• شنبه / ۱۷ آذر ۱۳۸۶ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8609-09536
  • خبرنگار : 71133

آييش، قاسم‌خاني ، صمدي و داريوش مهرجويي، برگزيدگان جشنواره‌ي فيلم كمدي "گل‌آقا" معرفي شدند

آييش، قاسم‌خاني ، صمدي و داريوش مهرجويي،
برگزيدگان جشنواره‌ي فيلم كمدي "گل‌آقا" معرفي شدند

در اولين جشنواره فيلم كمدي "گل‌آقا"، فرهاد آئيش بهترين بازيگر شد و از فيروز كريمي سرمربي تيم استقلال تقدير به عمل آمد!

با تقدير از پرستويي و جبلي

فرهاد آييش بهترين بازيگر كمدي سينماي ايران شد

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين مراسم كه شب گذشته با حضور محمدرضا جعفري جلوه معاونت امور سينمايي و جمعي از هنرمندان برگزار شد؛ با تقدير از پرويز پرستويي و حميد جبلي جايزه‌ي بهترين بازيگر كمدي را رضا كيانيان و ژاله علو به فرهاد آييش اهدا كردند.

فرهاد آييش بازيگر "مكس" از دريافت جايزه‌ي بهترين بازيگر كمدي بعد از انقلاب تعجب كرد و آن را يك غافلگيري براي خودش دانست.

 داريوش مهرجويي بهترين كارگردان شد

داريوش مهرجويي هم به عنوان بهترين كارگردان براي كارگرداني فيلم‌هاي "اجاره‌نشين‌ها"، "مهمان مامان" انتخاب شد، اما براي دريافت اين جايزه در مراسم حاضر نبود.

پيمان قاسم‌خاني بهترين فيلم‌نامه‌نويس شد

پيمان قاسم‌خاني فيلم‌نامه‌نويس فيلم‌هاي "نان و عشق موتور هزار" و "مارمولك" هم جايزه‌ي بهترين فيلم‌نامه‌نويس را از گلاب آدينه و فرهاد توحيدي گرفت.

با تقدير از منوچهر محمدي،

يدالله صمدي بهترين كارگردان و تهيه‌كننده شد

در ادامه از منوچهر محمدي تهيه‌كننده‌ي فيلم‌ "مارمولك" تقدير شد و جايزه‌ به يداله صمدي كارگردان فيلم‌هاي كمدي "مردي كه زياد مي‌دانست"، "اتوبوس"، "آپارتمان شماره 13 " و "دو نفر و نصفي" اهدا شد.

تقدير از جبلي و طهماسب براي "نشاندن لبخند برلبان مخاطب"

در اولين بخش مراسم شب گذشته كه در فرهنگستان هنر برپا بود؛ مرضيه برومند و فرشته طائرپور از حميد جبلي و ايرج طهماسب براي "نشاندن لبخند بر لبان كودكان، نوجوانان و بزرگسالان" تقدير كردند.

مرضيه برومند كارگردان گفت: من يك جورهايي مادر اين دو هنرمند محسوب مي‌شوم و وقتي اين‌ دو هنرمند را مي‌بينم كه هنوز بچه هستند، ياد گذشته مي‌افتم و افتخار مي‌كنم كه اين‌قدر موفق هستند و نقش بسيار مهمي در عرصه سينماي كمدي دارند به‌طوري‌كه بدون اين دو ژانر كمدي مي‌لنگد.

فرشته طائرپور تهيه‌كننده‌ي سينما هم به غيبت سالهاي اخير اين دو زوج هنري در سينماي كمدي كودك اشاره كرد و ادامه داد: جاي خالي‌ اين دو زوج هنري پُر نمي‌شود اما اميدوارم به زودي شاهد حضورشان در اين حوزه باشيم.

به خاطر يك عمر لب پرخنده و صداي شادمانه

عزت‌الله انتظامي از مرتضي احمدي تقدير كرد

پس از پخش تصاويري از مرتضي احمدي از اين هنرمند به خاطر "يك عمر لب پرخنده و صداي شادمانه" توسط عزت‌اله انتظامي آقاي بازيگر سينماي ايران تقدير شد.

عزت‌الله انتظامي با اشاره به سابقه شروع كار هنري مرتضي احمدي گفت: به خودم مي‌بالم كه مرتضي احمدي مسير اين‌ سال‌هاي طولاني را به خوب سپري كرد و طاقت آورد تا به اين‌جا رسيد.

وي با اشاره به نشان جشنواره و تلويزيوني كه به احمدي اهدا مي‌شود، اين نشان‌ها را كافي ندانست و اظهار داشت: اين براي مقام و منزلت "مرتضي احمدي" كه سال‌ها براي تئاتر و سينما كار كرده است بسيار كم است و اي كاش مي‌شد از جاهاي ديگري هدايايي تهيه كرد و يا ايران خودرو كه به دنيا ماشين صادر مي‌كند ماشيني به ايشان جايزه مي‌داد.

انتظامي افزود: ما ديگر آينده‌اي نداريم و اين‌بار هم مثل هميشه تحمل مي‌كنيم و اميدوارم از اين پس اين جوايز پربارتر شود.

مرتضي احمدي نيز از انتظامي به عنوان تنها پيشكسوتش بعد از 64 سال حضور در عرصه هنر نام برد و گفت: هميشه به او احترام گذاشته‌ام و تا زنده‌ام اين‌كار را خواهم كرد و چه لذتي دارد كه آدم به پيشكسوت خودش احترام بگذارد.

گل‌آقا به عنوان موسسه خصوصي همين‌قدر در توانش بود

پوپك صابري فومني مديرمسئول موسسه فرهنگي گل‌آقا هم با حضور برروي سن اظهار داشت: ما به عنوان يك موسسه خصوصي همين‌قدر در توانمان بود كه از تلاش‌هاي استادهايمان كه گل لبخند را به ما هديه مي‌دهند تشكر كنيم و اميدوارم توجه بيشتر مسوولين باعث پُربارتر شدن اين فرهنگ شود.

 احمد عرباني از جواد عليزاده تقدير كرد

و در ادامه از جواد عليزاده كاريكاتوريست نيز توسط احمد عرباني كاريكاتوريست و انيمشن‌ساز تجليل شد.

 معاون سينمايي:

اين جشنواره‌ي عرصه‌ي طنز و غافلگيري است

به گزارش ايسنا، در ادامه مراسم محمدرضا جعفري جلوه معاون سينمايي در سخناني اين جشنواره را عرصه طنز و طنازي و غافلگيري دانست و با اشاره به حديثي گفت: مومن كسي است كه غم‌ها و رنج‌ها و همه مرارت‌ها را در دل و براي خويشتن خود ذخيره كند و در مواجه به ديگران چهره‌اي گشاده داشته باشد و اميد را تقسيم كند و با شادي غم‌هاي ديگران را پذيرا باشد.

وي افزود: اين موضوع بايد سرلوحه افرادي باشد كه در عرصه‌ي طنز و شادي‌آفريني گام زدند و گام خواهند زد و از تلاش‌هاي آنها بايد سپاسگذار باشيم.

داريوش كاردان:

چرا اينقدر مردم را مي‌خندانيد؟

داريوش كاردان هم مطالب طنزي را مطرح كرد و با كنايه از زيادشدن آثار طنز در سينما، راديو، تلويزيون و مطبوعات گلايه كرد و گفت: چرا اين‌قدر مردم را مي‌خندانيد؟ آن‌ها گناه دارند و آزارشان ندهيد. ديگر كسي در جامعه افسردگي ندارد و مقداري توليدات طنز كشور را كاهش دهيد و كاري كنيد تا مردم كمي هم غصه داشته باشند!

 دبير جشنواره‌ي گل‌آقا:

فيلم‌ها با معيارهاي گل‌آقايي ارزيابي شدند

عليرضا خمسه هم كه اجراي اين مراسم را برعهده داشت، سخنان خود را به عنوان دبير جشنواره در قالب كاركتري ديگر بيان داشت.

وي اظهار داشت: اولين جشنواره‌ي كمدي "گل‌آقا" آغاز شد و اميدواريم عمرش ادامه داشته باشد. فيلم‌ها با معيار گل‌آقايي ارزيابي و شادي در رديف اول اين ارزيابي قرار گرفت.

زنده‌ياد كيومرث صابري:

خنده امري جدي است

در ادامه تصاوير كوتاهي هم از زنده‌ياد "كيومرث صابري پخش شد كه او اظهار داشت: گمان نمي‌كنم خنده بي‌تفكر چيزي مخصوص انسان باشد و همان‌طور كه گريه امري جدي است خنده هم امري جدي محسوب مي‌شود، بنابراين به همين نسبت طنز را هم بايد جدي گرفت.

در حاشيه:

* نشان جشنواره كه به برگزيدگان اهدا شد با عنوان "سيني شاه غلام" به همراه دوربين عكاسي يا فيلم‌برداري اهدا مي‌شد.

* همچنين در اين مراسم پس از پخش تصاويري از فيروز كريمي سرمربي استقلال به خاطر خنده‌ نشاندن بر لبان مردم تقدير شد. اما او به دليل بازي استقلال و ذوب آهن در اصفهان، در اين مراسم تقدير حضور نداشت.

عليرضا خمسه نيز در توضيح اين جايزه گفت: ما به دنبال كشف چهره‌هاي ديگري به جزو اهالي سينما بوديم كه خنده بر لبان مردم مي‌نشانند و "فيروز كريمي" به خوبي با هوشمندي زمينه كاري‌اش را با كمدي پيوند زده است و اميدواريم در حوزه‌هاي ديگر هم شاهد اين اتفاق باشيم.

* ايليا منفرد در بخشي از مراسم قطعاتي از موسيقي اجرا كرد و فرهاد آئيش و مائده طهماسبي نيز نمايش كوتاهي را بازي كردند.

*پيمان قاسم‌خاني پس از دريافت جايزه‌اش مرحوم صابري را موثرترين فرد در شكل‌گيري سليقه طنزش دانست.

*منوچهر محمدي هم كه جايزه صمدي را اهدا كرد وجود چنين جشنواره‌اي را لازم خواند و اظهار اميدواري كرد در سال‌هاي بعد پررونق‌تر برگزار شود.

*صمدي هم گفت: مرحوم كيومرث صابري هم حتماً اين‌جاست و دارد مي‌خندد. او هميشه خنده‌ساز بود و از خنده ديگران لذت مي‌برد.

* ماشااله شاه‌مرادي‌زاده از بازيگران سينماي دفاع مقدس در بخشي از مراسم خاطرات طنزي را از جبهه تعريف كرد.

*بازيگر سياه بازي خمسه را در اجراي اين برنامه ياري مي‌كرد.

*در هنگام حضور كيانيان برروي سن خمسه با بيان اين‌كه او تاكنون در آثار كمدي بازي نكرده است خطاب به احمدرضا معتمدي و مسعود ده‌نمكي كه در سالن حاضر بودند گفت: من و رضا از همين حالا دركارهاي طنز بعدي‌تان بدون قرارداد حضور داريم كه كيانيان اظهار داشت: شما از جانب خودت قول بده.

*ابوالفضل جليلي، فراز فرازمند، حبيب رضايي، منوچهر شاهسواري، جمال ساداتيان، اكبر عالمي، سعدي افشار، احمدرضا معتمدي، مسعود ده‌نمكي، هوشنگ مرادي كرماني، سيف‌الله داد، علمي معلم، گوهر خيرانديش و رسول صدرعاملي از حاضران اين مراسم بودند.

اين مراسم كه با يك ساعت تأخير آغاز شد و بيش از سه ساعت به طول انجاميد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha