعداد بيماران در منا کم‌تر شود.

رييس سازمان حج و زيارت بيان کرد: تذکرهاي مهم مسؤولان، بخصوص مقام معظم رهبري براي رفع مشکلات و اصلاح آن‌ها، سرلوحه‌ي توجه و برنامه‌ريزي ما بود و با حمايت و کمک بخش‌هاي مختلف، کارها انجام شدند.

وي درباره‌ي انتقال گوشت‌هاي قرباني زايران به لبنان و جمهوري آذربايجان، گفت: در روز عيد قربان بيش از 104 هزار گوسفند قرباني شدند که 99 هزار رأس آن در روز نخست قرباني شدند و اگر نظري باشد که بخشي از اين گوشت به کشورهاي خاص فرستاده شود، اين کار را مي‌کنند.

او درباره‌ي سفر چندباره‌ي آقازاده‌ها و مسؤولان به حج، اظهار کرد: اگر اين مسؤولان در رده‌ي مشخصي باشند و مرتبه‌ي نخست حج واجب آن‌ها نباشد، اجازه‌ي آمدن ندارند، مگر آن‌که مأموريتي به اين سفر بيايند که اين مسأله ارتباطي به سازمان حج و زيارت ندارد.

قهرودي افزود: بخشي از زايران که با رواديد آزاد به حج آمده‌اند، در منا با مشکل مواجه شدند. ما براي ايراني‌هاي مقيم خارج از کشور 23 کاروان آزاد تعيين کرده‌ايم و اين افراد مي‌توانستند از اين کاروان‌ها استفاده کنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha