• جمعه / ۲۶ مرداد ۱۳۸۶ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8605-12050
  • خبرنگار : 71021

عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي: در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري با ماهيت خروج ارز نبايد سرمايه‌گذاري شود

عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي:
در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري با ماهيت خروج ارز نبايد سرمايه‌گذاري شود
عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي گفت: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نبايد در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري با ماهيت خروج گردشگر و ارز از كشور، شركت و سرمايه‌گذاري كند. محمد سورونيا در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به جدول نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري براي حضور ايران در آن‌ها، اظهار داشت: براي تهيه‌ي اين جدول و برنامه‌ريزي براي حضور در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري، از نظرات آژانس‌هاي توريستي در نشست‌هايي با حضور مسؤولان مربوط استفاده شد و تصميم‌گيري‌ها نيز براساس اين نظرها صورت گرفت. وي درباره‌ي انتخاب نمايشگاه‌هاي گردشگري و بازارهاي جديد در اين جدول، بيان كرد: دولت‌ها همواره در بخش ورود گردشگر فعاليت و سرمايه‌گذاري مي‌كنند. به همين دليل، من با حضور در نمايشگاه‌هايي با ماهيت خروج گردشگر و ارز از كشور مخالف هستم. او افزود: نمايشگاه‌هاي گردشگري مانند سن‌پترزبورگ (CIS) و تايلند بيشتر ماهيت خروج گردشگر دارند و در واقع، با حضور در اين نمايشگاه‌ها براي خروج ارز از كشور سرمايه‌گذاري كرده‌ايم! عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي ادامه داد: خيلي نياز نيست كه دولت در بخش خروج گردشگر سرمايه‌گذاري كند، بلكه با ايجاد تسهيلاتي در اين زمينه، فعاليت‌هايي مي‌تواند داشته باشد. وي گفت: در شرايط فعلي گردشگري كشور، فقط حضور در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي موثر نيست، بلكه بايد تبليغات از طريق رسانه‌ها صورت گيرد و با اين بخش، ارتباط‌هاي گسترده‌اي برقرار شود. او با بيان اين‌كه بايد در بازارهاي هدف و سليقه‌ي گردشگران مطالعه صورت گيرد، تصريح كرد: معمولا اطلاعاتي از ايران به كشورهاي هدف ارايه نمي‌شود و مطالعه‌ي مناسبي درباره‌ي اين بازارها صورت نمي‌گيرد، مثلا در جدول نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري براي حضور در نمايشگاه‌هاي سوريه و لبنان برنامه‌ريزي شده، درحالي‌كه تاكنون توريست زيادي از اين كشورها به ايران نيامده است. سورونيا افزود: بايد مشكلات و موانع ورود گردشگر از بعضي بازارها مانند روسيه، سوريه و ... بررسي شوند. اگر اين موانع را نمي‌توانند رفع كنند، چرا در اين حوزه‌ها سرمايه‌گذاري مي‌كنند؟! وي با اشاره به لگو و شعار تبليغاتي ايران با عنوان «ايران را ببينيد» (Visit Iran)، اضافه كرد:‌ طرح لگو و شعار زيبا است، ولي چقدر براي آن تبليغ مي‌شود؛ در شرايطي كه مالزي روزهاي بسياري از شبكه‌هاي مطرح دنيا براي شعار گردشگري خود تبليغ كرده است و بيشتر مردم دنيا با شنيدن نام مالزي ادامه‌ي شعار را بيان مي‌كنند. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha