• دوشنبه / ۲۹ مرداد ۱۳۸۶ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8605-14891
  • خبرنگار : 71021

عضو جامعه‌ي تورگردانان: نيمي از نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري توجيه اقتصادي و گردشگري ندارند

عضو جامعه‌ي تورگردانان:
نيمي از نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري توجيه اقتصادي و گردشگري ندارند
عضو جامعه‌ي تورگردانان ايران معتقد است: پنجاه درصد نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري كه ايران براي حضور در آن‌ها برنامه‌ريزي كرده است، ‌توجيه اقتصادي و گردشگري براي كشور ندارند. حسين احمدي در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: برنامه‌ريزي براي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري مناسب نبوده است و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري همچنان بازار هدف مشخصي ندارد، درحالي‌كه بايد براساس نتايج حاصل از حضور ايران در نمايشگاه‌هاي گذشته، بازار هدف خود را مشخص كند. وي با تاكيد بر اين‌كه با حضور در نمايشگاه‌هاي حيدرآباد،‌ تركيه، ازبكستان،‌ تايلند،‌ لبنان، سن‌پترزبورگ روسيه و ... مخالفم،‌ افزود: در اين جدول نمايشگاهي براي حضور در نمايشگاه‌هاي كشوري مانند تركيه كه گردشگران آن براي سفر به ايران علاقه‌اي ندارند يا ژاپن كه تورگردانان آن رابطه‌يي عمل مي‌كنند و به ‌آژانس‌هاي توريستي حاضر در نمايشگاه‌هاي گردشگري توجهي ندارند يا نمايشگاه‌هايي با ماهيت جذب گردشگر مانند تايلند برنامه‌ريزي شده‌اند. درحالي‌كه بازارهاي اصلي ايران همان بازارهاي قديمي مانند ايتاليا، آلمان، فرانسه، اسپانيا‌ و انگليس هستند كه بايد در كشورهايي مانند چين، مالزي و اندونزي فعال شد. عضو انجمن دفاتر خدمات مسافرتي ايران تاكيد كرد: دولت اگر قصد دارد، در بخش گردشگري سرمايه‌گذاري كند، بايد بازارهاي هدف را مشخص كند و براساس تعداد گردشگران جذب‌شده از بازارهايي كه در آن حضور داشته است، جدول نمايشگاهي را تنظيم كرد. وي ادامه داد: ايران يك روز در بي‌بي‌سي و روز ديگر در الجزيره مي‌خواهد جاذبه‌هاي گردشگري را تبليغ كند. درحالي‌كه با استفاده از تجربه‌ي بخش خصوصي فعال در اين صنعت از هزينه كردن براي آزمون دوباره‌ي راه‌هاي خطاي گذشته مي‌تواند جلوگيري كند. اين تورگردان با اشاره به تحولات مثبت در بخش نمايشگاه‌هاي گردشگري كشور، گفت: نحوه‌ي گزينش افراد براي حضور در اين نمايشگاه با وجود آژانس‌هايي كه فعاليت غير واقعي دارند،‌ بسيار مثبت است و به حضور تخصصي‌تر در فضاهاي بين‌المللي كمك مي‌كند. احمدي اضافه كرد: اطلاع‌رساني درباره‌ي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري امسال سريع‌تر از گذشته بوده است. بنابراين افراد بيشتري متقاضي حضور هستند؛ اما در اين ميان، مسؤولان برگزاري غرفه‌ي ايران در اين نمايشگاه‌ها نظر آژانس‌ها را فقط درباره‌ي غرفه و نه برنامه‌ريزي نمايشگاه‌ها دريافت كردند. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha