• چهارشنبه / ۲۷ تیر ۱۳۸۶ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8604-16526
  • خبرنگار : 71038

ميركاظمي در حاشيه جلسه هيات دولت: * براي بازگشت قيمت‌ها با كارخانه‌هاي لبنياتي توافق شد * بحث ادغام وزارت صنايع و بازرگاني در دولت مطرح نيست

ميركاظمي در حاشيه جلسه هيات دولت:
* براي بازگشت قيمت‌ها با كارخانه‌هاي لبنياتي توافق شد
* بحث ادغام وزارت صنايع و بازرگاني در دولت مطرح نيست

سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان با كارخانه‌هاي لبنياتي توافق كردند كه قيمت مواد لبنياتي خود را به ميزان سال قبل برگردانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مسعود ميركاظمي ـ وزير بازرگاني ـ صبح امروز در حاشيه‌ جلسه‌ هيات دولت خبر از برگزاري نشست بين سازمان حمايت و كارخانه‌هاي لبنياتي داد و گفت: طبق توافقي كه بين آنها در روز گذشته صورت گرفته قرار شده كه آنها قيمت مواد لبنياتي خود را از جمله در مورد شير، ماست و پنير كه بيشترين استفاده را در بين مردم دارند به قيمت سال قبل برگردانند و اگر ضرري متوجه اين كارخانه‌ها شد قرار شد اين ضررها را سازمان حمايت مورد بررسي قرار داده به نحوي كه اين ضررها جبران شود.

ميركاظمي ادامه داد: طبق توافقي كه صورت گرفته قرار شده كارخانه‌هايي كه در طي دو سه سال اخير قيمت كالاهاي لبنياتي خود را افزايش نداده‌اند در صورت تمايل قيمت لبنيات خود را به قيمت سال قبل افزايش دهند.

وزير بازرگاني همچنين به محدوديت‌ها و مشكلاتي كه كارخانه‌هاي توليد لبنيات با آن مواجه هستند اشاره كرد و گفت: آنها به هر حال با توجه به افزايش تورم بايد دستمزدهاي كارگران خود را افزايش دهند و ما بايد به مشكلات آنها در اين راستا نيز توجه كنيم. از طرف ديگر قيمت‌هاي جهاني نيز بر روي قيمت كالاها اثر مي‌گذارد ولي همان طور كه گفتم طبق توافقي كه اين كارخانه‌ها با سازمان حمايت داشته‌اند قرار شده كه آنها قيمت كالايشان را به قيمت سال قبل برگردانند.

وي در پاسخ به اين سوال كه آنها از كي اين امر را عملياتي مي‌كنند، گفت: آنها ديروز اين توافق را انجام داده‌اند و بايد اين توافق عملياتي شود.

همچنين وزير بازرگاني در پاسخ به سوالي در مورد ادغام وزارت صنايع و وزارت بازرگاني گفت: چنين بحثي در دولت مطرح نيست و من نمي‌دانم اين بحث به تازگي چرا مطرح شده است. اين مسئله‌اي بوده كه سال‌هاي قبل مطرح بوده ولي اكنون مطرح نيست.

وزير بازرگاني در پايان از شروع صادرات گندم مازاد در كشور خبر داد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha