• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۸۶ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8606-04822

معاون وزير صنايع: با ادغام وزارتخانه‌هاي "صنايع و معادن" و "بازرگاني" موافق نيستم

معاون وزير صنايع:
با ادغام وزارتخانه‌هاي "صنايع و معادن" و "بازرگاني" موافق نيستم

دولت ابتدا بايد وظايفش را واگذار كند و بعد در صورت لزوم مي‌توان به ادغام وزارتخانه‌هاي صنايع و معادن و بازرگاني فكر كرد.

احمد علي هراتي‌نيك ـ معاون وزير صنايع و معادن ـ در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت و معدن خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب گفت: در حال حاضر با ادغام دو وزارتخانه صنايع و معادن و بازرگاني موافق نيستم، زيرا اين دو وزارتخانه وظايف جداگانه‌اي دارند؛ ضمن اين كه به اجبار هم نمي‌شود ادغام را انجام داد.

رييس هيات‌عامل سازمان توسعه و نو‌سازي معادن و صنايع معدني ايران همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا امكان ادغام نهاد‌هاي مختلف معدني مانند سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات معدني كشور، ايميدرو، معاونت امور معدني وزارت صنايع و معادن وجود دارد؟ توضيح داد: نهاد‌هايي مانند معاونت امور معدني كه وابسته به وزارتخانه هستند، نقش حاكميتي دارند و مابقي مانند ايميدرو و سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات معدني كشور وظيفه اجرايي بر عهده دارند و در حال حاضر نمودار سازماني اين وزارتخانه مشكلي ندارد.

وي ضمن اذعان به اين‌كه بعضي مواقع نهاد‌هاي معدني وابسته به وزارتخانه از وظايف خود تخطي كرده و باعث به وجود آمدن تداخل در انجام وظايف سازمان‌هاي ديگر مي‌شوند، عنوان كرد: اين بدان معنا نيست كه اين نهادها بايد در يكديگر ادغام شوند.

مديرعامل ايميدرو همچنين با اشاره به مغفول ماندن بخش معدن در ايران تصريح كرد: زماني كه وزارت معادن و فلزات با وزارت صنايع در يكديگر ادغام شدند، با آن موافق نبودم زيرا بخش معدن اهميت ويژه‌اي دارد و مي‌تواند جايگزين مناسبي براي نفت باشد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha