• جمعه / ۶ مهر ۱۳۸۶ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8607-02933

دبير شوراي آموزش طب سنتي و مكمل وزارت بهداشت: طب مكمل بايد در كنار طب سنتي به صورت رشته در دانشگاهها توسعه يابد

دبير شوراي آموزش طب سنتي و مكمل وزارت بهداشت با اشاره به ايجاد طب مكمل ابراز اميدواري كرد: طب مكمل در كنار طب سنتي به صورت رشته در دانشگاه شروع به كار كند.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر بهرامي در مراسم افتتاحيه آموزش رسمي طب سنتي ايران، با بيان اين كه امروزه در دنياي طب غربي تلاش‌هاي بسياري در زمينه توسعه براي سلامتي انجام مي‌شود اظهار كرد: متاسفانه ما دراين زمينه جايگاهي نداريم و لازم است براي دست‌يابي به وضعيت مناسب به رشته طب سنتي ايراني توجه بسياري شود.

وي با اشاره به وجود گراني بسيار در زمينه طب در تجارت دنيا گفت: با ايجاد اين رشته مي‌توانيم تا حد زيادي به مشكلات و مجهولات پزشكي پاسخ دهيم.

دبير شوراي آموزش طب سنتي و مكمل با اشاره به تحصيل 20 دانشجو ايراني در خارج در رشته طب سنتي چين گفت: 11 نفر از آن‌ها به وسيله وزارت بهداشت و مابقي با هزينه خود مشغول به تحصيل هستند كه آن‌ها موفق‌ترين دانشجويان خارجي در اين رشته هستند.

وي در عين حال تاكيد كرد: بايد توجه داشته باشيم كه مطالعات را بر مبناي طب سنتي قرار دهيم و در كنار آن نبايد از طب نوين غافل بود.

وي با بيان اين كه امروزه در هندوستان اين طب به عنوان طب يوناني به دليل حضور انگليسي‌ها وجود دارد اظهار كرد: كشور هند چشم انتظار توسعه طب سنتي در كشور ما است و آن‌ها تلفيقي از طب غربي و طب ايراني را به دانشجويان خود آموزش مي‌دهند.

وي با بيان اين كه در ديگر رشته‌ها الگوي غربي داريم تصريح كرد: در رشته طب سنتي ايراني الگو از ما است كه براي پيشرفت آن علاقه‌منديم دانشجويان به صورت تمام وقت در اختيار دانشگاه باشند.

دبير شوراي آموزش طب سنتي و مكمل با بيان اينكه انتظار داريم مسوولين با صبر و حوصله به اين رشته توجه كنند تاكيد كرد: توان وزارت بهداشت در كمك به رشته طب سنتي و ايراني محدود است بنابراين دستگاه‌هاي ديگر بايد به ما كمك كنند.

بهرامي در خاتمه خاطر نشان كرد: اميد است با پشتيباني دولت و مجلس انتظاراتي كه از دانشجويان براي شركت در كنگره‌هاي خارج از كشور و دسترسي به منابع بسيار وجود دارد، محقق شود.

دكتر اصفهاني مشاور معاون آموزشي و امور دانشجويي وزارت بهداشت نيز با تاكيد بر اين كه دانشجو نبايد به بهانه آموزش در دوره طب سنتي از آموزش روز بي‌بهره شود، بلكه بايد به آخرين دانشهاي روز مسلح شود.

دكتر اصفهاني افزود: 17 هزار كتاب در زمينه طب سنتي به ثبت رسيده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha