/نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاريها/ فريدون صديقي در غرفهي ايسنا: تكثر رسانه در كنار رشد كيفي به نفع وضعيت موجود رسانهيي كشور است
پررنگ بودن نقش مديران در رسانههاي داخلي به اين دليل است كه نشريات اغلب كاركرد حزبي و تشكيلاتي دارند و مديران آنها نيز نگاهي حزبي به پديدهها داشته و به دنبال تامين منافع حزب و تشكيلات خود هستند و در نتيجه رسانه را يك تريبون براي بيان افكار خود ميدانند.
فريدون صديقي - مدرس ارتباطات - با حضور در غرفهي خبرگزاري دانشجويان ايران در چهاردهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاريها با بيان اين مطلب و با تاكيد بر اين كه اگر در چارچوب منافع و امنيت ملي حركت كنيم خود به خود تكليف خط قرمز را مشخص كردهايم به خبرنگار رسانهي ايسنا اظهار كرد: در كشور ما تفسير مدير مسوول و صاحب امتياز از خط قرمزهاست كه در نشريات اعمال ميشود و در نتيجه حدود خط قرمز در نشريات مختلف متفاوت است.
او با اشاره به اين كه تعدد و تكثر رسانه در كنار رشد كيفي آن به نفع وضعيت موجود رسانهيي كشور است تصريح كرد: روزنامهاي با 4 هزار تيراژ هرچند منتشر ميشود اما در حقيقت وجود ندارد، بنابراين از نظر سرانهي روزنامهخواني كشور ما رتبهي 140 يا 150 را در جهان كسب كرده است.
اين روزنامهنگار خاطر نشان كرد: مخاطب بايد خود و نيازهايش را در روزنامه ببيند تا به طرف آن جذب شود وگرنه روزنامه نميتواند به كار خود ادامه دهد.
وي در ادامه با مثبت ارزيابي كردن جدايي نمايشگاه مطبوعات از نمايشگاه كتاب ياد آور شد: به عقيدهي من تبليغ مناسبي كه هر سال براي نمايشگاه مطبوعات در حاشيهي نمايشگاه كتاب صورت ميگرفت امسال انجام نشده است ضمن اين كه فضاي وسيعتري نيز بايد به اين نمايشگاه اختصاص پيدا كند.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات