• چهارشنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8602-07085
  • خبرنگار : 71244

/شوراي عالي‌زيست‌فن‌آوري‌درتعطيلات/ عضوكميسيون آموزش مجلس: عدم تشكيل جلسه شوراي عالي‌زيست ‌فن‌آوري با توجه به نگاه ويژه رييس‌جمهور به پژوهش، تعجب‌آور است

/شوراي عالي‌زيست‌فن‌آوري‌درتعطيلات/
عضوكميسيون آموزش مجلس:
عدم تشكيل جلسه شوراي عالي‌زيست ‌فن‌آوري با توجه به نگاه ويژه رييس‌جمهور به پژوهش، تعجب‌آور است

با گذشت بيش از 21 ماه از برگزاري دومين جلسه شوراي عالي زيست‌فن‌آوري در مردادماه 1384 و به رغم تاكيدات مكرري كه بر اهميت گسترش علم و فن‌آوري خصوصا فن‌آوري‌هاي برتر از جمله زيست‌فن‌آوري در كشور صورت مي‌گيرد، طلسم تشكيل سومين جلسه شورا هنوز شكسته نشده است!

فاطمه آجرلو، عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار «پارلماني» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با ابراز تعجب از عدم تشكيل جلسات شوراي عالي زيست‌فن‌آوري طي دو سال اخير اظهار داشت: با نگاه ويژه‌اي كه رييس جمهور به عنوان رييس شورا به امور تحقيقاتي كشور دارد بسيار متعجبم چرا پس از گذشت دو سال هنوز جلسه شوراي عالي زيست فن‌آوري تشكيل نشده است.

وي افزود: به نظر مي‌رسد، مسئولاني كه برنامه‌هاي رييس جمهور را تنظيم مي‌كنند بايد با توجه به اين نگاه ويژه به فن‌آوري‌هاي نوين، آنها را اولويت بندي كنند تا با توجه به بحثهايي كه در رابطه با بومي كردن علوم پيش آمده، گام‌هاي مثبتي در اين زمينه برداشته شود و حركت‌هاي محققين و دانشمندان متوقف و كند نشود.

نماينده كرج در عين حال اين سوال را مطرح كرد كه چرا تشكيل جلسات چنين شوراهاي عالي به حضور رييس‌جمهور منوط مي‌شود تا با توجه به مشغله رييس‌جمهور و شرايط ويژه جامعه برگزاري آن با تاخير همراه شود؟

وي با بيان اين كه بايد تدبير و طرح جديدي در رابطه با اين جلسات ارائه شود، تصريح كرد: كميسيون آموزش بايد در اين زمينه وارد و درخواست قاطعانه‌اي در خصوص برگزاري جلسات شوراي زيست فن‌آوري داشته باشد.

آجرلو اظهار داشت: چنانچه بحث فن‌آوري‌هاي نوين تحت نظر جايگاهي با قدرت تصميم‌سازي كه در تخصيص بودجه نيز تاثير بسزايي داشته باشد، قرار گيرد، با مديريت صحيح مي‌تواند موانع موجود را برطرف كرد.

وي با اشاره به اين كه يكي از سه كميته كميسيون آموزش و تحقيقات به مباحث تحقيقات، پژوهش و فن‌آوري‌ها مي‌پردازد، خاطرنشان كرد با كار كارشناسي، تدبير و آسيب شناسي علمي مي‌توان از مشكلات عبور كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha