• شنبه / ۱۹ آبان ۱۳۸۶ / ۱۸:۳۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8608-11217

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري: نگرانم امكانات مورد نياز را به گردشگران ميليوني نتوانيم ارايه كنيم برگزاري نمايشگاه‌هاي ملي نبايد دروغ باشد

اسفنديار رحيم‌مشايي تاكيد كرد: برگزاري نمايشگاه‌هاي بين‌المللي در ايران و وارد شدن به تقويم نمايشگاه‌هاي جهاني از اولويت‌هايي است كه بايد به آن توجه بيشتري كرد. به گزارش خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، معاون رييس جمهور امروز بعدازظهر در مراسم اعطاي دو تنديس برتر غرفه‌ي ايران در نمايشگاه بين‌المللي تايلند كه ازسوي ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها به او داده شدند، كسب موفقيت ايران را در اين نمايشگاه، حركت مشترك و متوازن دولت و بخش خصوصي ارزيابي كرد و گفت: اگر نمايشگاهي برپا و موفقيتي در آن كسب مي‌شود، حضور بخش خصوصي تعيين‌كننده است. رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با بيان اين‌كه حتا اگر اين دو تنديس طلايي در پنج سال آينده به ايران تعلق مي‌گرفتند، باز هم مي‌توانستيم آن‌ها را شاخصه‌ي موفقيت بدانيم، افزود:‌ كسب اين موفقيت در مدت كوتاه، افزايش انتظارهاي ملي و بين‌المللي را از دست‌اندركاران نمايشگاهي به‌دنبال دارد. او ادامه داد:‌ از حضور در نمايشگاه‌هاي گردشگري جهاني علاوه بر بهره‌مندي از ظرفيت‌هاي تخصصي اين صنعت براي جذب گردشگر نيز استفاده كرده‌ايم. حضور در اين نمايشگاه‌ها، فرصتي براي تبليغات و افزايش اطلاع‌رساني درباره‌ي جاذبه‌هاي گردشگري و تاريخي كشور بود، به‌طوري كه بتوانيم حركت‌هاي اندك گذشته را حجيم‌تر و با كيفيت‌تر انجام دهيم. وي تدوين برنامه‌ها و بسته‌هاي سفر را از ديگر اولويت‌هاي ايران در نمايشگاه‌هاي گردشگري جهاني دانست و افزود: درحالي‌كه برخي معتقد بودند، حضور ايران در بعضي از اين نمايشگاه‌هاي جهاني ضرورت ندارد، من تاكيد مي‌كنم، تبليغات و اطلاع‌رساني مهم‌ترين موضوعيت ما براي حضور در اين نمايشگاه است، چراكه اين نمايشگاه‌ها، اثرگذاري مستقيمي بر نخبگان صنعت گردشگري در عرصه‌ي جهاني دارند. رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با بيان اين‌كه ورود گردشگران در حجمي كه مورد نظر ما بوده، هنوز اتفاق نيفتاده است، اظهار داشت: من نگران حضور گردشگران ميليوني در ايران نيستم، بلكه نگران روزي هستم كه نتوانيم امكانات و تجهيزات مورد نياز را به اين گردشگران ميليوني ارايه كنيم. به گفته‌ي او، هنوز در بخش صدور ويزا و پذيرش گردشگران و همچنين توسعه‌ي فرهنگ پذيرش گردشگران در سراسر كشور و تفهيم اهميت گردشگري به برخي از دستگاه‌هاي دولتي مشكلاتي وجود دارند. وي با بيان اين‌كه برگزاري نمايشگاه‌هاي بين‌المللي بايد در كوتاه‌ترين مدت طراحي شود، بيان كرد: بايد در ايران زمينه برگزاري نمايشگاه بين‌المللي گردشگري را فراهم كنيم. رحيم‌مشايي همچنين توجه به ظرفيت‌هاي اقتصادي و ويژه‌ي گردشگري ايران را مانند طبيعت‌گردي و توريسم سلامت مهم دانست و گفت:‌ بايد در هريك از اين زمينه‌ها، نمايشگاه تخصصي داشته باشيم. وي با بيان اين‌كه سالانه 50 ميليون سفر داخلي و دو ميليون سفر ازسوي گردشگران خارجي به اماكن متبركه ايران، بويژه شهرهاي مشهد، قم و شيراز صورت مي‌گيرند، افزود: وجود اديان بزرگ و مختلف و وجود بيشتر از 500 كليسا در ايران از ويژگي‌هايي است كه بايد براساس آن‌ها گردشگري مذهبي را توسعه داد. معاون رييس جمهور بر اهميت برگزاري نمايشگاه‌هاي گردشگري ملي تاكيد كرد و ادامه داد:‌ حتا يك تجربه‌ي موفق در اين زمينه نداشته‌ايم، چند ماهي است كه مي‌خواهيم كاري را شروع كنيم، اما به جايي نرسيده است. وي بيان كرد: برگزاري نمايشگاه‌هاي ملي نبايد دروغ باشد، بلكه بايد حقيقت آن‌چنان كه هست، همراه با واقعيت نشان داده شود. همچنين برگزاري نمايشگاه گردشگري در مقياس ملي ما را توانمند مي‌كند. به گزارش ايسنا،‌ محمدحسين برزين ـ رييس ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها ـ با اعطاي تنديس‌هاي برتر ايران كه از نمايشگاه تايلند گرفته شده‌اند، به رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، اظهار كرد: كسب مقام نخست به انتخاب هيات داوران و همچنين كسب رتبه‌ي برتر انتخاب‌هاي مردمي در نمايشگاه تايلند مهم‌ترين دستاورد ما از حضور در اين نمايشگاه بود كه به‌دليل اهميت، هر سال ازسوي سازمان جهاني جهانگردي برگزار مي‌شود. وي تاكيد كرد: نام ايران پس از حضور موفق‌اش در نمايشگاه‌هاي گذشته، اكنون نامي آشنا براي كشورهاي خارجي و قدرتي شاخص و قابل اعتنا براي آن‌هاست. اكبر غمخوار ـ رييس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي استان تهران ـ نيز در سخناني بر متمركز شدن شركت‌كنندگان داخلي در نمايشگاه‌هاي خارجي اشاره كرد و گفت: توليد اقلام تبليغاتي به زبان كشورهاي ميزبان و تمركز شركت‌كنندگان ايراني و همچنين حضور آن‌ها با پرداخت مبالغ اندك در نمايشگاه‌ها از مهم‌ترين اتفاق‌هاي روي‌داده براي بخش خصوصي است. وي با بيان اين‌كه حضور در نمايشگاه‌هاي گردشگري تنها عامل موثر براي جذب گردشگران نيست، اضافه كرد: حضور گسترده‌ي ما در رسانه‌هاي ملي و بازارهاي هدف، برگزاري تورهاي آشناسازي، هفته‌هاي ايراني و ايجاد دفاتر اطلاع‌رساني در كشورهاي مورد نظر از جمله اقداماتي‌اند كه بايد در كنار نمايشگاه‌ها مورد نظر قرار گيرند. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha