• چهارشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۸۷ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8709-12344
  • خبرنگار : 71021

در آخرين روز رمي جمرات، زايران ايراني درحال ترك منا هستند

در آخرين روز رمي جمرات،
زايران ايراني درحال ترك منا هستند

تمام زايران امروز (20 آذرماه) منا را پس از انجام آخرين رمي جمرات به قصد مكه ترك مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به مكه‌ي مكرمه، حدود سه ميليون زاير پس از سه روز بيتوته در سرزمين منا و رمي جمرات، امروز اين مكان را براي ادامه‌ي اعمال واجب حج تمتع ترك خواهند كرد.

زايران ايراني نيز تا ظهر امروز بايد اين سرزمين را ترك كنند. با توجه به حجم زايراني كه پياده و سواره درحال ترك اين منطقه هستند، بيشتر زايران از جمله ايراني‌ها ترجيح مي‌دهند، اين مسير را پياده تا مكه طي كنند.

در طول اين مسير، حضور دست‌فروش‌هاي آفريقايي، ترافيك ماشين‌هاي حامل زايران را تشديده كرده است و احتمال دارد، با توجه به اين شرايط، زايراني كه از وسيله‌ي نقليه استفاده مي‌كنند، ساعت‌ها در ترافيك معطل بمانند. اين اتفاق هر سال، هنگام خروج زايران از منا به سمت مكه رخ مي‌دهد.

با توجه به اين‌كه امروز آخرين روز رمي جمرات است و زمان آن نيز محدود و از طلوع آفتاب تا ظهر شرعي است، حجم زايران براي رمي از نخستين ساعت‌هاي آغاز اين مناسك بسيار قابل توجه و فشرده بود و بسياري از زايران به‌سختي و در ميان انبوه جمعيت، اعمال خود را انجام مي‌دادند. در اين ميان، صدمه‌هايي نيز به برخي زايران وارد شد.

خيابان شهر خميه‌يي منا پس از ترك زايران از زباله پوشيده شده است. هم‌چنين در اين سه روز با وجود اين‌كه دولت عربستان اعلام كرده بود، افرادي را كه در مسير بيتوته مي‌كنند، جريمه خواهد كرد، اما بسياري از افراد كه در ميان آن‌ها بيشتر زايران كشورهاي آفريقايي و پاكستان و افغانستان ديده مي‌شدند، هم‌چنان در مسير رفت‌وآمد زايران بودند. در دو روز اخير، با توجه به حجم زياد زايران، اين اقدام ترافيك انساني سنگيني را ايجاد كرد، به‌طوري كه روز گذشته عبور در معبر مربوط به زايران ايراني به‌سختي ممكن بود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha