• شنبه / ۳۰ شهریور ۱۳۸۷ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8706-17038

نايب‌رييس انجمن قطعه‌سازان درگفت‌وگوباايسنا: هنوز به خودباوري نرسيده‌ايم در مشاركت‌هاي خارجي نبايد طرف مقابل خيلي از ما پيشرفته‌تر باشد

نايب‌رييس انجمن قطعه‌سازان درگفت‌وگوباايسنا:
هنوز به خودباوري نرسيده‌ايم
در مشاركت‌هاي خارجي نبايد طرف مقابل خيلي از ما پيشرفته‌تر باشد
نايب‌رييس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌هاي خودرو در پاسخ به اين سوال كه در حال حاضر نياز صنعت خودرو كشور همكاري مشترك با شركت‌هاي خارجي است يا كار مشترك خودروسازان داخلي با يكديگر؟ گفت: سال‌ها دل طلب جام جم از ما مي‌كرد / وآنچه خود داشت زبيگانه تمنا مي‌كرد! محمدرضا نجفي‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ضمن اظهار اين مطلب توضيح داد: ما در كشورمان هنوز به خودباوري نرسيديم و زماني كه سمند به خارج از كشور راه يافت، هيچ كس فكر نمي‌كرد كه با اقبال خوبي همراه شود. وي با اشاره به اين‌كه هم اكنون در دنيا همكاري‌هاي مشترك استراتژيكي در حال شكل‌گيري است، درباره همكاري مشترك خودروسازان داخلي با خارجي‌ها، اظهار كرد: شراكت خودروسازان داخلي با خارجي‌ در صورتي به نفع ماست كه نه تنها نبايد منافع ما به خطر افتد، بلكه نبايد خودروسازان داخلي فقط به مونتاژكار محصولات خارجي‌ تبديل شوند. البته بايد توجه داشت شريك خارجي ما نبايد خيلي از خودمان جلوتر باشد، زيرا در اين صورت شركت‌هاي داخلي در آنها ادغام و ذوب خواهند شد. وي درباره كار مشترك سايپا و پروتون در اين ميان اظهار كرد: در جريان جزئيات اين قرارداد نيستيم، ولي بايد قبول كرد كه پروتون پيشينه خوبي به لحاظ صنعتي دارد. وي با اشاره به اين‌كه هنوز جزئياتي درباره چگونگي به كارگيري اعضاي تحت پوشش انجمن قطعه‌سازان در همكاري مشترك اين دو شركت به ما از طرف سايپا اعلام نشده، افزود: هر وقت به ما جزئيات كار را اعلام كردند و ديديم كه كار به خطا جلو مي‌رود، اعتراض هم خواهيم كرد. او در پاسخ به اين‌كه با توجه به اين كه قرار است از قطعه‌سازان داخلي در جريان همكاري ايران و مالزي استفاده شود، چرا انجمن قطعه‌سازان پيگير ماجرا نشده است؟ تاكيد كرد: آن قدر ما را درگير مسايل روزمره كرده‌اند و مشكلات كاري قطعه‌سازان به حدي زياد است كه فرصت پيگيري امور را نداشته‌ايم. نجفي‌منش در پايان درباره اين‌كه بالاخره مزيت نسبي كشور در كاهش هزينه‌هاي خودروسازي كار مشترك خارجي است يا داخلي؟ اظهار كرد: هيچ كدام از موارد ياد شده نمي‌تواند مانع ديگري باشد. در حال حاضر ما در توليد تمام قطعات و همچنين در نيروي انساني و دانش فني مزيت نسبي داريم و اين امر مزيت خوبي را براي ما فراهم كرده است، بنابراين در هر دو همكاري ياد شده بايد در نظر داشت كه اولا منافع ملي و صنعت داخلي آسيب نبينند. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha