• جمعه / ۳۱ فروردین ۱۳۸۶ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8601-12591

مدير طرح كارت هوشمند سوخت خبر داد: آمادگي كليه پمپ‌هاي بنزين براي استفاده از كارت هوشمند سوخت تا اول خرداد

مدير طرح كارت هوشمند سوخت خبر داد:
آمادگي كليه پمپ‌هاي بنزين براي استفاده از كارت هوشمند سوخت تا اول خرداد

كليه پمپ‌هاي بنزين كشور تا اول خرداد براي استفاده از كارت هوشمند سوخت آماده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار انرژي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ناصر سجادي - مديرطرح كارت هوشمند سوخت - با بيان اين مطلب افزود: از كل 2300 پمپ بنزين موجود در كشور براي استفاده از كارت هوشمند سوخت، كار راه اندازي 750 پمپ كامل شده و اطلاعات سوخت‌گيري در جايگاه‌ها جمع آوري به وسيله شبكه اطلاعات به مركز داده ارسال مي‌شود و تا 10 ارديبهشت اكثر پمپ‌هاي بنزين كشور آماده كار با كارت هوشمند هستند و نگراني‌هاي فني و نرم‌افزاري كه در مورد سيستم وجود داشت، به مقدار زيادي برطرف شده است.

وي با بيان اين كه از امروز در مراكز استان‌ها و شهرستان‌ها روزانه 100 جايگاه به جايگاه‌هايي كه به سيستم كارت هوشمند مجهز شده‌اند، افزوده خواهد شد، افزود: در حال حاضر هشت ميليون و 200 هزار دستگاه خودرو در سطح كشور وجود دارد كه تا پيش از نوروز 86 اطلاعات 7 ميليون و 600 دستگاه موجود بود كه كليه كارت‌هاي آنها آماده است.

سجادي كه در دوازدهمين نمايشگاه بين‌المللي نفت، گاز و پتروشيمي با خبرنگاران سخن مي‌گفت، با اشاره به اين كه تا روز شنبه - اول ارديبهشت - كليه كارت‌هاي هوشمند خودروها توليد مي‌شود، اظهار كرد: از هفت ميليون و 600 هزار كارت توليد شده، شش ميليون و 200 هزار كارت پاكت‌گذاري و تحويل پست شده است كه حدود چهار ميليون و 450 هزار از كارتهاي هوشمند به دست مردم رسيده و بيش از 50 درصد صاحبان خودروها كارت‌هاي خود را دريافت كرده‌اند.

وي همچنين تصريح كرد: حدود 680 هزار كارت كه آدرس آن‌ها نقص دارند، در اختيار پست قرار گرفته‌ است كه صاحبان آنها مي‌توانند با شماره تلفن 09687 از ساعت 9 تا 24 تماس گرفته، آدرس دقيق خود را اعلام كنند و از محل توزيع كارت خود اطلاع يابند. همچنين حدود يك ميليون و 600 هزار كارت ديگر نيز صادر شده كه آدرس دقيق آنها نيز مشخص نيست و در اختيار نيروي انتظامي قرار گرفته و اگر جزو كارت‌هايي نباشند كه در اختيار شركت پست است، مردم براي آگاهي بيشتر مي‌توانند با شماره تلفن 88675150 تهران تماس بگيرند و اپراتورهاي مربوطه براي اصلاح آدرس، آنها راهنماي خواهند كرد.

مديرطرح كارت هوشمند سوخت، درباره كارت هوشمند مربوط به موتورسيكلت‌ها نيز اظهاركرد: تعداد موتورسيكلت‌ها در كشور حدود 7 ميليون پيش‌بيني مي‌شد و ما 7 ميليون كارت براي موتورسيكلت‌ها وارد كشور كرديم، ولي نيروي انتظامي اين آمار را 5 ميليون اعلام كرده است. تاكنون نيز اطلاعات بيش از سه ميليون موتورسيكلت جمع آوري شده و در اختيار ناجا قرار گرفته است و صاحبان موتورسيكلت مي‌توانند به تدريج براي گرفتن كارت‌هاي خود به كلانتري‌ها مراجعه كنند؛ البته تا دو شب گذشته 700 هزار كارت موتورسيكلت توزيع شده است.

وي ببا بيان اين كه سيستم كارت هوشمند سوخت قابليت كاركردن با هر سياستي براي ارائه سوخت را دارد و كل هزينه پروژه 70 ميليارد تومان برآورد شده است، ادامه داد: در تهران از شنبه گذشته 4 پمپ را براي سوختگري با كارت هوشمند آماده كرديم و تاكنون 25 پمپ در تهران سوختگيري را با كارت هوشمند انجام مي‌دهند. طراحي اين كارت‌ها به طريقي است كه بدون نياز به ارتباطات مخابراتي در هنگام سوخت‌گيري در صورت قطع ارتباط ، مردم با مشكل مواجه نخواهند شد و پس ازسوختگيري، اطلاعات آن از طريق شبكه منتقل خواهد شد و طراحي سيستم به صورت آف لاين خواهد بود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha