• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۸۶ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8606-04095

با اجراي طرح استانداردسازي هتل‌ها، مديران هتل‌ها علاوه بر داشتن مدرك ليسانس بايد دوره‌هاي آموزشي را بگذرانند

با اجراي طرح استانداردسازي هتل‌ها،
مديران هتل‌ها علاوه بر داشتن مدرك ليسانس بايد دوره‌هاي آموزشي را بگذرانند
مدير كل امور مراكز خدمات و استانداردسازي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اعتقاد دارد كه هتل‌داران سراسر كشور از اجراي طرح استانداردسازي داوطلبانه استقبال كرده‌اند. اكبر فرهيخته در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: ارزيابي‌هاي كارشناسانه در هتل‌هاي داوطلب استان تهران آغاز شده است. روزهاي 19 و 20 شهريورماه با برگزاري يك همايش دو روزه براي كارشناسان نظارتي استان‌هاي مختلف، عمليات استانداردسازي در شهرستان‌هاي سراسر كشور آغاز مي‌شود. وي يادآور شد: كارشناسان نظارتي سراسر كشور هر ماه دو روز براي تكميل آموخته‌ها و آشنايي با قواعد جديد استانداردسازي در تهران گرد هم مي‌آيند. او بيان كرد: با آغاز ارزيابي كارشناسانه در هتل‌ها،‌ نواقص و كمبودهاي آن‌ها با صدور دفترچه‌اي همراه با زمان لازم براي استانداردسازي اجباري در اختيار مديران هتل‌ها قرار مي‌گيرد كه طبيعي است، اين زمان متناسب با ميزان نواقص متغير است. فرهيخته درباره‌ي اجراي طرح ارتقاي سطح علمي شاغلان و مديران هتل‌ها، اظهار داشت:‌ منابع انساني، يكي از مسايل مهم در استانداردسازي هتل‌ها هستند. به گفته‌ي وي، مديران هتل‌ها در فرصت يك‌ساله‌ي استانداردسازي داوطلبانه موظف‌اند، نسبت به ارتقاي سطح علمي شاغلان خود و گذراندن دوره‌هاي آموزشي مهارتي و تجربي آن‌ها اقدام كنند. در غير اين صورت، نمره‌ي منفي در سطح درجه‌بندي هتل‌ها درج خواهد شد. مدير كل امور مراكز خدمات و استانداردسازي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري افزود: در استانداردسازي هتل‌ها،‌ همه‌ي مديران بايد مدرك ليسانس مرتبط يا غير مرتبط همراه با گذراندن دوره‌هاي آموزشي و مهارتي داشته باشند. در غير اين صورت، هتل مربوط بايد براي گرفتن استاندارد نهايي نسبت به تغيير مدير خود اقدام كند. به گفته‌ي فرهيخته، آموزش زبان، نوع برخورد و ارتباط با مشتري، نوع پوشش مناسب و ... از جمله ملاك‌هاي لازم در منابع انساني هتل‌ها هستند. وي اضافه كرد: آغاز طرح استانداردسازي، رقابت نسبي را ميان هتل‌ها به‌وجود آورده است، به‌طوري كه اثرهاي اين طرح در چگونگي عملكرد و سرويس‌دهي هتل‌ها مشهود است. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha