• جمعه / ۲ شهریور ۱۳۸۶ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8606-00310
  • خبرنگار : 71021

عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي: در روند انتخاب آژانس‌هاي توريستي براي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي كوتاهي مي‌شود

عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي:
در روند انتخاب آژانس‌هاي توريستي براي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي كوتاهي مي‌شود
عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي ايران گفت: در روند انتخاب آژانس‌هاي توريستي براي حضور در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري كوتاهي‌هايي صورت مي‌گيرند. رضا اباذري در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين‌كه امسال براي حضور در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري تقاضاي بيشتري وجود دارد، بنابراين قرار است كه با بررسي، انتخاب‌هايي صورت گيرند، افزود: دفاتر خدمات مسافرتي كه سابقه‌ي بيشتر و كارنامه‌اي دارند، از اين موضوع استقبال مي‌كنند؛ ولي آژانس‌هاي توريستي كه تازه فعاليت خود را آغاز كرده‌اند، از اين شرايط رضايت ندارند، چون براي حضور در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي اقلام تبليغاتي تهيه و وب‌سايت‌هايي را طراحي كرده‌اند. اين تورگردان اظهار داشت: بايد ظرفيت پذيرش آژانس‌هاي توريستي در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي ارتقا يابد، چون متقاضي وجود دارد و آژانس‌هاي توريستي داراي بند «ب» در راه‌اندازي بايد فعاليت كنند و آن‌ها را به برگزاري تور در يك مقصد خاص نمي‌توان محدود كرد. وي با اشاره به بازارهاي هدف و نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري انتخاب‌شده، بيان كرد: بعضي از كشور‌ها، مسافران خاصي دارند و گاهي براي بيش از يك نمايشگاه در كشوري ظرفيت وجود دارد. بنابراين در انتخاب بازارها بايد كارشناسي صورت گيرد، ولي بايد بازارهاي اصلي همواره مورد توجه باشند و بازارهاي هدف نيز گسترش يابند. عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي درباره‌ي برنامه‌ريزي جدول برپايي غرفه‌ي ايران در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري براساس نظر بخش خصوصي و شركت‌كنندگان هميشگي نمايشگاه‌هاي گردشگري، گفت: درباره‌ي تنظيم اين جدول براساس نظر بخش خصوصي اطلاعي ندارم و نمي‌دانم از چه بخش‌هايي در تنظيم و برنامه‌ريزي حضور در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري استفاده شده است. اباذري درباره‌ي نحوه‌ي حضور در اين نمايشگاه‌ها براي اثرگذاري بيشتر، توضيح داد: عملكرد ستاد نمايشگاهي در سال گذشته براي حضور در اين فضاها مورد پسند نبود و منطقي است كه اين مساله به تجربه‌ي اندك آن‌ها مربوط مي‌شود و بايد بيشتر به نحوه‌ي حضور در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي توجه و در اجرا با ظرافت برخورد شود، درحالي‌كه كوتاهي شده بود؛ اما شايد امسال براساس تجربه‌هاي سال گذشته اين حضور بهتر و موثرتر باشد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha