• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۳۸۶ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: علمی2
  • کد خبر: 8603-08433

نماينده وزارت بهداشت در شوراي ملي ايمني زيستي : عقبه آكادميك براي ايمني زيستي ايجاد نكرديم

نماينده وزارت بهداشت در شوراي ملي ايمني زيستي اظهار داشت: متخصصين هسته اي کشور و مسئولين سازمان انرژي هسته‌اي در حال تنظيم «نظام ايمني هسته‌اي» هستند اما هنوز هيچ عقبه آكادميكي براي ايمني زيستي ايجاد نكرده ايم.

به گزارش خبرنگار «علمي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر اميدي نيا درشوراي عالي ايمني زيستي با ذکر نكاتي در خصوص اظهارات برخي از مسئولان با مضمون زيانهاي اکولوژيکي گفت: در حال حاضر نگراني ما علاوه بر مساله ايمني زيستي، در مورد محل دبيرخانه است و بايد قانون كلي براي بر طرف شدن نگرانيهاي اکولوژيکي در نظر گرفته شده و ديدگاهها در اين زمينه تغيير كند.

وي خاطرنشان کرد: با وجود اينکه درصد بالايي از عرصه هاي عمومي نظير جنگلها، شيلات، آبها و مراتع در دست سازمان حفاظت محيط زيست است، خلا حضور کارشناسان سازمان حفاظت از محيط زيست در جمع حاضر احساس مي شود.

وي بيوتكنولوژي را تكنولوژي برتر با سن دو ماه خواند و افزود: اين تكنولوژي نيازمند سيستمي چالاك براي بهره برداريست تا با برنامه اي هدفمند مسائل علمي در آن وارد شوند و به جاي رد نظرها، بايد به صورت مسالمت آميز مسائل را حل کرد و انتظار نداشته باشيم كه اين فناوري به سرعت اشتغال زايي و کارآفريني کند.

دكتر اميدي نيا برگزاري چنين جلساتي را به فال نيك گرفت و گفت: اين دستاورد بزرگيست كه هر سه انجمن توانسته اند در كنار هم به بررسي مسائل بپردازند و بايد سعي كنيم تا اين حوزه‌ها را به دانشگاه ها کشانده و با تعريف پروژه ها براي دانشگاهها، يك شبكه ايمني زيستي ايجاد شود تا با تخصيص بودجه به دانشگاهها با عزم بيشتري در اين زمينه فعاليت كرد.

نماينده وزارت بهداشت در شوراي ملي ايمني زيستي در پايان خلا كادر در مسايل بيوتكنولوژي را مطرح کرد و گفت: كادرسازي بسيار مهم است و ما به زودي دچار خلا كادر در اين زمينه خواهيم شد و بايد به اين قضيه توجه ويژه داشته باشيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha