• چهارشنبه / ۷ آذر ۱۳۸۶ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8609-04035
  • خبرنگار : 71133

16 آذر ماه فيلم‌هاي شاخص كمدي سينماي ايران معرفي مي‌شوند «جشنواره‌ي فيلم "گل آقا"‌ تلاشي براي ارايه معيار مناسب در ساخت آثار كمدي است»

16 آذر ماه فيلم‌هاي شاخص كمدي سينماي ايران معرفي مي‌شوند 
«جشنواره‌ي فيلم "گل آقا"‌ تلاشي براي ارايه معيار مناسب در ساخت آثار كمدي است»

با بزرگداشت مرتضي احمدي نخستين جشنواره فيلم كمدي "گل‌ آقا" 16 آذرماه در فرهنگستان هنر برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در نشست خبري كه صبح امروز ـ 7 آذر ماه ـ برگزار شد؛ عليرضا خمسه دبير اين جشنواره سينماي كمدي را ژانر مظلومي خواند و گفت: كم‌تر به صورت جدي به اين سينما توجه شده است. سال‌هاست كه هنرمندان زيادي در اين حوزه مشغول به كار هستند، اما كم‌تر ديده شده‌اند و در جشنواره‌ها از آن‌ها تقدير شده است.

او فكر برگزاري اين جشنواره را متعلق به زنده‌ياد كيومرث صابري دانست و اظهار داشت: يكي از دغدغه‌هاي او حمايت از سينماي كمدي بود و هميشه پيگير بود تا جرياني از توليد و پخش اين ژانر حمايت كند، اما چون موسسه گل‌اقا بخش خصوصي است كار زيادي نمي‌توانست انجام بدهد.

خمسه ادامه داد: در همين راستا سال 71 اولين قدم جدي برداشته شد و جشنواره‌اي را در كنار جشنواره فيلم فجر برگزار كردند و كساني كه آن سال فيلم‌هاي كمدي داشتند جوايزي را براساس آراء داوران دريافت كردند كه يكي از قدم‌هاي جدي در اين عرصه بود.

وي با بيان اين‌كه امكانات اقتصادي موسسه "گل‌آقا" مانع ادامه اين روند شد تصريح كرد: چندسال بعد اين جايزه به بخش جنبي جشنواره فيلم فجر آمد و امسال با پشتيباني معاونت امور سينمايي اين امكان فراهم و قرار شد جشنواره به صورت مستقل برگزار شود.

خمسه اظهار داشت: در دوره اول اين جشنواره فرصت لازم را براي اعلام فراخواني نداشتيم بنابراين شوراي برگزاري تصميم گرفت، دوره اول آثار سينماي كمدي بين سال 58 تا 85 بررسي شود و نهايتاً 30 فيلم با معيار "گل‌آقايي" براي بازبيني توسط هيأت داوران انتخاب شود كه بهترين فيلم‌، بازيگري، نويسندگي، كارگرداني و تهيه‌كنندگي به همراه بهترين فيلم كودك كمدي معرفي خواهند شد.

وي اعلام كرد: طي 17 و 18 آذرماه از ساعت 13 تا 18 دو نشست تخصصي با موضوع "مباحث نظري سينماي كمدي" و "ظرفيت سينماي كمدي در جامعه ايراني" نيز خواهيم داشت.

به گزارش ايسنا، در بخش ديگر جلسه، منوچهر احترامي عضو شوراي سياست‌گذاري اين جشنواره هم در سخناني كار موسسه "گل‌آقا" را طنز دانست و گفت: اگر قرار باشد جشنواره‌اي در حوزه‌هاي فيلم و تئاتر برگزار شود در صلاحيت و وظيفه گل‌آقا است و بايد در اين امور پيش‌قدم باشد. اميدوارم اين جشنواره به حركت درست طنز و در جهت تعالي آن كمك كند.

مرضيه برومند ديگر عضو شوراي برگزاري اولين جشنواره فيلم كمدي گل‌آقا نيز با بيان اين‌كه اين جشنواره تلاش مي‌كند معيار مناسبي را براي ساخت آثار كمدي نشان بدهد، اظهار اميدواري كرد: بعد از برپايي اين جشنواره افرادي كه در اين حوزه فعال هستند، نگاه مثبت‌تري به اين موضوع داشته باشند و نظر همه دست‌اندركاران سينمايي نسبت به اين ژانر جلب شود.

وي ادامه داد: سينماي كمدي ژانر بسيار مهمي است كه از طريق آن بسياري از حرف‌هاي جدي را مي‌توان مطرح كرد و تأثير عميق‌تري از سينماي جدي گذاشت.

گفتني است: در اين نشست گيتي صفرزاده ديگر عضو شوراي برگزاري اين جشنواره نيز حضور داشت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha