• جمعه / ۶ مهر ۱۳۸۶ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8607-02943

وزير بهداشت: آيين‌نامه كلينيك‌هاي طبي سنتي و مكمل در حال تدوين است سه مركز رشد گياهان دارويي تا پيان سال در كشور راه‌اندازي مي‌شود

وزير بهداشت:
آيين‌نامه كلينيك‌هاي طبي سنتي و مكمل در حال تدوين است
سه مركز رشد گياهان دارويي تا پيان سال در كشور راه‌اندازي مي‌شود

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از راه اندازي سه مركز رشد گياهان دارويي در سه پژوهشكده كشور تا پايان سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر لنكراني در جمع خبرنگاران با بيان اين كه حدود 11 سال از تشكيل شوراي تدوين داروهاي گياهي مي‌گذرد اظهار كرد: اين شورا باعث شده برخي از صنايع گياهان دارويي در كشور شكل بگيرد و تا پايان امسال سه مركز رشد داروهاي گياهي در پژوهشكده راه اندازي مي‌شود.

وي افزود: بر اين اساس تركيبات داروهاي گياهي سريع‌تر به محصولات صنعتي تبديل مي‌شود.

وزير بهداشت در خصوص بحث درماني طب سنتي و مكمل گفت: آيين‌نامه كلينيك‌هاي طبي سنتي و مكمل در حال تدوين است كه اميدواريم طي دو سال آينده ابلاغ رسمي شود.

وي با اشاره به ايجاد رشته طب سنتي در مقطع كارشناسي ارشد تصريح كرد: پذيرش دانشجو در اين مقطع از ميان پزشكان عمومي انجام شده و دليل آن اين است كه كساني وارد اين عرصه مي‌شوند دانش مناسبي از طب روز داشته باشند.

وي با بيان اين كه در هر يك از دانشگاه‌هاي علوم پزشكي ايران، شهيد بهشتي، تهران و شاهد 6 نفر در اين دوره پذيرفته شده‌اند، اظهار كرد: در سال آينده 4 دانشگاه ديگر به مجموع دانشگاه‌هاي پذيرنده دانشجو طب سنتي اضافه مي‌شود.

وي با بيان اينكه آموزش‌ها محدود به مباحث تئوريك نيست، تصريح كرد: سال‌هاست كه محصولات گياهان دارويي در فارماكوپه ايران وجود دارد ولي اثرگذاري آن در بازار دارويي كم است.

دكتر لنكراني در خاتمه بازخواني تجارب گذشته، به روز كردن دانش و نگاه فلسفي را از اهداف ايجاد دوره طب سنتي عنوان كرد و افزود: در كنار آن هدف ترويج راههاي درمان طب سنتني در ميان اطباء نيز از ديگر اهداف احياي آموزش طب سنتي ايراني است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha