بنا به گفتهي معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، مسؤولان وزارت راه جمعبندي لازم را دربارهي مسيري كه در جلسههاي اخير براي عبور راهآهن از مقابل نقش رستم پيشنهاد شده بود، انجام دادهاند و قرار شده است كه نقشه را براي تاييد نهايي به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بفرستند.
فريبرز دولتآبادي در گفتوگو با خبرنگار بخش ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: از آنجا كه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مسير پيشنهادي راهآهن را قبول نكرده بود، در جلسههاي مشتركي با مسؤولان وزارت راه به مسيري رسيديم كه قرار شد، وزارت راه عملياتي شدن آنرا بررسي كند و خبري كه بهتازگي در اينباره گرفتهايم، اين است كه آنها به جمعبندي رسيدهاند و قرار شده است كه نقشه را براي تاييد نهايي به سازمان بفرستند؛ اگر نقشه با توافق قبلي ما منطبق باشد، آنرا تاييد خواهيم كرد.
وي همچنين دربارهي پل درحال ساخت در نزديكي كاخ اردشير فيروزآباد نيز توضيح داد: با هماهنگي مسؤولان استان فارس و در بازديدي كه هيات راهبردي پايگاه انجام داد، شرايطي اعلام شدند كه وزارت راه بايد آنها را در عمل رعايت كند و با آن شرايط پل را بسازد.
معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با بيان اينكه با توجه به پيگيريهاي اخير، ظاهرا اين شرايط رعايت شدهاند و پل درحال ساخت است، گفت: البته استان، مراحل كار را پيگيري ميكند و قرار شده است كه گزارش مصوري نيز براي ما فرستاده شود.
او دربارهي اين مساله كه كارشناساني كه ازسوي سازمان ميراث فرهنگي براي بازديد به محل رفته بودند، موفق به ديدن نقشههاي پل نشدند، بيان كرد: آن چيزي كه درحال اتفاق افتادن است، اين است كه پل درحال ساخته شدن است و مهم است كه فارغ از ديده شدن يا نشدن نقشهها، پل با شرايط سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ساخته شود.
چندي پيش، گروهي شامل مدير پايگاههاي تاريخي كشور و چند كارشناس ميراث فرهنگي از محل ساخت پل فيروزآباد ديدن كردند و پس از صحبت با مجريان پل، توافقهايي حاصل شدند؛ اين توافقها برخي ملاحظههاي ميراث فرهنگي را مانند پايين بودن ارتفاع پل از سطح محوطه براي مخدوش نشدن حريم منظري، كم بودن عرض آن بهگونهاي كه فقط براي عبور يك ماشين فضا وجود داشته باشد و نيز محلي را براي عبور افراد پياده در دو طرف پل دربر ميگرفتند.
انتهاي پيام
نظرات