• شنبه / ۲۰ مهر ۱۳۸۷ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8707-10121

مديرعامل شركت توسعه‌ي ايرانگردي و جهانگردي مازندران: مسؤولان براي تسهيل سرمايه‌گذاري خارجي به گفته‌ها بسنده نكنند بسته‌هاي سرمايه‌گذاري بخش خصوصي موفق‌ترند

مديرعامل شركت توسعه‌ي ايرانگردي و جهانگردي استان مازندران گفت: مسؤولان براي تسهيل و تعريف شفاف سرمايه‌گذاري خارجي و قوانين و مقررات آن، اقدامات عملي انجام دهند و فقط به گفته‌ها بسنده نكنند. يحيي دنيا‌گرد در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به تهيه‌ي بسته‌هاي كامل سرمايه‌گذاري مازندران براي حضور در دومين همايش بين‌المللي معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري گردشگري، اظهار داشت: تا به‌حال بسته‌هاي كامل سرمايه‌گذاري چهار مجتمع خدماتي بين راهي، دو مجتمع آب گرم و يك منطقه‌ي نمونه‌ي گردشگري را با تمام مجوزها و استعلام‌ها، براي واگذاري به سرمايه‌گذاران تهيه كرده‌ايم. وي با بيان اين‌كه اين بسته‌هاي سرمايه‌گذاري براي تكميل شدن به معاونت سرمايه‌گذاري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ارايه مي‌شوند، ادامه داد: متأسفانه فرصت كافي براي تهيه‌ي بسته‌هاي كامل سرمايه‌گذاري وجود ندارد. به همين دليل، معمولا بسته‌ها با عجله و بدون مجوزها و استعلام‌ها تهيه و به سرمايه‌گذاران ارايه مي‌شوند. همين امر سبب مي‌شود، سرمايه‌گذار خود به‌دنبال استعلام‌ها و مجوز‌ها برود كه معمولا نتيجه‌ي خوبي ندارد. او معتقد است: اگر مجريان همايش بين‌المللي معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري تلاش كنند تا بسته‌هاي آماده و كامل را در اولويت واگذاري قرار دهند، بسيار نتيجه‌ي خوبي خواهد داشت. مديرعامل شركت توسعه‌ي ايرانگردي و جهانگردي استان مازندران ارايه‌ي پروژه‌هاي سرمايه‌گذاران خصوصي را در دومين همايش بين‌المللي معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري گردشگري، نقطه‌ي قوت اين همايش دانست و بيان كرد: براي نخستين‌بار است كه به سرمايه‌گذاران خصوصي فرصت داده مي‌شود، پروژه‌هاي خود را براي جلب مشاركت عرضه كنند. معمولا چنين پروژه‌هايي به‌دليل انجام كارشناسي درست و مناسب و مشخص بودن توجيه اقتصادي، با استقبال سرمايه‌گذاران خارجي مواجه مي‌شوند. دنياگرد با بيان اين‌كه بسته‌هاي سرمايه‌گذاري بخش خصوصي به‌مراتب موفق‌تر و كارشناسي‌شده‌تر از بسته‌هاي سرمايه‌گذاري دولتي‌اند، گفت: متأسفانه بسته‌هاي ما كارشناسي‌شده نيستند و حاصل نظرهاي سه يا چهار كارشناس‌اند كه نمونه‌ي بارز آن را منطقه‌ي نمونه‌ي گردشگري «سيلوند» در مازندران مي‌توان دانست كه به نظر منابع طبيعي و سرمايه‌گذار، چنين منطقه‌اي اصلا توجيه اقتصادي ندارد. وي با اشاره به حضور مقامات ارشد كشور در نخستين همايش معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري گردشگري، افزود: همه‌ي مديران ارشد از وزارت امور خارجه گرفته تا بانك مركزي در آن همايش از لزوم تسهيل قوانين و مقررات و اصلاح برخي از آن‌ها سخن گفتند؛ اما در عمل، اتفاقي براي اين موضوع نيفتاد و هنوز يك سرمايه‌گذار خارجي متقاضي منطقه‌ي نمونه‌ي گردشگري نمي‌داند وضعيت مالكيت‌اش در قبال سرمايه‌اي كه مي‌آورد، چگونه است؟ مديرعامل شركت توسعه‌ي ايرانگردي و جهانگردي مازندران با بيان اين‌كه درباره‌ي مناطق نمونه‌ي گردشگري، هيچ تعريف مشخص و روشني وجود ندارد، اظهار كرد: مالك مناطق نمونه‌ي گردشگري، منابع طبيعي است و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به‌جز درباره‌ي صدور مجوز اعطاي تسهيلات بانكي، كوچك‌ترين دخل و تصرفي در امور اين مناطق ندارد. به گفته‌ي او، محيط زيست، منابع طبيعي و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به‌عنوان سه ركن اصلي گردشگري بايد با قوانين روشن و شفاف در كنار يكديگر قرار بگيرند؛ اما متأسفانه فعلا منابع طبيعي و محيط زيست در اين حوزه همه‌كاره‌اند. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha