• سه‌شنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۸۶ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8603-12218

مدير كل امور مراكز، خدمات و استاندارد سازي اعلام كرد: آغاز طرح درجه بندي هتل‌ها از تير ماه تكميل طرح درجه بندي آژانس‌ها تا دو هفته‌ي آينده

مدير كل امور مراكز، خدمات و استاندارد سازي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از آغاز طرح درجه بندي و استاندارد سازي مراكز اقامتي كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اكبر فرهيخته در نشستي مطبوعاتي با اعلام اين خبر افزود: هدف بزرگ دفتر امور مراكز، خدمات و استاندارد سازي ايجاد رفاه و آسايش و امنيت براي گردشگران و محقق ساختن آرمان‌هاي صنعت گردشگري است.

وي با بيان اين كه صنعت گردشگري در حال گذر از مرحله‌ي سنتي و نيمه صنعتي در ايران است، تاكيد كرد: فعاليت بخش خصوصي كه مهم‌ترين ركن تشكيل دهنده‌ي اين صنعت است از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

فرهيخته با ارايه‌ي سرفصل‌هاي برنامه‌هاي دفتر امور مراكز، خدمات و استاندارد سازي در سال 86 خاطر نشان كرد: ارتقاي كيفيت خدمات گردشگري، ارتقاي تخصصي نيروي انساني، رفع موانع و ايجاد هماهنگي بين دستگاه‌ها و همچنين اقدامات پژوهش محور از جمله‌ي فعاليت‌هاي اين دفتر در سال جاري است.

مدير كل دفتر امور امور مراكز، خدمات و استاندارد سازي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اظهار داشت: در سال 86 نزديك به 23 برنامه‌ي عمده‌ي اجرايي در دستور كار قرار گرفته است كه از آن جمله مي‌توان به تدوين آيين نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي اصولي استاندارد سازي اشاره كرد.

به گفته‌ي وي تدوين 15 آيين نامه اجرايي در دستور كار دفتر ا مور مراكز خدمات و استاندارد سازي قرار گرفته كه قرار است تا مهر ماه، نهايي شود.

به گزارش ايسنا،‌ مدير كل دفتر امور مراكز، خدمات و استاندارد سازي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ارتقاي كيفيت خدمات را در كنار فيزيك و ظاهر بناها در درجه بندي مراكز و تاسيسات اقامتي موثر است و گفت: محور درجه‌بندي جديد مراكز نه تنها بر اساس فيزيك بناها، بلكه بر اساس نوع خدمات و كيفيت آن‌ها صورت مي‌گيرد.

به گفته‌ي وي طرح درجه بندي مراكز و تاسيسات گردشگري از تير ماه سال جاري به مدت يك سال به صورت آزمايشي و با هزينه‌ي دولت در صد مراكز اقامتي اجرايي مي‌شود.

فرهيخته يادآور شد: ايجاد 15 كارگاه آموزش فني استاني و منطقه‌اي در تهران و سراسر كشور، اجراي شش هزار مورد بازديد وطرح نظارتي از اماكن پذيرايي و اقامتي كشور از دي ماه تا اسفند ماه،‌ چاپ و انتشار كتب و جزوات آموزشي براي عموم، آشنايي عمومي ‌با موضوعات استانداردسازي، همكاري با مجامع علمي‌و كارشناسي بين‌المللي تحت نظر wto، برگزاري همايش‌هاي علمي‌و فني در داخل وخارجي از كشور براي مديران مراكز گردشگري از ديگر اقدامات در سال 86 خواهد بود.

مدير كل امور مراكز، خدمات و استاندارد سازي، به راه اندازي سايت هوشمند اين دفتر اشاره كرد و گفت: جمع ‌آوري اطلاعات و انجام فعاليت‌هاي پژوهشي و تحقيقات كاربردي با همكاري پژوهشكده‌ي گردشگري و استفاده از دانش آكادميك متخصصان و دانشجويان نيز در دستور كار قرار گرفته است.

فرهيخته همچنين به نهايي شدن دستور العمل ساماندهي منازل و اقامتگاه‌هاي شخصي در شش استان كشور اشاره كرد و گفت: پس از جمع بندي نهايي اين طرح و ارايه‌ي نظرات كارشناسي، از تير ماه، با همكاري بخش خصوصي وارد فاز اجرايي آن خواهيم شد.

وي همچنين در خصوص تدوين آيين نامه‌ي دفاتر خدمات مسافرتي نيز ياد آور شد: اين دستور العمل تا دو هفته‌ي آينده نهايي مي‌شود.

به گفته‌ي وي در تدوين اين طرح از نمايندگان دفاتر خدمات مسافرتي و بخش خصوصي استفاده شده است.

مدير كل امور مراكز، خدمات و استاندارد سازي در پايان، برگزاري همايش‌هاي مختلف براي مديران هتل‌ها،‌ راهنمايان تور برگزاري دوره‌هاي آموزشي براي هزار نفر از فاعلان صنعت گردشگري، جمع آوري ايده‌هاي برتر از سراسر كشور در خصوص گردشگري و ارايه كمك به صنوف و اتحاديه‌هاي گردشگري را از ديگر برنامه‌هاي دفتر امور مراكز خدمات و استاندارد سازي در سال جاري اعلام كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha