• یکشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۸۷ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 8706-04593

در 2 فاز مزار و فرهنگسرا، طرح مقبره‌ي قيصر امين‌پور به زودي اجرايي مي‌شود

در 2 فاز مزار و فرهنگسرا،
طرح مقبره‌ي قيصر امين‌پور به زودي اجرايي مي‌شود

با پذيرش طرح مقبره‌ي قيصر امين‌پور از سوي يك شركت مهندسي مشاور و آماده شدن نقشه‌هاي سازه‌يي آن، اين طرح در دو فاز نماد مزار و فرهنگسرا، هم‌زمان با نخستين سالگرد درگذشت اين شاعر كلنگ مي‌خورد.

حسين خسروجردي كه طراحي مقبره‌ي قيصر امين‌پور را بر عهده دارد، با بيان اين مطلب به خبرنگار بخش ادب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: طي جلسه‌اي كه با مهندس مشاور اين طرح داشته‌ايم، طرح از سوي شركت مهندسي مشاور پذيرفته شده است و كارهاي اجرايي طي روزهاي آينده آماده خواهد شد.

به گفته‌ي اين هنرمند، بعد از تكميل نقشه‌هاي مهندسي، طرح مقبره در دو فاز فرهنگسرايي به نام قيصر و همچنين يادمان مزار اين شاعر و محوطه‌سازي مزار اجرا خواهد شد.

او درباره‌ي طرح نهايي مقبره‌ي قيصر توضيحي نداد و اين موضوع را به توافق شركت مهندسي مشاور با اداره‌ي فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان منوط دانست.

خسروجردي افزود: در مقبره‌ي اين شاعر، شعرهاي او به انتخاب خانه‌ي شاعران استفاده خواهد شد و آهن‌آلات و بتون و كاشي از موادي است كه در اين بنا مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

احمد عبداللهي - سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامي گتوند - نيز در اين‌باره به ايسنا گفت: جلسه‌اي با حضور استاندار و خانواده‌ي امين‌پور داشتيم، كه طرح مقبره در اين جلسه ارائه شد. اينك تابلوهاي تبليغاتي طرح مقبره‌ي قيصر امين‌پور در سطح شهر نصب و طرح براي اجرا به مهندس مشاور واگذار شده است.

او افزود: ما در حال انجام برآوردهاي مالي طرح هستيم تا شركت مهندسين مشاور، شروع به اجراي آن كند. به محض آماده شدن نقشه‌هاي سازه‌يي و برآورد بودجه، طرح كلنگ زده مي‌شود، كه اين موضوع احتمالا در آبان‌ماه ‌هم‌زمان با سالگرد درگذشت اين شاعر است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha